Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Frankrike er katolsk. Husk at pavement delte seng med Hitler. Det har ingenting med hva vi i Norge har kalt kristendom de siste 500 år.

Så nå er katolsk det samme som ateist? Den er vel litt drøy, syntes du ikke?

Det er ikke drøyt å eksponere blodbadet de hadde i Frankrike.

Men klart det er ikke samme som den ateismen som Stalin drepte oppimot 100 mill bare i Sovjetunionen

Hvor mange døde under korstogene?

Lenke til kommentar

 

 

Evolusjon er bevist og kan observeres hver dag. Mange av husdyrene vi har i dag er avlet frem av mennesker. 

Selektiv avl beviser ikke evolusjon, hvis det er det du mener å si.

 

Jeg registrerer at det ikke finnes noen evolusjonsteori. Så hva folk legger i den er kun subjektivt pjatt. Darwin skrev om makroevolusjon. Og den evolusjonen er i alle fall ikke bevist..

 

Hvilket sidetall sikter du til ?

 

Om det ikke finnes noe evo.t hvorfor er det 1000vis av forskere, av alle typer livssyn, som publiserer vitenskapelige arbeid daglig på tema.

 

Slike tåpelige påstander bare bekrefter at du er et troll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange døde under korstogene?

Antakeligvis færre enn 100 millioner?

 

Men la oss være ærlige her. Det blir som å sammenligne epler og håndgranater. En veldig relevant forskjell er at teknologien gjorde det vesentlig enklere og mer effektivt å myrde folk etter hvert.

Lenke til kommentar

 

 

Frankrike er katolsk. Husk at pavement delte seng med Hitler. Det har ingenting med hva vi i Norge har kalt kristendom de siste 500 år.

Så nå er katolsk det samme som ateist? Den er vel litt drøy, syntes du ikke?

 

 

Det er ikke drøyt å eksponere blodbadet de hadde i Frankrike. 

Men klart det er ikke samme som den ateismen som Stalin drepte oppimot 100 mill bare i Sovjetunionen

 

Stalin var neppe troende, men det hadde ingenting med hans horrible handlinger å gjøre. På samme måte var Hitler troende, men det var heller ikke årsaken til hans handlinger.

 

Men de hadde begge to svært fremtredende bart, just saying.. 

Lenke til kommentar

I bunn og grunn er saken slik:

 

150330_a19035.jpg

 

(pluss det med ikke-tilfeldig utvelgelse, selvfølgelig  :) )

Får jeg også legge til at folk gjerne blander sammen "tilfeldig" med "der vi ikke vet alle variablene". At ikke-tilfeldig utvelgelse er nettopp "ikke-tilfeldig" er nok bare fordi det er såpass enkelt at vi forstår alle aspektene rundt det.
Lenke til kommentar

 

Hvor mange døde under korstogene?

Antakeligvis færre enn 100 millioner?

 

Men la oss være ærlige her. Det blir som å sammenligne epler og håndgranater. En veldig relevant forskjell er at teknologien gjorde det vesentlig enklere og mer effektivt å myrde folk etter hvert.

Dette er jo nøyaktig poenget mitt. Likevel, denne fyren skryter hemningsløst av kristendommens inntog uansett hvor nå enn den er, og å si at mye av dette har vært under «frivillig tvang» er en underdrivelse for å si det mildt :p

Lenke til kommentar

 

 

Hvor mange døde under korstogene?

Antakeligvis færre enn 100 millioner?

 

Men la oss være ærlige her. Det blir som å sammenligne epler og håndgranater. En veldig relevant forskjell er at teknologien gjorde det vesentlig enklere og mer effektivt å myrde folk etter hvert.

 

Dette er jo nøyaktig poenget mitt. Likevel, denne fyren skryter hemningsløst av kristendommens inntog uansett hvor nå enn den er, og å si at mye av dette har vært under «frivillig tvang» er en underdrivelse for å si det mildt :p

 

Aaah, da henger jeg med!

Lenke til kommentar

Ahem. La meg bare kjapt skyte inn at Kreasjonist åpenbart er atter et troll som gjentar kreasjonistisk propaganda, uten å inneha noen egen forståelse av emnet. Kan jeg foreslå at vi går over til å ignorere han/hun, evt. be om svar på helt enklere spørsmål før man fortsetter å bli med på å bytte tema to ganger i hvert innlegg?

Propaganda??

