Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Det ryktes jo 2,4 til 2,5 Ghz på vann. For å sammenligne får jeg 9800ish i FSE med 980Ti på 1522/8000. Nesten 13000 for 1080 på 2.1 Ghz som ser ut til å være en middels klokk. Drømmen hadde vært skalering ala Kepler med mer spenning. Da blir det Classy + EVBot action!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett

 

Fult mulig at Nvidia tar en Amd med tanke på overklokkingspotensialet til 1080 , vet ikke om det stemmer , men ser ut som de fleste må ha oppdatert programvare for å kunne justere på spenning og hastighet på disse kortene noe som egentlig ikke overrasker...

En ting man bør huske på er at spennings økning kan være litt mer risky på 16nm enn på forrige generasjon , så vær forsiktig, selv med ekstrem god kjøling.

Lenke til kommentar

Kan egentlig bedrifter merke om jeg har custom rom på kortet mitt, eller har "drept" et med bricking?

 

La oss si at 1080 kortet mitt hadde custom bios, kjørt på med litt OC og foldet. Det tok kvelden. Jeg har forsatt custom rom, men leverer kortet tilbake med org. kjøler påmontert.

 

Hadde en n00b kamerat av meg som skulle flashe et 680, endte opp med at han failet og sendte det til komplett. Han fikk et 970 tilbake. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Det kommer vel an på hvor mye de tester.

Men i utgangspunktet kan de få tilbakemelding fra leverandøren på at kortet var flashet og kan derfor velge i ettertid å nekte deg å få fikset feil som de kan mistenke er pga brukerfeil.

 

Flash kortet tilbake om det lar seg gjøre.

 

Sies også at noen leverandører av kort skal kunne se endringer på firmware på en eller annen måte, kommer ikke på hvordan det logføres men mener det var noe på minnet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke ødelagt noe selv. Var en dude som bor et annet sted i landet. Å flashe tilbake er bricked kort er ganske lett, et døde.. ikke like lett. :p

Noob :p

 

Neida, det er litt russisk rulett dette , har selv gjort akkurat det samme og drept noen kort selv om det ble gjort 110% etter boka. Men dette var uansett såpass gamle kort og jeg hadde nytt liggende at det aldri var noe problem.

Lenke til kommentar

Har man 2 skjermkort (APU eller en ekstra GPU) og kortet i seg selv ikke er dødt kan du starte PC-en med det andre kortet og flashe den "ødelagte" til annen firmware. Verdt å prøve om man fucker det til :)

 

Som nevnt, det spørs om kortet er "bricked" eller dødt :p Dødt som i rett og slett kortslutta (feks)

 

Edit. Du kan også flashe et kort uten skjerm på. Det kalles blind flash.

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

 

 

 

Utrolig spent på 1080 kortet og hva det får til i 4k oppløsninger. Jeg drømmer om dagen der vi har 4K G-Sync 144hz IPS skjermer og skjermkort som faktisk klarer 144fps, da snakker vi. Utifra hvordan nVIDIA snakker om Pascal så virker det som vi allerede er her. Spennende tider gitt

Med tanke på at det kreves 3-way Titan X og 5960x @4500 for å få opp til 100fps i The Divisjon med alt på max i "bare" 3440x1440, så må du nok vente lengre enn Volta for å si det slik :p

 

 

Du vet at The Division knapt støtter SLI og ihvertfall ikke 3-way SLI? Ikke si du har 3-way Titan X for The Division som fungerer best med singel kort...... fleste spill, nærmere 90% sliter med SLI i dag. Noen fungerer men knapt optimalisert nok. Ref. Tomb Raider, Hitman, The Division nå i det siste. Derfor det er så bra med 1080 kortet, hvis dem sier det yter mer enn SLI 980 så betyr det LAAANGT mer i ytelse enn prosentene dem nevner, siden SLI knapt fungerer i dagens spill.

 

 

Da spør jeg deg: Har du 3-way sli, og vet du at det ikkje funker?

 

Beklager å si det, men du farer med sludder og vas :)

 

Hva mener du med de fleste spill? Mener du de fleste spill som har kommet i år, eller de siste 10 åra?

 

 

Sludder og vas? Hele The Division forumet var full av klager angående SLI ytelse, samme med Tomb Raider og Hitman. Har kun vanlig SLI men nekter å tro at 3-way SLI fungerer mye bedre når 2-way SLI ikke funker optimalt. Fleste spill har slitt med SLI siden SLI kom til, samme med Crossfire. Det har alltid vært problemer med ytelse i forhold til flere skjermkort. Derfor jeg er gira på 1080/1070 kortene sin ytelse, og at vi faktisk kanskje kan begynne å dra 4K oppløsning med bra FPS. At du ikke klarer det med 3-way SLI idag er ikke sjokkerende for min del ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har man 2 skjermkort (APU eller en ekstra GPU) og kortet i seg selv ikke er dødt kan du starte PC-en med det andre kortet og flashe den "ødelagte" til annen firmware. Verdt å prøve om man fucker det til :)

 

Som nevnt, det spørs om kortet er "bricked" eller dødt :p Dødt som i rett og slett kortslutta (feks)

 

Edit. Du kan også flashe et kort uten skjerm på. Det kalles blind flash.

 

 

Aldri prøvd å blind flashe, men det funker sikkert om du veit hva du skal trykke på :)

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Utrolig spent på 1080 kortet og hva det får til i 4k oppløsninger. Jeg drømmer om dagen der vi har 4K G-Sync 144hz IPS skjermer og skjermkort som faktisk klarer 144fps, da snakker vi. Utifra hvordan nVIDIA snakker om Pascal så virker det som vi allerede er her. Spennende tider gitt

Med tanke på at det kreves 3-way Titan X og 5960x @4500 for å få opp til 100fps i The Divisjon med alt på max i "bare" 3440x1440, så må du nok vente lengre enn Volta for å si det slik :p

 

 

Du vet at The Division knapt støtter SLI og ihvertfall ikke 3-way SLI? Ikke si du har 3-way Titan X for The Division som fungerer best med singel kort...... fleste spill, nærmere 90% sliter med SLI i dag. Noen fungerer men knapt optimalisert nok. Ref. Tomb Raider, Hitman, The Division nå i det siste. Derfor det er så bra med 1080 kortet, hvis dem sier det yter mer enn SLI 980 så betyr det LAAANGT mer i ytelse enn prosentene dem nevner, siden SLI knapt fungerer i dagens spill.

 

 

Da spør jeg deg: Har du 3-way sli, og vet du at det ikkje funker?

 

Beklager å si det, men du farer med sludder og vas :)

 

Hva mener du med de fleste spill? Mener du de fleste spill som har kommet i år, eller de siste 10 åra?

 

 

Sludder og vas? Hele The Division forumet var full av klager angående SLI ytelse, samme med Tomb Raider og Hitman. Har kun vanlig SLI men nekter å tro at 3-way SLI fungerer mye bedre når 2-way SLI ikke funker optimalt. Fleste spill har slitt med SLI siden SLI kom til, samme med Crossfire. Det har alltid vært problemer med ytelse i forhold til flere skjermkort. Derfor jeg er gira på 1080/1070 kortene sin ytelse, og at vi faktisk kanskje kan begynne å dra 4K oppløsning med bra FPS. At du ikke klarer det med 3-way SLI idag er ikke sjokkerende for min del ihvertfall.

 

 

Jeg får tilnærmet perfekt skalering med 2-way sli. Er ofte noobs med dårlig hardware som klager over at the division har dårlig sli støtte.

Tingen med The Division krever latterlig med cpukraft. Har man ikkje kraftig nok cpu, så blir gpuload dårlig. Enkelt og greitt ;)

 

Tombraider funkerer veldig bra i DX11, men sli funker ikkje med DX12 patchen. Igjen så kan det ha noe med oppløsning og slikt som kjøres. Jeg kjører 3440x1440 med alt på max. Ellers spiller jeg avogtil på en 4k g-syncskjerm også.

 

Hitman er vel også DX12, og det er det dårlig støtte for sli gitt. Ja det er de som lager dx12 spilla som bestemmer om de legger inn cfx/sli støtte i spilla.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Syns jeg du unnskylder Ubisoft litt vel mye her. Jeg har mer enn nok cpu kraft med min I7-4770k @ 4.5 Ghz. Jeg har på SLI Scaling måleren som viser at andre skjermkortet knapt er i bruk, det florerer av videoer på youtube som demonstrerer dette også. 

 

Prøv å deaktivere SLI, mål fpsen din, så aktiver SLI igjen se hvor mye forskjell du får. Hitman så snakker jeg ikke om DX12 nei, det er like dårlig SLI støtte utenom DX12 også.

Lenke til kommentar

Jeg har også veldig bra skalering på "The Division". Skjønner ikke helt at folk fremdeles sier det er dårlig SLI støtte i det. Trodde det var snakk om folk som ikke selv har spillet eller mulighet til å bruke SLI. Og at de bare repeterer noe de har hørt for lenge siden. Men når du sier dette er din erfaring, skal jeg selvfølgelig tro deg på det. Men da tenker jeg Nizzen er inne på problemet ditt. For svak CPU rett og slett. Jeg kjører med 4930K@4,2GHz. Og i 4K på Ultra får jeg ~35fps med ett kort. Med SLI er det en rimelig grei 60fps opplevelse med noen få dip under 60 når det er heavy load..

Lenke til kommentar

Syns jeg du unnskylder Ubisoft litt vel mye her. Jeg har mer enn nok cpu kraft med min I7-4770k @ 4.5 Ghz. Jeg har på SLI Scaling måleren som viser at andre skjermkortet knapt er i bruk, det florerer av videoer på youtube som demonstrerer dette også.

 

Prøv å deaktivere SLI, mål fpsen din, så aktiver SLI igjen se hvor mye forskjell du får. Hitman så snakker jeg ikke om DX12 nei, det er like dårlig SLI støtte utenom DX12 også.

Hvordan skjermkort kjører du egentlig? Bare nysgjerrig, og hvor mye system RAM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...