Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Her snakker sjefen selv om 1080s ytelse:

 

https://youtu.be/w3ktjT-_96c?t=33m2s

 

- Raskere enn 980 SLI

- Vesentlig raskere enn Titan X (samt lavere energiforbruk)

 

7JItbc3.jpg

 

 

Dette er en interessant graf, jeg leser den som om 1080 ligger på 4,4 i ytelse mens titan x er på 3,6 eller 3,7 i ytelse. Dette tilsier at 1080 er ca 20% raskere enn Titan X til tross for at det kjører over 40% raskere klokkefrekvenser.

Det som mest sannsynlig kommer til å være bra med dette kortet blir varmeproduksjon og strømforbruk, som det alltid er på begynnelsen av en ny node, til neste år får vi se de virkelige beistene.

 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva de har målt her da. Hva er grafen basert på...

 

Den grafen virket litt halvpotent spør du meg...

Lenke til kommentar

Det er jo bare dersom kortene er kraftig flaskehalser pga liten båndbredde.

 

I så fall burde jo oc av minnet gi mye større utslag enn det har gjort hittil.

OC av minne på mine TX har ikke akkurat gjort underverker for å si det sånn, men mulig flaskehalsen er enda et steg opp i minnehastigheten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, det får være det samme, her får kjærring, unger og husdyr vike unna, far i huset SKAL ha seg bling bling skjermkort :D

Hva var det jeg sa? Ingen liker lys ;)

 

EDIT: Også gleder jeg meg til at du sier dette den dagen du faktisk får unger  :rofl:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

 

Her snakker sjefen selv om 1080s ytelse:

 

https://youtu.be/w3ktjT-_96c?t=33m2s

 

- Raskere enn 980 SLI

- Vesentlig raskere enn Titan X (samt lavere energiforbruk)

 

7JItbc3.jpg

 

 

Dette er en interessant graf, jeg leser den som om 1080 ligger på 4,4 i ytelse mens titan x er på 3,6 eller 3,7 i ytelse. Dette tilsier at 1080 er ca 20% raskere enn Titan X til tross for at det kjører over 40% raskere klokkefrekvenser.

Det som mest sannsynlig kommer til å være bra med dette kortet blir varmeproduksjon og strømforbruk, som det alltid er på begynnelsen av en ny node, til neste år får vi se de virkelige beistene.

 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva de har målt her da. Hva er grafen basert på...

 

Den grafen virket litt halvpotent spør du meg...

 

 

Så en videoforklaring på denne, vs benchmarks som er lekket sålangt. Den grafen virket å være spott on.

 

 

Fra ca 6:20 og utover

 

GTX 980 = 2.6

Titan X = 3.6

1080 =4.4 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Avventer nok EVGA med Hybridkjøling. Eller aller helst så vil jeg avvente til GTX 1080 Ti, men det forutsetter at antallet problemer jeg har med GTX 980 SLI, Windows 10, to skjermer og G-Sync minker betraktelig og det har jeg ikke mye trua på. Så om GTX 1080 kan gi meg tilnærmet samme ytelse som jeg har med 2x GTX 980 så er det utrolig fristende bare for å slippe SLI.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Mitt snitt ligger vel fort på 1-4 timer, 4-5 dager i uka.

 

Det rettferdigjør mer et slikt kjøp ja siden du spiller såpass ofte. Selv har jeg heller perioder der jeg spiller mye, som da et nytt spill kommer ut. Spilte Rise of the Tomb Raider mye da det kom. Multiplayer som Battlefield 4 er mer rykk og napp, der det kan gå uker mellom hver gang også. Så for meg blir oppgradering fra 980Ti til 1080...vel ikke helt begrunnet i forhold :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Dere som vurderer 1080 kort her, hvor mye og ofte spiller dere faktisk? Litt off topic menne  :wee:

1-2 timer i uka :D

 

Slik er det å ha kjerring og unger :p

 

Avogtil sniker jeg meg litt unna, så plutselig får jeg 4-5 timer i uka  :green:  (men da må jeg ha brettet evig med klær for å si det slik)  :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hehe, det får være det samme, her får kjærring, unger og husdyr vike unna, far i huset SKAL ha seg bling bling skjermkort :D

Hva var det jeg sa? Ingen liker lys ;)

 

EDIT: Også gleder jeg meg til at du sier dette den dagen du faktisk får unger :rofl:

Ja er nok ikke så høy i hatten når alt kommer til alt :p kjærringa som er sjefen vettu :p

 

Men håper kanskje at 1080 kan konkurrere med 980 SLI, for da slipper jeg unna med bare et kort så blir Loopen forhåpentligvis kaldere, så kan cpu gå høyere, vinn vinn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...