Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Hva lå nederste kortet på, max?

 

Nederste kortet ligger på 72-73 grader når toppkortet er 80+ grader. 

 

Uten SLI ligger kortene på rundt 63-66 grader under heaven benchmark loop. 

 

Noen som har 1080TI FE og er villig til å bytte mot mine Gigabyte 1080TI Aorus Gaming ? 

 

 

Kjøpt på PS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, det kan hende en Kraken G12 er løsningen, om jeg finner plass til det, men er det noen som vet hvor godt denne kjøler minnebrikkene og annet enn GPU som trenger kjøling?

 

Og ikke minst, hvor får man fatt i den?

 

EDIT: En annen mulig løsning kan være å bruke riser card av flatkabel-type, og så bare ha kort nr 2 liggende mer eller mindre løst i kabinettet.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

 

Hva lå nederste kortet på, max?

 

Nederste kortet ligger på 72-73 grader når toppkortet er 80+ grader. 

 

Uten SLI ligger kortene på rundt 63-66 grader under heaven benchmark loop. 

 

Noen som har 1080TI FE og er villig til å bytte mot mine Gigabyte 1080TI Aorus Gaming ? 

 

 

Kjøpt på PS?

 

 

Handlet hos PSdata. Fikk kortene på tirsdag (25.04)

Lenke til kommentar

 

 

http://wccftech.com/galax-geforce-gtx-1080-ti-hof-unveiled/?utm_source=wccftech&utm_medium=related

GALAX Unveils Monstrous GeForce GTX 1080 Ti HOF Design – Rocks 16+3 Phase VRM and Triple 8-Pin Connectors
There’s a rotating knob on the I/O bracket which allows one to switch between different BIOS modes.

Hva er egentlig poenget. Den vil mest sannsynlig ikke overklokke mer enn et referansekort. Bare show-off ... 

 

Ja? Nizzen forklarte den biten :). Det er forøvrig ikke given for ethvert kort/generasjon men i dette tilfellet.

Som jeg også har skrevet tidligere så ser FE ut til å klokke bedre enn selv flere 3. part kort utifra folks tilbakemeldinger. Det har vel også vært skrevet at noen 3. part har låst vcore.

 

Jeg viste til denne fordi selve kortdesignet (ikke utseendet) var rått. Ville aldri kjøpt det selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Ja. Det var snakk om at Pascal ville komme med HBM for flere år siden, det ble vel også levert i GPGPU markedet, men det har latt vente på seg i mainstream/consumer. Også nå har de igjen snakket om HBM2 for neste/siste Pascal refresh, men da også kun high-end. Hvorvidt det skjer gjenstår å se, samt om de nå likevel går rett til Volta.

 

Hva annet enn 12nm kan du utdype ift. Volta? Ellers er det snakk om at den skal vises frem i mai.

http://www.fudzilla.com/news/graphics/43485-nvidia-to-showcase-volta-in-early-may/

Har vi en Volta tråd?

Total BOM (bill of materials) for 12GB GDDR5X som brukes på nye Titan Xp er faktisk lavere enn hva den ville vært med 8GB HBM2 minne (2 stk. 4Hi). GDDR5X vil også gi høyere båndbredde i nåværende versjoner.

 

GP100 bruker 16GB HBM2 minne (4 stk 4Hi) som faktisk er klokket ganske konservativt grunnet både yields på minne og interposer. Samt at 768 GB/sek ikke er flaskehals for GP100. Per dags dato finnes GP100 i to varianter for compute (Tesla P100) begge disse er passive kort og de har også en versjon for profesjonell grafikk (Quadro P100) med samme kjøler som Titan Xp og GTX 1080 Ti.

 

Kan ikke si så veldig mye mer om Volta før GTC, utenom at leveringene av Volta (GV100) til Department of Energy sine nye supermaskiner kjent som Sierra og Summit vil begynne i Q3 2017.

 

Jeg skal som tidligere år selv på GTC... Vil holde dere oppdatert.

Kan lage en Volta-tråd etterhvert.

 

EDIT:

Hvis Vega ikke leverer resultater som truer Nvidias produkter så spørs det hva vi får se. Hvis Vega blir bra tipper jeg Volta consumer Q4 2017 eller Q1 2018 med HBM2 på high-end og GDDR5X på annet.

Hvis Vega ikke leverer i mai så tror jeg mer på den siste Pascal refreshen det har vært snakk om.

Hva AMD gjør har ingen eller liten innflytelse på Nvidia sine lanseringer. utenom at man kanskje ville papirlansert et produkt hvis man må.

Generelt sett så er det mellom 6 og 9 måneder fra man bestemmer seg for å produsere et produkt til det er på markedet.

 

Ellers er nok planen primært GDDR6 på Volta, men mulighet for HBM2 i ultra high-end (les: Titan).

 

Spennende. GDDR6 (SK Hynix i 2018?) har vært spekulert i løse`samt mulig videreføring av GDDR5X. Men alt jeg leser er kun spekulasjoner og de varierer sterkt hehe.

Gleder meg til å høre mer :). Hvis vi skulle se Volta i consumerversjon ~Q1 2018 så blir vel neste Ti først Q3-4 2018?

 

Forøvrig en gammel men "spennende kurve" ift. Volta.

25_karty_graficzne_na_architekturze_nvid

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...