Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Så er ikke ytelse som er det eneste som betyr noe heller da når vi snakker singel vs SLI. Har man vannkjøling som Nizzen, så er jo 2 og 3 kort greit, men for oss som sverger til luft, så betyr varme og støy egenskapene mer. Så blir det jo dyrere hvis man skal kjøpe 2 eller 3 skjermkort for hver generasjon også.

 

Det som irriterer, er at f.eks Avean kommer med påstander som er direkte feil. Kan jo godt tenkes han ikkje vet bedre, men da får han heller si at han tror ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så er ikke ytelse som er det eneste som betyr noe heller da når vi snakker singel vs SLI. Har man vannkjøling som Nizzen, så er jo 2 og 3 kort greit, men for oss som sverger til luft, så betyr varme og støy egenskapene mer. Så blir det jo dyrere hvis man skal kjøpe 2 eller 3 skjermkort for hver generasjon også.

 

Det som irriterer, er at f.eks Avean kommer med påstander som er direkte feil. Kan jo godt tenkes han ikkje vet bedre, men da får han heller si at han tror ;)

 

 

Jau. Jeg likte veldig godt SLI ytelsen til mine 980Ti kort i SLI med Crysis 3 og Battlefield 4 jeg. Funka supert der. Men så er det andre spill da som ikke funker like greit. Rise of the Tomb Raider skalerer med SLI, men ikke på langt nær like bra som de andre to jeg nevnte. Så litt hit & miss.

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt skuffet over de lekkede 3dmark resultatene..

Det er samme eller fakttisk litt lavere som vi med overklokket 980ti/titan x har hatt i et år nå, men blir spennende å se hvor mye de kan klokkes. Mulig jeg hadde for store forventninger til krympingen

 

Nå følger jeg 3 tråder det diskuteres Pascal... Blir litt rotete og sliter med å finne hva jeg mener hvor... Men fikk du med deg denne?

 

NVIDIA GeForce GTX 1080 @ 2114 MHz

Lenke til kommentar

 

Jeg kjenner ikke ryktemøllen så godt angående 1080Ti, men teknisk sett er det lite i veien for å gi den GDDR5X. Husk på at både 980 og 1080 har 256bit minnebuss. Mens 980Ti har 384bit. Om 1080Ti også kommer med 384bit så vil det bety at selv med like raske minnebrikker som på 1080, vil 1080Ti ha 50% høyere minnebåndbredde. Om dette er aktuelt er en annen sak. På den ene siden vil en slik konfigurasjon også måtte ha 12GB minne om jeg har forstått riktig. Og det ville jo vært en fornuftig måte å skille den ut fra Pascal Titan sine 16GB med HBM2 minne. På den annen side er det mulig 1080Ti vil ha behov for raskere latency enn GDDR5X kan gi.

Bredere bus ja! Godt poeng. Etter hver kommer jo GDDR5X med både 12 og 14 GHz Gbps. Men jeg har ikke sett noe roadmap for dette.

 

Kjenner jeg blir litt ekstra våryr :p

 

GHz, ikke Gbps!!! Znork...

 

Skrev Gbps tidligere i tråden og, hvor jeg mente GHz, men dette er vel foreldet nå :p

Lenke til kommentar

 

Må si jeg er litt skuffet over de lekkede 3dmark resultatene..

Det er samme eller fakttisk litt lavere som vi med overklokket 980ti/titan x har hatt i et år nå, men blir spennende å se hvor mye de kan klokkes. Mulig jeg hadde for store forventninger til krympingen

 

Nå følger jeg 3 tråder det diskuteres Pascal... Blir litt rotete og sliter med å finne hva jeg mener hvor... Men fikk du med deg denne?

 

NVIDIA GeForce GTX 1080 @ 2114 MHz

 

Ja så den like etter jeg postet :)

veldig rotete, så moderator kan godt slå sammen et par tråder!

