Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ps.no og Multicom skriver at spillpromoen varer til 18. april, mens andre butikker ikke oppgir noen dato. Noen som vet om vi som bestilte senere - f.eks 21/4 - vil få spillene?

 

Basert på metoden for registrering kan det jo se slik ut (sendes ut i etterkant og registreres vha GeForce Experience).

 

EDIT: Ringte PS.no og spurte. Kampanjen med gratis For Honor og Wildlands varer til 27/4.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Jeg ser ps.no og Multicom skriver at spillpromoen varer til 18. april, mens andre butikker ikke oppgir noen dato. Noen som vet om vi som bestilte senere - f.eks 21/4 - vil få spillene?

 

Basert på metoden for registrering kan det jo se slik ut (sendes ut i etterkant og registreres vha GeForce Experience).

 

EDIT: Ringte PS.no og spurte. Kampanjen med gratis For Honor og Wildlands varer til 27/4.

 

Kampanjen var at man kunne velge ett av de 2 spillene. Nå som vi er forbi Wildlands datoen (om det stemmer) vil det vel bare være mulig å få "For Honor". Jeg ringte nettopp PS for å få en klarering, siden mitt kort ikke er ventet på lager før 5.mai. Jeg glemte dessverre å spørre om Wildlands siden det er For Honor jeg er interessert i. Men svaret var at det går på bestillingsdatoen. Så jeg skal få med meg et eksemplar av For Honor ihvertfall.

 

20% kampanjen varer i dag også i henhold til mailen de sendte meg ihvertfall. Men jeg ser de har skrudd opp prisene på kortene. Jeg bestilte Extreme versjonen den 20. til 8290,- minus 20%. det ligger på 8 644,- nå. Hva har andre bestilt det for?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Vel, det tilbudet var så sinnsykt bra at jeg også bestilte ett Extreme til 8290 -20% :p på lørdag. Et godt 3. part Ti kort til godt under 7000,- (dvs. "så billig") så nære lansering av FE har jeg ikke opplevd før. Så skal jeg heller nøye meg med luftkjøling fremfor å ettermontere EVGA Hybrid.

 

 

EDIT:

Så nære lanseringen av FE.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det var før valuta og olje sendte alle priser til værs? Desember 2014 var vel siste perioden man kunne bygge PCer til omtrent 50% lavere pris. Juni 2015 fikk man dog fortsatt noen gode priser på enkelte produkter.

Kamerat bygget i januar 2015 og når vi sjekket samme bygg midtsommers 2015 hadde totalprisen steget med omtrentlig 35-50%. (fordi jeg også vurderte)

 

But anyways, føles som et kongekjøp og takk til tipseren! Er på ingen måte misfornøyd med FE  (det beste referansedesignet jeg har hatt), men såpass god luftkjøling til såpass god pris var vanskelig å motstå. Da blir det brukt frem til Volta RF1 Ti.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Jeg ser ps.no og Multicom skriver at spillpromoen varer til 18. april, mens andre butikker ikke oppgir noen dato. Noen som vet om vi som bestilte senere - f.eks 21/4 - vil få spillene?

 

Basert på metoden for registrering kan det jo se slik ut (sendes ut i etterkant og registreres vha GeForce Experience).

 

EDIT: Ringte PS.no og spurte. Kampanjen med gratis For Honor og Wildlands varer til 27/4.

 

Kampanjen var at man kunne velge ett av de 2 spillene.

 

Ja, men jeg bestilte to kort. Dermed, to spill. Uansett er det bare Wildlands jeg er interessert i.

 

Uansett sa PS til meg at det var "kampanjen med gratis spill" - de nevnte ikke hvilket spill, og siden begge er en del av samme kampanje, vil jeg bli svært overrasket om det ikke er samme dato på begge spillene.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser ps.no og Multicom skriver at spillpromoen varer til 18. april, mens andre butikker ikke oppgir noen dato. Noen som vet om vi som bestilte senere - f.eks 21/4 - vil få spillene?

 

Basert på metoden for registrering kan det jo se slik ut (sendes ut i etterkant og registreres vha GeForce Experience).

 

EDIT: Ringte PS.no og spurte. Kampanjen med gratis For Honor og Wildlands varer til 27/4.

Kampanjen var at man kunne velge ett av de 2 spillene.

Ja, men jeg bestilte to kort. Dermed, to spill. Uansett er det bare Wildlands jeg er interessert i.

 

Uansett sa PS til meg at det var "kampanjen med gratis spill" - de nevnte ikke hvilket spill, og siden begge er en del av samme kampanje, vil jeg bli svært overrasket om det ikke er samme dato på begge spillene.

Man får kode på mail. Gjorde iallefall jeg. Måtte disable skjermkort nr 2 for å få 2 spill. Altså hvert spill blir registrert mot skjermkort id. Man kan ikkje få 2 spill med ett skjermkort, selv om man har 2 nøkler.

Lenke til kommentar

Hm, nå fikk jeg mail meg kode fra PS, men kun en kode, ikke to. Jeg antar det er en feil, så får vi se hva de svarer.

 

Litt merkelig at de sender ut kode før kortet, men man får jo ikke innløst koden uten kortet anyway, så det spiller kanskje ingen rolle.

 

EDIT: Og der kom kode nr 2 ja.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vet det er early days ennå, men er det noen som kan anbefale en lukket vannkjølingsløsning for GIGABYTE Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Ed.? ser ut til at det er den veien jeg må gå - i alle fall på det ene kortet - for å få plass til begge to.

 

Hva slags HK har du? (siden du sliter med plass)

 

ASRock Z87 Extreme6. Du finner hele oppsettet i profilen min.

 

 

Du får plass til begge kortene, men det blir trangt. Utfordringen blir tempen på første kortet. 

 

Regner med jeg får mine kort i morgen eller tirsdag, kan gi en lyd når jeg har testet. 

 

 

 

Fikk testet kortene i går. 

 

Installerte og så med en gang at dette kom til å bli varmt! 

I Ghost Recon Wildlands, som stresser GPU maks lå øverste kortet på 88-90grader. Kortet throttlet ned til rundt 1750mhz. 

post-31844-0-05488800-1493202659_thumb.jpg

 

 

Prøvde forskjellige løsninger, men denne Reodor Felgen løsningen holder kortene under 80grader. 

post-31844-0-18024300-1493203065_thumb.jpg

 

Er usikker på om jeg skal beholde kortene, 80 grader er kanskje akseptabelt? 

 

Testet kun BF1 og Wildlands, BF1 gir ca 5 grader lavere temp enn wildlands. 

En annen ting jeg merket er at med G-sync aktiv får jeg kun 90-95% GPU usage i Wildlands, noe som gir 7-8 grader lavere temp. I BF1 får jeg kun 60-70% GPU usage med Gsync aktivert. 

 

Jeg slet også med å "slå" av gsync, dvs jeg fikk disablet den, men måtte installere drivere på nytt for å få 100% GPU usage på begge kortene. 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg solgte mine 2stk. GTX980Ti for å bytte til ett av disse 1080Ti. Vurderte å gå for SLI igjen i et millisekund, men min erfaring med selv EVGAs ACX kjøler var at det blir litt for varmt for øverste kortet. Så med så tjukt kort som dette, så ble SLI helt uaktuelt. "Planen" er å utvide med et AIO kort i øverste slot når de begynner å dukke opp til kose pris på finn.no. :D

 

Eneste er om Volta's "1180Ti" også gir 100% høyere ytelse enn 1080Ti. Da blir det jo litt dumt oppgradere til SLI. Men jeg er litt i tvil om jeg tror Nvidia klarer dette en gang til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...