Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig ganske kalde kort detta her, så rundt 38-39 grader på begge i FS ved 2040MHz (ikke satt opp spenning). Til sammenligning så lå min TX Maxwell på 45 grader, dog med noe høyere spenning. Fikk aldri tid til mer testing dessverre, men lå ikke så langt unna topp 100 med 2x-kort. Den CPUen hjelper jo litt også da, jeg har skyti gullfuglen der :)

 

Dette er custom loop og parallell-blokk på korta

Lenke til kommentar

Og "1180Ti" er ikke noe vi ser i år uansett.

Stemner, ryktes ennå en Pascal refrehs først og da det minste hoppet på ytelse :/ (vet ikke om det er bekreftet)

 

Leste også en artikkel i går om at studioene kommer til  å "begrense" seg ift Scorpio sine ytelser. Så 1080Ti vil nok holde en liten stund med mindre man skal kjøre 4k, 60+fps osv.

Men fremtiden er spennende.

 

EDIT:

Men nå snakkes det om at Nvidia har endret planene igjen :p

http://segmentnext.com/2017/04/18/nvidia-gtx-20-series/

It has not been long since GTX 1080 Ti and latest Nvidia Titan Xp hit the market, but we are now getting word that Nvidia has had a change in plans and is now going to be releasing the Nvidia GTX 20 series cards in the third quarter of this year.

 

Reports claim that there are price wars going on between Nvidia and its partners that make custom GPUs. This has lead to minor profits if any and could be one of the reasons why Nvidia has decided to pick up the pace so that it can capitalize on Nvidia Volta.

 

Og at prisene vil få et hopp (oversatt fra kinesisk)

https://translate.google.no/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fnews.mydrivers.com%2F1%2F528%2F528313.htm&edit-text=

NVIDIA plans to release GeForce 20 series in advance, is expected to be released in the third quarter of this year, at the same time GeForce 20 series of product prices, market positioning will be re-planning, in particular, will increase the price of single card to enhance profits Do the market.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siden spill krever mer og mer, og jaget etter høyere oppløsninger går videre, så vil vi måtte oppgradere skjermkorta i 50 år til :p

Grafikken i spill ser fortsatt ikke like bra ut som animasjonene gjør i nye Hollywood filmer, så det er laaaaaaaang vei igjen. Jeg tipper fremtiden innen spilling er å streame spilla rett fra produsentene, men da kreves det raskt internett også...

Lenke til kommentar

haha joda,  tror ikke på noen lang pause der :p

 

Det er et veldig interessant tema. Vi har lenge vært noe "begrenset" av konsollgenerasjonene og studioene sier det begynner å bli for dyrt å videreutvikle den grafiske fideliteten i AAA titler.

Samtidig som streaming har vært inne i bildet med "sentralisert" prosessering og kan bli mer aktuelt igjen. VR har skutt fart og MR/AR er godt på vei.

 

Spennende tid å være teknologifreak.

 

EDIT:

videreutvikle

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja. Har egentlig grafikken blitt så mye bedre de siste årene, om man ser bort i fra høyere oppløsning og noen flottere skygger her og der? Jeg mener, Crysis ser fortsatt ganske bra ut, og det begynner å bli noen år siden sist nå. Jeg skylder på konsollene jeg - og jeg syns ikke grafikken i spill blir nevneverdig bedre fra år til år

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så jeg ser ingen grunn til å bytte ut mine to GTX 980 Ti kort enda, de duger fortsatt veldig bra i alle spill jeg har.

 

Ja, ytelsen er der åpenbart. Men når PS kjørte 20% kampanje på Gigabyte kortene nå, så slapp jeg unna med ~1500Kr i mellom. Går da opp fra 6GB til 11GB, og får oppdatert DP portene til 1.3/1.4, samt omtrent halvvert strømforbruket. Og ikke minst går nok ytelsen opp i de fleste spill. I tillegg var vel kortene mine snart 2 år gamle, så nå er jeg tilbake på 5 års gjenværende reklamasjonsrett. 1500Kr vel anvendt i min bok. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja. Har egentlig grafikken blitt så mye bedre de siste årene, om man ser bort i fra høyere oppløsning og noen flottere skygger her og der? Jeg mener, Crysis ser fortsatt ganske bra ut, og det begynner å bli noen år siden sist nå. Jeg skylder på konsollene jeg - og jeg syns ikke grafikken i spill blir nevneverdig bedre fra år til år

My point exactly :)

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Det var snakk om at Pascal ville komme med HBM for flere år siden, det ble vel også levert i GPGPU markedet, men det har latt vente på seg i mainstream/consumer. Også nå har de igjen snakket om HBM2 for neste/siste Pascal refresh, men da også kun high-end. Hvorvidt det skjer gjenstår å se, samt om de nå likevel går rett til Volta.

