Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

 

 

Du er født 1991. