Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Klarte fint å legge inn rabattkode bare en time tidligere, men måtte avbryte bestilling siden jeg skulle gjøre noe annet. Da jeg kom tilbake, virket ikke kode.

Snakket med kundesupport kl.15.50. Fikk beskjed av PS om å bestille med enten oppkrav eller fakturabetaling og skrive i kommentarfeltet at jeg ønsker å benytte meg av rabattkoden. Mannen som svarte på telefon sjekket det og sa at de hadde feil, men at det var ingen som kunne gjøre noe før mandag. Det er forståelig nok, siden jeg snakket med fyren 10 minutter før stengetid.

Jeg bestilte 1080Ti Extreme Edition.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ser det er flere som har fått med seg tilbudet til ps.no. Begynte nesten å lure på om det var for godt til å være sant, med 1080ti 20% av bare uker etter lansering.

 

 

Dere som har bestilt, hva var tankegangen bak Aorus uten extreme vs extreme utgaven? 290kr for Extreme selv om den ikke er på lager i øyeblikket er jo ikke all verden.

 

Jeg tipper man kan flashe non-extreme med extreme bios, og dermed spare de pengene. Å overklokke med software har jeg dårlig erfaring med. EVGAs "Precision XOC" brukte mer resurser enn det frigjorde. Så 100MHz OC ga dårligere ytelse enn uten OC. Sikkert fordi jeg hadde for treg klokk på CPU, men det er altså en potensiell flaskehals som blir større (eller mindre avhengig av hvordan man ser på det :p ).

 

Om man ikke vil dille med flashing og/eller software OC. Så er det snakk om ~3,7% mer penger for ~2,2% høyere klokkefrekvens, og da sikkert potensielt opptil 2,2% høyere ytelse. Jeg gikk for Extreme versjonen selv. Tester av kortet viser at det er nesten ingenting mer å hente på å overklokke kortet videre. Så "Fire and forget" for min del.. :)

 

Extreme har jo tøffere backplate da  :ph34r:

 

 

Men hvis de plutselig gir seg nå, når eposten sier mandag og at koden gjelder ALLE Gigabyte kort, da blir jeg en smule furt.

 

 

Edit: Ah, takk for den infoen jokab! Jeg lurer enda på hvorfor non-Extreme koster mer enn Extreme plutselig.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

 

snipp

 

Nå har jeg MSI Gaming X da, men jeg tjener mellom 8 og 8.5% ytelse på å overklokke mitt (testet med innebygde benchen i Wildlands). I akkurat det spillet hadde faktisk vram OC mest å si. 

 

 

Jeg som blander litt. Bestemte meg for å ikke overklokke selv fordi testen til Gamers Nexus viste at selv om avg. fps gikk opp, så ville ofte 0,1% framtimes bli til dels drastisk dårligere. Grei oppsummering i sammenlikning med ditt kort her:

 

https://youtu.be/hrueru2lCvQ?t=1270

Lenke til kommentar

 

 

Litt usikker på hvor god plass det blir mellom kortene med to slike. De ser ut til å bruke 2,5-3 slots hver, og når jeg bare har en ledig slot mellom kortene blir det kanskje litt for tett for nederste kortet - hva tror dere?

 

Pga plasseringen av PSU er det heller ikke enkelt å få plass til nederste grafikkort i nederste slot på hovedkortet.

Ja det blir alt for tett. Kortene er 5,5 cm.

Og da får ikkje korta nok luft. Dermed sviver viftene på max hastighet og støyer mere enn FE på høy hastighet. Dårlig ide.

Et xl atx x99 hk i et stort kabinett, så går det fint med 2 slike :)

 

 

Er det slik at alle Z270/Z170 kort har samme SLI spacing ? 

 

Lenke til kommentar

Jeg som blander litt. Bestemte meg for å ikke overklokke selv fordi testen til Gamers Nexus viste at selv om avg. fps gikk opp, så ville ofte 0,1% framtimes bli til dels drastisk dårligere. Grei oppsummering i sammenlikning med ditt kort her:

 

Ja jeg så de testene til GamersNexus også. Klart man tjener ikke mye ytelse på å klokke dissa korta det er sant. Igjen så er det litt moro med å se 2 Ghz tallet da :p Dessuten jeg folder på mitt, så litt extra PPD der skader heller ikke. Hvorfor 0.1% low og framepacing ble dårligere for GamersNexus fikk vi vel ikke ordentlig svar på. Sett det samme i CPU tester de har gjort der en overklokka i7 6900K led av det samme i spill...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Mitt referanse ligger dønn stabilt på 1999.5Mhz, det begynner på 2025 men throttler da ned når det passerer 60c. ligger på rundt 64c i BF4 på 2Ghz.

 

Ligger stabilt på 2012 Mhz på mitt MSI Gaming X, og et støynivå som er tilsvarende FE kjøleren på ~40%   ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Tror enkelte bare skrur på enkelte målere uten å vite hva de skrur på, plutselig høres maskinen ut som tornado, I wonder why :p

 

Nesten alle reviews av FE kjøleren på nettet skriver at den støyer sammenliknet med 3. parts kjølere. Klart hvis man peiser på med volum på headsettet mens man spiller et skytespill, så hører man ikke skjermkort vifta :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...