 

Hva annet enn 12nm kan du utdype ift. Volta? Ellers er det snakk om at den skal vises frem i mai.

http://www.fudzilla.com/news/graphics/43485-nvidia-to-showcase-volta-in-early-may/

Har vi en Volta tråd?

 

EDIT:

Hvis Vega ikke leverer resultater som truer Nvidias produkter så spørs det hva vi får se. Hvis Vega blir bra tipper jeg Volta consumer Q4 2017 eller Q1 2018 med HBM2 på high-end og GDDR5X på annet.

Hvis Vega ikke leverer i mai så tror jeg mer på den siste Pascal refreshen det har vært snakk om.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

http://wccftech.com/galax-geforce-gtx-1080-ti-hof-unveiled/?utm_source=wccftech&utm_medium=related

GALAX Unveils Monstrous GeForce GTX 1080 Ti HOF Design – Rocks 16+3 Phase VRM and Triple 8-Pin Connectors
There’s a rotating knob on the I/O bracket which allows one to switch between different BIOS modes.

 

Synn antall "faser" ikkje har en dritt å si for overklokking på luft eller vann. Forbanna Pascal vil ikkje høyere enn ~2100mhz på luft/vann.

 

Skal man komme over 2200mhz, så må man ty til fasekjøler/ln2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Det var snakk om at Pascal ville komme med HBM for flere år siden, det ble vel også levert i GPGPU markedet, men det har latt vente på seg i mainstream/consumer. Også nå har de igjen snakket om HBM2 for neste/siste Pascal refresh, men da også kun high-end. Hvorvidt det skjer gjenstår å se, samt om de nå likevel går rett til Volta.

 

Hva annet enn 12nm kan du utdype ift. Volta? Ellers er det snakk om at den skal vises frem i mai.

http://www.fudzilla.com/news/graphics/43485-nvidia-to-showcase-volta-in-early-may/

Har vi en Volta tråd?

Total BOM (bill of materials) for 12GB GDDR5X som brukes på nye Titan Xp er faktisk lavere enn hva den ville vært med 8GB HBM2 minne (2 stk. 4Hi). GDDR5X vil også gi høyere båndbredde i nåværende versjoner.

 

GP100 bruker 16GB HBM2 minne (4 stk 4Hi) som faktisk er klokket ganske konservativt grunnet både yields på minne og interposer. Samt at 768 GB/sek ikke er flaskehals for GP100. Per dags dato finnes GP100 i to varianter for compute (Tesla P100) begge disse er passive kort og de har også en versjon for profesjonell grafikk (Quadro P100) med samme kjøler som Titan Xp og GTX 1080 Ti.

 

Kan ikke si så veldig mye mer om Volta før GTC, utenom at leveringene av Volta (GV100) til Department of Energy sine nye supermaskiner kjent som Sierra og Summit vil begynne i Q3 2017.

 

Jeg skal som tidligere år selv på GTC... Vil holde dere oppdatert.

Kan lage en Volta-tråd etterhvert.

 

EDIT:

Hvis Vega ikke leverer resultater som truer Nvidias produkter så spørs det hva vi får se. Hvis Vega blir bra tipper jeg Volta consumer Q4 2017 eller Q1 2018 med HBM2 på high-end og GDDR5X på annet.

Hvis Vega ikke leverer i mai så tror jeg mer på den siste Pascal refreshen det har vært snakk om.

Hva AMD gjør har ingen eller liten innflytelse på Nvidia sine lanseringer. utenom at man kanskje ville papirlansert et produkt hvis man må.

Generelt sett så er det mellom 6 og 9 måneder fra man bestemmer seg for å produsere et produkt til det er på markedet.

 

Ellers er nok planen primært GDDR6 på Volta, men mulighet for HBM2 i ultra high-end (les: Titan).

Lenke til kommentar

 

http://wccftech.com/galax-geforce-gtx-1080-ti-hof-unveiled/?utm_source=wccftech&utm_medium=related

GALAX Unveils Monstrous GeForce GTX 1080 Ti HOF Design – Rocks 16+3 Phase VRM and Triple 8-Pin Connectors
There’s a rotating knob on the I/O bracket which allows one to switch between different BIOS modes.

Hva er egentlig poenget. Den vil mest sannsynlig ikke overklokke mer enn et referansekort. Bare show-off ... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...