Wow. Så det er propaganda å legge til grunn at vitenskapens kriterier må følges for å kalle noe for vitenskap.

Eller å ta Darwin på alvor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Frankrike er katolsk. Husk at pavement delte seng med Hitler. Det har ingenting med hva vi i Norge har kalt kristendom de siste 500 år.

Så nå er katolsk det samme som ateist? Den er vel litt drøy, syntes du ikke?

Det er ikke drøyt å eksponere blodbadet de hadde i Frankrike.

Men klart det er ikke samme som den ateismen som Stalin drepte oppimot 100 mill bare i Sovjetunionen

Hvor mange døde under korstogene?
Jeg vet ikke hvor mange som ble drept på de 14 korstogene, som forøvrig var forsvarskriger. Hvorfor spør du?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Evolusjon er bevist og kan observeres hver dag. Mange av husdyrene vi har i dag er avlet frem av mennesker.

Selektiv avl beviser ikke evolusjon, hvis det er det du mener å si.

 

 

Det er ingen prinsipiell forskjell på mikro- og makroevolusjon. Det er bare et spørsmål om tid.

Mikro og makro er to grunnleggende forskjellige prosesser. Det finnes ikke data som tilsier at mikro fører til makro.

Ditt problem er at du gir blaffen i data.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mikro og makro er to grunnleggende forskjellige prosesser. Det finnes ikke data som tilsier at mikro fører til makro.

Ditt problem er at du gir blaffen i data.

Du har gjentatte ganger blitt bedt om å definere begrepene dine. Kanskje greit om du gjør det, slik at alle diskuterer det samme?

 

Hva er mikroevolusjon?

Hva er makroevolusjon?

Lenke til kommentar

 

Ahem. La meg bare kjapt skyte inn at Kreasjonist åpenbart er atter et troll som gjentar kreasjonistisk propaganda, uten å inneha noen egen forståelse av emnet. Kan jeg foreslå at vi går over til å ignorere han/hun, evt. be om svar på helt enklere spørsmål før man fortsetter å bli med på å bytte tema to ganger i hvert innlegg?

Propaganda??

Wow. Så det er propaganda å legge til grunn at vitenskapens kriterier må følges for å kalle noe for vitenskap.

Eller å ta Darwin på alvor?

Hvorfor vet du bedre enn vitenskapen. Det publiseres daglig vitenskapelige arbeid om evolusjon. Hva gjør deg bedre kvalifisert til å avgjøre hva som er vitenskap.

 

Du greier ikke en gang definere begrepene du bruker.

Lenke til kommentar

 

 

 

Evolusjon er bevist og kan observeres hver dag. Mange av husdyrene vi har i dag er avlet frem av mennesker.

Selektiv avl beviser ikke evolusjon, hvis det er det du mener å si.

 

Det er ingen prinsipiell forskjell på mikro- og makroevolusjon. Det er bare et spørsmål om tid.

Mikro og makro er to grunnleggende forskjellige prosesser. Det finnes ikke data som tilsier at mikro fører til makro.

Ditt problem er at du gir blaffen i data.

Det finnes bare en evolusjon. Mikro og makro er den samme evolusjonen.
Lenke til kommentar

Mikro og makro er to grunnleggende forskjellige prosesser.

 

Du har ikke definert hvordan du benytter disse begrepene, og dermed gir ikke påstanden din mening. Slik begrepene blir brukt i vitenskapelig sammenheng, så er påstanden din feil.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

 

 

 

Evolusjon er bevist og kan observeres hver dag. Mange av husdyrene vi har i dag er avlet frem av mennesker.

Selektiv avl beviser ikke evolusjon, hvis det er det du mener å si.

Det er ingen prinsipiell forskjell på mikro- og makroevolusjon. Det er bare et spørsmål om tid.

Mikro og makro er to grunnleggende forskjellige prosesser. Det finnes ikke data som tilsier at mikro fører til makro.

Ditt problem er at du gir blaffen i data.

Jeg slenger meg på og ber deg definere begrepene dine. Det virker ikke som du enten ikke evner eller viljer å snakke om konseptet du bestrider, altså makroevolusjon. Det gir ikke mening å diskutere videre med deg med mindre du faktisk utbroderer hva du snakker om.

 

Med min forståelse av konseptene du snakker om så mener du at 1+1 kan bli 2, men at 1+1+1 ikke kan bli 3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...