 

ca 25% ytelseøkning i overklokket tilstand er vel det som var forventet, men håpte på mer så jeg skal nok klare å vente til big pascal! Satser på 1Tb 950pro kommer i sommer så databudskjettet kan svis av! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Økning på GPU: 15:% - økning 10-11% ytelse

Økning på GDDR5: 10% - økning 0.7%-2.5%

 

 

Min konklusjon, her er ikke GDDR5 noen flaskehals i FSX. Hvordan dette gjennspeiles i andre spill og benchmarks kan selvsagt være annerledes, men jeg har drukket vin, så orker ikke å teste noe mere nå :p

 

 

Vet ikke om du gikk glipp av posten min på forrige side? Men i BF3 ser det altså ut som at man får utbytte av raskere minne. Selv fra 1900MHz til 2100MHz er det forskjell.

 

Men det er/var lotteri hvem som fikk Hynix og hvem som fikk Samsung-minne, og enda et lotteri om minnet faktisk greide å klokke. Minnet på mine kort (Hynix) greier bare 7800Mhz f.eks, men det var fortsatt de som var "best" i følge rapportene på diverse fora.

 

Konklusjonen, for min egen del, står, og jeg har faktisk testet dette med mine egne kort. Det var en grunn til at jeg tok det opp først, de testene jeg gjorde med FSX i kveld var bare for å faktisk få noen tall, men de stemmer ganske greit med de spille jeg spilte i :)

 

 

Jeg trodde spørsmålet var hvorvidt VRAM kan bli flaskehals for 980Ti/TX. Da må man nesten bruke et spill som bruker så mye som mulig av båndbredden. For meg ser det ut som at BF3 er bedre skikket til å teste med enn FSX.

 

Jeg brukte FSX fordi den gir en enkel statestikk med en gang. Kan teste med BF4 også, men her er det ufattelig mange faktorer som spiller inn foruten grafikkinnstillingene, antall folk på serveren - hvilket map - hvor man er på mappet og hva som skjer akkurat der og da. Nesten umulig å gjøre med bare en test alene, man må finne en trend over mange mange runder. Å kjøre en test på dette for å få konkrete resultater ville tatt meg dagesvis.

 

Da kan jeg heller kjøre FS i Ultra (4K) og se om det tar mer båndbredde, kanskje det er en pekepinn?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg trodde spørsmålet var hvorvidt VRAM kan bli flaskehals for 980Ti/TX. Da må man nesten bruke et spill som bruker så mye som mulig av båndbredden. For meg ser det ut som at BF3 er bedre skikket til å teste med enn FSX.

 

 

Jeg brukte FSX fordi den gir en enkel statestikk med en gang. Kan teste med BF4 også, men her er det ufattelig mange faktorer som spiller inn foruten grafikkinnstillingene, antall folk på serveren - hvilket map - hvor man er på mappet og hva som skjer akkurat der og da. Nesten umulig å gjøre med bare en test alene, man må finne en trend over mange mange runder. Å kjøre en test på dette for å få konkrete resultater ville tatt meg dagesvis.

 

Da kan jeg heller kjøre FS i Ultra (4K) og se om det tar mer båndbredde, kanskje det er en pekepinn?

 

 

Jeg skjønner ikke helt, jeg har jo allerede vist at å øke frekvensen på 980Ti's VRAM fra 1900MHz til 2100MHz gir høyere fps i BF3.

 

 

OK, nå begynner jeg virkelig å tvile på disse resultatene. Først sier de at de første resultatene var med boost frekvens på 1886MHz, så påstår de at de får 24% høyere score med disse 12% overklokk over det. Som forøvrig må kunne sies å være rimelig patetisk. Om 1080 founders edition booster til 1886MHz ut av boksen. Så må vi da virkelig ha lov til å håpe på minst 2,2-2,3GHz OC på luft. Hvis 2114MHz er så høyt som det går, så er det virkelig ikke mye å gå på. Kanskje med vann? Kjenner på meg at det skal bli godt med 17 mai. så en slipper å sultefore seg på slike tvilsomme benchmarks..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Problemet med SLI og Crossfire er at det er ikke en TUT og KJØR opplevelse, vi er helt avhengig av at spillene kan dra nytte av SLI og at man selv har alt på plass for en optimal opplevelse.

 

Det er derfor jeg personlig aldri kommer til å kjøpe 2 like skjermkort nettopp fordi man slipper alt peset med å måtte vente noen måneder til det storspillet som ble sluppet for en stund siden kan benytte seg av SLI og grafikken på fult i 3860x2160 i 120fps når man har kunnet spilt det fra dag en med 60Fps og alt på fult med et enkelt 1185 Ti kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...