Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge han karen her(youtube) så blir 1080 22% raskere enn Titan X, 25% raskere enn 980Ti og 69% raskere enn 980. Ingen 980 SLI knuser akkurat. Og 17% raskere enn Titan X i et lekket The Division 4k benchmark.

Hvis det stemmer 69% ytelsesøkning med 1080 vs 980, så vil jeg absolutt kalle det en 980SLI-knuser, SLI skalerer sjeldent perfekt, og gapet er stort fra spill til spill. Hvis jeg hadde hatt 69% SLI skalering flatt over hele fjøla i alle spill, så hadde jeg vært ganske fornøyd egentlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge han karen her(youtube) så blir 1080 22% raskere enn Titan X, 25% raskere enn 980Ti og 69% raskere enn 980. Ingen 980 SLI knuser akkurat. Og 17% raskere enn Titan X i et lekket The Division 4k benchmark.

 

Jeg gidder ikke bytte skjermkort for 25% bedre ytelse iallefall. 40% da begynner vi å snakke. Tipper at 1080Ti klarer det i forhold til 980Ti.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er mest spent på 1070 faktisk. Hva den blir å klare i forhold til pris. Med tanke på hvor mange som føler seg "lurt"/angrer etter kjøpet av 980 når 980ti kom så ville jeg heller kjøpt 1070 og så eventuelt sett på 1080ti eller noe med HBM2 minne.

 

Blir litt lei meg hver gang jeg leser om hvor dårlig valg 980 var ja. Så aldri om jeg hopper på et plain x80 kort igjen! Iallefall ikke 2!

 

 

I følge han karen her(youtube) så blir 1080 22% raskere enn Titan X, 25% raskere enn 980Ti og 69% raskere enn 980. Ingen 980 SLI knuser akkurat. Og 17% raskere enn Titan X i et lekket The Division 4k benchmark.

Hvis det stemmer 69% ytelsesøkning med 1080 vs 980, så vil jeg absolutt kalle det en 980SLI-knuser, SLI skalerer sjeldent perfekt, og gapet er stort fra spill til spill. Hvis jeg hadde hatt 69% SLI skalering flatt over hele fjøla i alle spill, så hadde jeg vært ganske fornøyd egentlig :)

 

 

+1

 

Dette stemmer godt med antatt ytelse i % som har vært nevnt tidligere (980 til 980ti til 1080 --> 1 x 1,3 x 1,25). Så ja. 980sli-knuser. ~halvert strømforbruk / varme. Og slipper ulik skalerbarhet. De spillene jeg spiller har stort sett skalert bra, men det er vel en del som ikke gjør det helt fra start :)

 

Redigert:

Jeg gidder ikke bytte skjermkort for 25% bedre ytelse iallefall. 40% da begynner vi å snakke. Tipper at 1080Ti klarer det i forhold til 980Ti.

Tør vi tippe opp mot 50 % økning fra 980ti til 1080ti? :D

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

I følge han karen her(youtube) så blir 1080 22% raskere enn Titan X, 25% raskere enn 980Ti og 69% raskere enn 980. Ingen 980 SLI knuser akkurat. Og 17% raskere enn Titan X i et lekket The Division 4k benchmark.

 

Jeg gidder ikke bytte skjermkort for 25% bedre ytelse iallefall. 40% da begynner vi å snakke. Tipper at 1080Ti klarer det i forhold til 980Ti.

 

 

Jeg skal ha et 1080 i den ene serveren, fordi der står det bare et gtx 750ti i :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge han karen her(youtube) så blir 1080 22% raskere enn Titan X, 25% raskere enn 980Ti og 69% raskere enn 980. Ingen 980 SLI knuser akkurat. Og 17% raskere enn Titan X i et lekket The Division 4k benchmark.

Jeg tror, og håper han har rett i det han sier. Det vil absolutt være et "go" angående kjøp for min del hvis det stemmer. Jeg har jo en Predator x34 skjerm som krever litt oppløsningsmessig, i det å drive spill i en noenlunde akseptabel framerate.

Lenke til kommentar

Tror heller da har noe med scalinga.

 

@Uggy, trenger du virkelig 3-way sli? :p

Trenger å trenger .. er vell ingen som virkelig trenger det :p men har hatt 4-way på 980 og 3-way på titanX, så prøver igjen på 3-way 1080 :) 

 

snuser litt på 6950X også, men det er off topic :) 

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er mest spent på 1070 faktisk. Hva den blir å klare i forhold til pris. Med tanke på hvor mange som føler seg "lurt"/angrer etter kjøpet av 980 når 980ti kom så ville jeg heller kjøpt 1070 og så eventuelt sett på 1080ti eller noe med HBM2 minne. 

 

Mye spekuleringer nå. Når kan man forvente benchmarks og slikt?

 

Jeg er kjempefornøyd med mitt 980. Jeg hadde to spill jeg skulle spille da det kom ut, samt at 980Ti da det først kom var betraktelig dyrere. Synes du generaliserer voldsomt her.

 

Før det hadde jeg 780 (ikke Ti), og som også var billigere enn Ti versjonen, og kom ut i veldig god timing med spill jeg spilte.

 

Det er betraktelig billigere å kjøpe generasjonene med mindre chipper enn de store og fullt enablede chippene. Og ved lansering er disse også billigere. Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen som faktisk får betraktelig ytelsesøkning fra sitt forrige kort med 1080 skulle vente på 1080Ti. Spesielt ikke hvis de har et budsjett for vanlige dødelige, og har nye spilltitler de ønsker å spille nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er betraktelig billigere å kjøpe generasjonene med mindre chipper enn de store og fullt enablede chippene. Og ved lansering er disse også billigere. Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen som faktisk får betraktelig ytelsesøkning fra sitt forrige kort med 1080 skulle vente på 1080Ti. Spesielt ikke hvis de har et budsjett for vanlige dødelige, og har nye spilltitler de ønsker å spille nå. 

 

Har man budsjett for vanlige dødelige oppgraderer man annenhver generasjon, det er nemlig de kundene Nvidia har som målgruppe med hver serie. Denne gangen er det primært de som sitter på 700-serien, ikke de som sitter på 900-serien, som er målgruppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...