Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støy er vel til en viss grad subjektivt, kjørte 5 2100rpm radiatorvifter i PCen uten noe form for viftestyring bare rett i strømforsyningen i en liten periode da jeg ikke hadde splitter for å få samle viftene på headere på hovedkortet. Ble faktisk vandt med det etter en liten stund til tross for at det støyet MYE, når jeg omsider fikk satt opp styring på viftene var det helt surrealistisk for meg hvor stille det ble :p

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er slettes ingen overdrivelse at GTX 1080 Ti FE bråker. Jeg kjører ikke noe Afterburner eller lignende, så alt er helt standard og innstillingene i NVIDIA kontrollpanelet er satt til Optimal Power og maskinen min støyer ca 42-48 dB fra der jeg sitter. Dette er temmelig merkbart, og det verste er at kortet støyer selv når jeg ikke har annet enn Chrome kjørende på maskinen.

 

Skjermkortet har ene og alene gjort at valget om å gå for komplett vannkjøling når jeg oppgraderer til Skylake-X til sommeren er udiskutabelt for min del. Her skal støynivået ned.

Lenke til kommentar

 

GIGABYTE Aorus GeForce GTX 1080Ti 11GB GDDR5X, PCIe 3.0, 3x HDMI 2.0, 2x DP 1.4 (GV-N108TAORUS-11GD)
1 7 990,- 7 990,-
Anvendt rabatt: -1 598,-
Frakt: 79,-
Totalt (inkl. mva): 6 471,-

 

 

Bestilte meg 1080Ti siden ps.no kjører 20% rabatt på alle gigabyte skjermkort med koden Gigabyte20. Så får vi se om de leverer det til denne prisen, til tross for at de har sendt ut kunde epost med rabattkoden, de er jo tross alt eid av multicom.

 

 

Årets tips så langt den der. Holder meg til midrange 1070 på 60 Hz-skjermen.

Lenke til kommentar

Nei det gjør den ikke :)

 

Men 11 år som mekaniker så har jeg kanskje nedsatt hørsel :p

Får å fjerne subjektiv hørsel som mange liker å ty til. "du hører dårlig", "jeg hører bedre enn deg" osv,.

Målte jeg heller støyen fra 1080Ti FE med soundmeter på S7. Tok først en referansemåling i et knyst stille kott uten noen elektriske apparater. 19-20db.  Her ute på landet med skog på alle sider er stille virkelig stille inne i et isolert rom midt i huset.

 

Deretter målte jeg støyen fra FE kortet foran PC, bak kabinettet ved exhaust og 2cm fra ørene der jeg sitter. Et forholdsdvis åpent kabinett (åpent gitter på toppen og siden) som står under pulten.

Kortet var under full last i Wildlands på låst 57% viftehastighet. Støyen var ikke mye å klage på i målingene. Noterte alt i tråden.

 

Likevel, når alle kan gjøre det samme så ser jeg at de som klager på støyen aldri tar seg bryet med noe så enkelt som soundmeter appen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Klarte fint å legge inn rabattkode bare en time tidligere, men måtte avbryte bestilling siden jeg skulle gjøre noe annet. Da jeg kom tilbake, virket ikke kode.

Snakket med kundesupport kl.15.50. Fikk beskjed av PS om å bestille med enten oppkrav eller fakturabetaling og skrive i kommentarfeltet at jeg ønsker å benytte meg av rabattkoden. Mannen som svarte på telefon sjekket det og sa at de hadde feil, men at det var ingen som kunne gjøre noe før mandag. Det er forståelig nok, siden jeg snakket med fyren 10 minutter før stengetid.

Jeg bestilte 1080Ti Extreme Edition.

Hvis du bestilte med fakturabetaling og de bruker klarna kan de ikke gjøre endringer på kjøpssummen.

 

 

EDIT:

Jeg ser at de ikke bruker klarna. Men ser ingen mulighet om oppkrav så det var jo merkelig at han nevnte det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Akkurat de skjermkortene har vel en så spesiell PCB design som du kan få så er vel tvilsomt at noen løsninger passer rett på. Eventuelt kan det hende du får det til med en slik brakett https://www.tek.no/artikler/kraken-g12-skal-bety-enkel-og-rimelig-vannkjoling-av-grafikkortet/381823 med en passende AIO kjøler av noe slag. 

Ja, kanskje det, men det blir jo litt ekstra dyrt da.

Lenke til kommentar

Det er vel slik sett eneste alternativet perr nå å det er forsåvidt ikke sikkert at det passer engang. EK ser ut til å ha planer om å lansere vannblokk til kortene  iløpet av mai men da må du eventuelt gå for custom loop.  https://www.ekwb.com/news/official-list-ek-water-blocks-geforce-gtx-1080-ti-series/

 

En kan og selvfølgelig og ghetto modde det til å fungere slik som dette : 

 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg vet det er early days ennå, men er det noen som kan anbefale en lukket vannkjølingsløsning for GIGABYTE Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Ed.? ser ut til at det er den veien jeg må gå - i alle fall på det ene kortet - for å få plass til begge to.

