Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Utrolig spent på 1080 kortet og hva det får til i 4k oppløsninger. Jeg drømmer om dagen der vi har 4K G-Sync 144hz IPS skjermer og skjermkort som faktisk klarer 144fps, da snakker vi. Utifra hvordan nVIDIA snakker om Pascal så virker det som vi allerede er her. Spennende tider gitt

Med tanke på at det kreves 3-way Titan X og 5960x @4500 for å få opp til 100fps i The Divisjon med alt på max i "bare" 3440x1440, så må du nok vente lengre enn Volta for å si det slik :p

 

 

Du vet at The Division knapt støtter SLI og ihvertfall ikke 3-way SLI? Ikke si du har 3-way Titan X for The Division som fungerer best med singel kort...... fleste spill, nærmere 90% sliter med SLI i dag. Noen fungerer men knapt optimalisert nok. Ref. Tomb Raider, Hitman, The Division nå i det siste. Derfor det er så bra med 1080 kortet, hvis dem sier det yter mer enn SLI 980 så betyr det LAAANGT mer i ytelse enn prosentene dem nevner, siden SLI knapt fungerer i dagens spill.

 

 

Da spør jeg deg: Har du 3-way sli, og vet du at det ikkje funker?

 

Beklager å si det, men du farer med sludder og vas :)

 

Hva mener du med de fleste spill? Mener du de fleste spill som har kommet i år, eller de siste 10 åra?

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Utrolig spent på 1080 kortet og hva det får til i 4k oppløsninger. Jeg drømmer om dagen der vi har 4K G-Sync 144hz IPS skjermer og skjermkort som faktisk klarer 144fps, da snakker vi. Utifra hvordan nVIDIA snakker om Pascal så virker det som vi allerede er her. Spennende tider gitt

Med tanke på at det kreves 3-way Titan X og 5960x @4500 for å få opp til 100fps i The Divisjon med alt på max i "bare" 3440x1440, så må du nok vente lengre enn Volta for å si det slik :p

Du vet at The Division knapt støtter SLI og ihvertfall ikke 3-way SLI? Ikke si du har 3-way Titan X for The Division som fungerer best med singel kort...... fleste spill, nærmere 90% sliter med SLI i dag. Noen fungerer men knapt optimalisert nok. Ref. Tomb Raider, Hitman, The Division nå i det siste. Derfor det er så bra med 1080 kortet, hvis dem sier det yter mer enn SLI 980 så betyr det LAAANGT mer i ytelse enn prosentene dem nevner, siden SLI knapt fungerer i dagens spill.

Da spør jeg deg: Har du 3-way sli, og vet du at det ikkje funker?

 

Beklager å si det, men du farer med sludder og vas :)

 

Hva mener du med de fleste spill? Mener du de fleste spill som har kommet i år, eller de siste 10 åra?

Hva er fps snittet i bf4 med 1 TX på ultra?

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, Men shit au. Er mitt Asus sabertooth P67 eller i7 2600K@4,4Ghz for gammelt eller på noen måte vil flaskehalse et 1070/1080 kort? Tenker da i forhold til minnebåndbredde eller det faktum at jeg kun har pci-e 2.0.

største utspillet vil være oppløsningen du bruker, vil kanskje i startfasen ha et utspill på 5-10% ytelse. men ville ikke satset på stor ytelse forbedring med SLI da kutter halve forbedringer fra den ytelsen du burde gjøre.

Lenke til kommentar

 

Kanskje litt off topic, Men shit au. Er mitt Asus sabertooth P67 eller i7 2600K@4,4Ghz for gammelt eller på noen måte vil flaskehalse et 1070/1080 kort? Tenker da i forhold til minnebåndbredde eller det faktum at jeg kun har pci-e 2.0.

største utspillet vil være oppløsningen du bruker, vil kanskje i startfasen ha et utspill på 5-10% ytelse. men ville ikke satset på stor ytelse forbedring med SLI da kutter halve forbedringer fra den ytelsen du burde gjøre.
Jeg kommer til å kjøre 1080P for nå, og en mulig oppgradering til 1440P skjerm etterhvert. Kommer også kun til å kjøre singel kort, så kommer til å kjøpe ett 1070/1080. Har en 5 år gammel corsair 750W strømforsyning som jeg tror fungerer optimalt enda.

Tror du det er noen flaskehals her?

