Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da la jeg ut ett av mine 980Ti kort for salg på finn.no også. Litt kamerat pris menne :p

Synes prisene som mange andre skal ha blir litt drøye.

 

 

Så det akkurat. Veldig snill pris :)

 

Nåvel, om man venter til 10.jun. Så får man et kort som i følge Nvidia er raskere enn TX for 330USD. Om "World wide availability" betyr samme som med Maxwell så kan man ha et GTX1070 i maskinen samme dag selv her i Norge. Kronen har styrket seg litt mot USD og ligger nå på 8,15. Så det er ingen grunn til å regne stort over 10Kr dollaren for GTX1070 annet enn på grunn av popularitet og tilgjengelighet. Om man sitter klar natt til 10. så bør man kunne få seg et 1070 for 3500-4000Kr. Om man betaler mer enn dette for et brukt skjermkort en måned før 1070 kommer på markedet, så har man ikke fått kompis pris...

Lenke til kommentar

 

Det er jo bare dersom kortene er kraftig flaskehalser pga liten båndbredde.

 

I så fall burde jo oc av minnet gi mye større utslag enn det har gjort hittil.

OC av minne på mine TX har ikke akkurat gjort underverker for å si det sånn, men mulig flaskehalsen er enda et steg opp i minnehastigheten?
Det høres jo veldig rart ut om det fungerer slik. Vi får jo nærmest 1:1 mellom kjernefrekvens og ytelse og bittelitt med minne, selv på 4k.

 

Kan jo hende jeg tar feil men jeg skjønner ikke hvordan båndbredde plutselig blir superviktig over natten.

Lenke til kommentar

Om man sitter klar natt til 10. så bør man kunne få seg et 1070 for 3500-4000Kr. Om man betaler mer enn dette for et brukt skjermkort en måned før 1070 kommer på markedet, så har man ikke fått kompis pris...

 

Hvis et 1070 kort er raskere enn et Titan X. Dessuten er 980Ti og TX ganske like i ytelse. Når de nye korta kommer ut, og vi vet ytelsen sikkert, så må jeg selvfølgelig sette prisen ned eller beholde kortet.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo bare dersom kortene er kraftig flaskehalser pga liten båndbredde.

 

I så fall burde jo oc av minnet gi mye større utslag enn det har gjort hittil.

OC av minne på mine TX har ikke akkurat gjort underverker for å si det sånn, men mulig flaskehalsen er enda et steg opp i minnehastigheten?

 

Det høres jo veldig rart ut om det fungerer slik. Vi får jo nærmest 1:1 mellom kjernefrekvens og ytelse og bittelitt med minne, selv på 4k.

 

Kan jo hende jeg tar feil men jeg skjønner ikke hvordan båndbredde plutselig blir superviktig over natten.

 

Prøver bare å nøste opp her nå, men dette startet utifra denne kommentaren:

 

Med HBM2 tror jeg både Vega og "Big Pascal" vil knuse 1080en (som i virkeligheten er en kraftig overklokket Maxwell med GDDR5X). 50% eller mer er i hvert fall mine forventninger.

Så dette har ikke noe med minneklokking av TX. Heller om GDDR5X (slowmode) ville ha vært hinder i 1080ti / Pascal Titan.

 

Så igjen... Spekuleringer :)

 

Redigert (hvorfor jeg skrev slowmode - forklart): GDDR5X kommer fra 10 - 14 Gbps. I 1080 vil det være 10 Gbps, men da den ble vist frem var minnet likevel klokket til ~11 Gbps. Så kan det ha noe for seg med enda raskere minne til 1080ti / Pascal Titan? ...mulig noen med kompetanse kan svare? Jeg vet ikke.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

 

Det er jo bare dersom kortene er kraftig flaskehalser pga liten båndbredde.

 

I så fall burde jo oc av minnet gi mye større utslag enn det har gjort hittil.

OC av minne på mine TX har ikke akkurat gjort underverker for å si det sånn, men mulig flaskehalsen er enda et steg opp i minnehastigheten?
Det høres jo veldig rart ut om det fungerer slik. Vi får jo nærmest 1:1 mellom kjernefrekvens og ytelse og bittelitt med minne, selv på 4k.

 

Kan jo hende jeg tar feil men jeg skjønner ikke hvordan båndbredde plutselig blir superviktig over natten.

 

 

Vi kan se på EVGAs SC+ vs Gigabyte G1 som klokker nesten likt på kjernen med 22MHz i G1s favør, men med 200MHz i G1s favør på minnet.

 

Der ser vi at med 10,5% raskere minne på G1, får man 6,5% høyere fps. Ikke akkurat 1:1, men likevel verdt å ta med seg.

Lenke til kommentar

 

Om man sitter klar natt til 10. så bør man kunne få seg et 1070 for 3500-4000Kr. Om man betaler mer enn dette for et brukt skjermkort en måned før 1070 kommer på markedet, så har man ikke fått kompis pris...

 

Hvis et 1070 kort er raskere enn et Titan X. Dessuten er 980Ti og TX ganske like i ytelse. Når de nye korta kommer ut, og vi vet ytelsen sikkert, så må jeg selvfølgelig sette prisen ned eller beholde kortet.

 

 

Jeg tipper det vil være titler der 980Ti vil slå 1070, akkurat som 780Ti slo 970 i enkelte titler. Men markedsverdien vil likevel bestemmes av hvilken ytelse folk tror de får med 1070. Nvidia sier at 1070 slår TX, og det kommer sannsynligvis også til å være konklusjonen til testsidene, selv om 980Ti/TX vinner enkelte titler. Så må man også ta med i beregningen at 1070 er nye kort med fulle 5 års reklamasjonsrett. Mine 980Ti ble kjøpt i juni i fjor. Så bare 4 års reklamasjonsrett igjen..

Lenke til kommentar

Uansett får vi vel vite den reelle ytelsen til 1070 og 1080 korta i løpet av 14 dager (eller før). Hvis det viser seg at 1070 er 15% raskere jevnt over vs 980Ti, så må jeg sette ned prisen for det kortet jeg selger. Prisen må stå i stil til ytelsen man får kan man vel si.

Lenke til kommentar

Uansett får vi vel vite den reelle ytelsen til 1070 og 1080 korta i løpet av 14 dager (eller før). Hvis det viser seg at 1070 er 15% raskere jevnt over vs 980Ti, så må jeg sette ned prisen for det kortet jeg selger. Prisen må stå i stil til ytelsen man får kan man vel si.

17. mai er vel NDA :)

 

God unskyldning for å drasse med seg "smartphone" i byen da, og smuglese rewievs mens ungene spiser pølse og is! Jeg får gi dem 2 is om gangen  :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...