 

Hva slags HK har du? (siden du sliter med plass)

 

Jeg også handlet 2x1080ti på Psdata i helga, men ikke Xtreme ed. 

For min del er jeg mer bekymret for temperatur på det øverste kortet enn at jeg skal få plass. 

 

Prøvd å google litt, men ikke funnet noen med Aorus 1080TI Xtreme Gaming eller Aorus 1080TI i SLI som kan bekrefte temperaturer. 

Nærmeste jeg har funnet er en russisk dude som kjører Gigabyte 1080 Xtreme gaming SLI (rev 1). Dette kortet er faktisk 2mm høyere enn 1080TI kortene. 

 

Han får 82-84 grader på det øverste kortet, men jeg vet ikke hvilken volt/OC han kjører. Når det også slik at 1080 kjører litt kaldere enn 1080TI, men igjen så er det 2mm mer klaring mellom kortene i SLI på 1080TI. 

 

post-31844-0-40424000-1492962707_thumb.png

 

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

 

Jeg vet det er early days ennå, men er det noen som kan anbefale en lukket vannkjølingsløsning for GIGABYTE Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Ed.? ser ut til at det er den veien jeg må gå - i alle fall på det ene kortet - for å få plass til begge to.

 

Hva slags HK har du? (siden du sliter med plass)

 

ASRock Z87 Extreme6. Du finner hele oppsettet i profilen min.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet det er early days ennå, men er det noen som kan anbefale en lukket vannkjølingsløsning for GIGABYTE Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Ed.? ser ut til at det er den veien jeg må gå - i alle fall på det ene kortet - for å få plass til begge to.

 

Hva slags HK har du? (siden du sliter med plass)

 

ASRock Z87 Extreme6. Du finner hele oppsettet i profilen min.

 

 

Du får plass til begge kortene, men det blir trangt. Utfordringen blir tempen på første kortet. 

 

Regner med jeg får mine kort i morgen eller tirsdag, kan gi en lyd når jeg har testet. 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vet det er early days ennå, men er det noen som kan anbefale en lukket vannkjølingsløsning for GIGABYTE Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Ed.? ser ut til at det er den veien jeg må gå - i alle fall på det ene kortet - for å få plass til begge to.

 

Hva slags HK har du? (siden du sliter med plass)

 

ASRock Z87 Extreme6. Du finner hele oppsettet i profilen min.

 

 

Du får plass til begge kortene, men det blir trangt. Utfordringen blir tempen på første kortet.

Ja, det er nettopp det. Jeg har en vifte i siden som blåser rett inn på dem, og det vil hjelpe noe, men det blir trangt for luftinntaket til øverste kortet. Derfor har jeg lurt på om ikke en aio vannkjølingsløsning hadde vært grei på det kortet - hvis det er plass mellom kabinettveggen og grafikkortene da.

 

Går det ikke får heller kona få nytt grafikkort inntil jeg bygger ny PC til høsten. Jeg skulle egentlig gjøre det nå, men så stakk Skatt Øst av med hele budsjettet mitt. :(

Lenke til kommentar

 

Nei det gjør den ikke :)

 

Men 11 år som mekaniker så har jeg kanskje nedsatt hørsel :p

Får å fjerne subjektiv hørsel som mange liker å ty til. "du hører dårlig", "jeg hører bedre enn deg" osv,.

Målte jeg heller støyen fra 1080Ti FE med soundmeter på S7. Tok først en referansemåling i et knyst stille kott uten noen elektriske apparater. 19-20db.  Her ute på landet med skog på alle sider er stille virkelig stille inne i et isolert rom midt i huset.

 

Deretter målte jeg støyen fra FE kortet foran PC, bak kabinettet ved exhaust og 2cm fra ørene der jeg sitter. Et forholdsdvis åpent kabinett (åpent gitter på toppen og siden) som står under pulten.

Kortet var under full last i Wildlands på låst 57% viftehastighet. Støyen var ikke mye å klage på i målingene. Noterte alt i tråden.

 

Likevel, når alle kan gjøre det samme så ser jeg at de som klager på støyen aldri tar seg bryet med noe så enkelt som soundmeter appen.

 

Husk at noen oppfatter støy på en annen måte enn du og jeg gjør. En app er ikke svaret på hva du og jeg oppfatter som støy.

Mine 1080 støyer nå, men det er ikke irriterterend støy.

Hilsen en sveiser som har jobbet med støy siden 1985 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...