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje litt off topic, Men shit au. Er mitt Asus sabertooth P67 eller i7 2600K@4,4Ghz for gammelt eller på noen måte vil flaskehalse et 1070/1080 kort? Tenker da i forhold til minnebåndbredde eller det faktum at jeg kun har pci-e 2.0.

største utspillet vil være oppløsningen du bruker, vil kanskje i startfasen ha et utspill på 5-10% ytelse. men ville ikke satset på stor ytelse forbedring med SLI da kutter halve forbedringer fra den ytelsen du burde gjøre.
Jeg kommer til å kjøre 1080P for nå, og en mulig oppgradering til 1440P skjerm etterhvert. Kommer også kun til å kjøre singel kort, så kommer til å kjøpe ett 1070/1080. Har en 5 år gammel corsair 750W strømforsyning som jeg tror fungerer optimalt enda.

Tror du det er noen flaskehals her?

 

980TI bruker idag 300watt max ut fra hva jeg leser på EVGA. mens 1080 skal ha en forbruk på 180watt. så nei vil ikke ha noe behov for grommere større PSU og antall kontakter som jeg leser pr nå er kun en 8-pin kontakt.

Lenke til kommentar

 

Er dessverre alt for mange spill som fungerer ræv med SLI :(

Det er sant, men det er MANGE som fungerer veldig bra også :)

 

Hvilke spill funker ikkje sli på som du ville hatt sli på da?

 

De jeg kommer på i forbifarten er vel;

 

- H1Z1

- The Culling

- Rocket League

- Arma 3

- Cities Skyline

- Rust

 

 

Er litt for mange spill jeg ikke klarer å kjøre i 1440P@max med stabil 120FPS på mine 2x GTX 980 AMPED Extreme Edition i SLI.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kanskje litt off topic, Men shit au. Er mitt Asus sabertooth P67 eller i7 2600K@4,4Ghz for gammelt eller på noen måte vil flaskehalse et 1070/1080 kort? Tenker da i forhold til minnebåndbredde eller det faktum at jeg kun har pci-e 2.0.

største utspillet vil være oppløsningen du bruker, vil kanskje i startfasen ha et utspill på 5-10% ytelse. men ville ikke satset på stor ytelse forbedring med SLI da kutter halve forbedringer fra den ytelsen du burde gjøre.
Jeg kommer til å kjøre 1080P for nå, og en mulig oppgradering til 1440P skjerm etterhvert. Kommer også kun til å kjøre singel kort, så kommer til å kjøpe ett 1070/1080. Har en 5 år gammel corsair 750W strømforsyning som jeg tror fungerer optimalt enda.

Tror du det er noen flaskehals her?

980TI bruker idag 300watt max ut fra hva jeg leser på EVGA. mens 1080 skal ha en forbruk på 180watt. så nei vil ikke ha noe behov for grommere større PSU og antall kontakter som jeg leser pr nå er kun en 8-pin kontakt.
Enn resten av delene(p67, 2600K)? Vil jeg miste noe effekt på og ikke kjøpe nytt HK og prossessor?
Lenke til kommentar

980TI bruker idag 300watt max ut fra hva jeg leser på EVGA. mens 1080 skal ha en forbruk på 180watt. så nei vil ikke ha noe behov for grommere større PSU og antall kontakter som jeg leser pr nå er kun en 8-pin kontakt.

 

980Ti har en TDP på 250W, men kan gå litt høyere på fabrikk OC korta. nVidia anbefaler 500W PSU for 1080.

Lenke til kommentar

 

 

Er dessverre alt for mange spill som fungerer ræv med SLI :(

Det er sant, men det er MANGE som fungerer veldig bra også :)

 

Hvilke spill funker ikkje sli på som du ville hatt sli på da?

 

De jeg kommer på i forbifarten er vel;

 

- H1Z1

- The Culling

- Rocket League

- Arma 3

- Cities Skyline

- Rust

 

 

Er litt for mange spill jeg ikke klarer å kjøre i 1440P@max med stabil 120FPS på mine 2x GTX 980 AMPED Extreme Edition i SLI.

 

Spill basert på Arma er så elendig optimalisert at det er helt latterlig. Rett og slett drittmotor! Hjelper ikkje med flere cpukjerner engang. Skal man ha god ytelse på Arma 3, så må man ha 10Ghz cpu dualcore :p

Lenke til kommentar

Så er ikke ytelse som er det eneste som betyr noe heller da når vi snakker singel vs SLI. Har man vannkjøling som Nizzen, så er jo 2 og 3 kort greit, men for oss som sverger til luft, så betyr varme og støy egenskapene mer. Så blir det jo dyrere hvis man skal kjøpe 2 eller 3 skjermkort for hver generasjon også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...