Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Testet litt OC og benching i Wildlands med mitt MSI 1080Ti kort. Fra stock til OC på 2012 core og + 450 på vram så øka ytelsen med 8 til 8.5%. Ikke sånn kjempe forskjell, men kan jo være verdt det.

Gidder du å se hvor mye forskjell på ytelse det er mellom 2012 på core med stock mem vs + 450 mem?

 

 

 4.55 % økning. Så Minnebåndbredde spiller tydeligvis en stor rolle her.

 

Edit : Bruker 381.65 driveren og disse instillingene i Wildlands :

Graphics settings used:

Resolution: 2560 x 1440
Resolution Scaling: 1.00
Window Mode: FullScreen
Refresh Rate: 165
VSYNC: Off
Framerate Limit: Off
Graphics Preset: Custom
Antialiasing Mode: SMAA+FXAA
Ambient Occlusion: HBAO+
Draw Distance: High
Level of Detail: Very High
Texture Quality: Ultra
Anisotropic Filtering: 16
Shadow Quality: Very High
Terrain Quality: Ultra
Vegetation Quality: Very High
Turf Effects: Off
Motion Blur: Off
Iron Sights DOF: Off
High Quality DOF: On
Bloom: On
Godrays: Enhanced
Sub Surface Scattering: On
Lens Flare: On
Long Range Shadows: On
Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er årsaken til at jeg for en stund nevnte en artikkel hvor de snakket om at 1080Ti ville blitt bedre utnyttet om det hadde HBM2. Det snakkes om at siste Pascal refresh vil ha HBM2 på toppkortene.

 

Joda, men nå er det ett spill som benches her da. Ikke alle spill krever like mye minnebåndbredde vil jeg anta.

Lenke til kommentar

 

Det er årsaken til at jeg for en stund nevnte en artikkel hvor de snakket om at 1080Ti ville blitt bedre utnyttet om det hadde HBM2. Det snakkes om at siste Pascal refresh vil ha HBM2 på toppkortene.

 

Joda, men nå er det ett spill som benches her da. Ikke alle spill krever like mye minnebåndbredde vil jeg anta.

Helt klart :)

 

Hmm skulle gjerne puttet mitt 1080Ti i et slikt:

http://www.corsair.com/en-eu/corsair-one-pro-compact-gaming-pc-gtx-1080-ti-na

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har fått et MSI GTX 1080 TI Gaming X i hus og har testa det litt i Unigine Heaven 4.0 benchmarken. Merker litt buzzing/coil whine under benchmarkingen med stock/OC settings. Er det andre som også opplever coil whine med dette kortet ved høy FPS, eller har jeg bare vært uheldig med mitt kort?

Lenke til kommentar

Hører litt coil whine både ved 140ish FPS, og når den går til 300 FPS under Heaven benchmarken. Den kjører gjennom 26 sekvenser, og jeg merker at kortet blir stille når det bytter fra en sekvens til en annen, og så har en lav buzzing når kortet drar i gang igjen.

 

Jeg har lukket kabinett med 5 stk Corsair ML 140 PRO vifter som kjører på veldig lav RPM, rundt 500, så kabinettet i seg selv er meget stillegående.

 

Helt ny PSU, Seasonic Prime 850W Titanium.

Lenke til kommentar

HaraldT : Har du prøvd å spille et faktisk spill da... Har du prøvd å ha kabinettet under pulten? (hvis du ikke allerede har det)

 

Har testa litt i spill nå, lasta opp en video på youtube: https://youtu.be/nCWR4Ttg8kE

 

Jeg har aktivert Vsync på 60FPS i følgende partier i videoen:

0-11 

29-41

1.11 - 1.21

1.45 - 1.56

 

Med én gang jeg skrur av Vsync starter buzzinga. Rundt 55 sek er det veldig tydelig, hvor jeg bruker mouselook og hvor FPS gjør store sprang.

 

Er dette vanlig og noe jeg må forvente med dette kortet, eller bør jeg bytte det?

Lenke til kommentar

Jeg fikk også litt Coil whine under heaven benchmark, med MSI GTX 1080 TI Gaming X kortet :hmm:

Har ikke merket noe til det under spilling heldigvis :)

Litt usikker på om jeg skal sende tilbake kortet og prøve på et asus kort isteden.

 

Nå har ikke jeg kjørt Heaven benchen hos meg, bare spilla og folda på kortet. Ikke hørt noe CW på mitt MSI kort. Men hvis du er i tvil, så send det tilbake på angreretten da. Asus sitt Strix kort er veldig bra det også. Jeg hadde kanskje valgt det hvis jeg skulle ha valgt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...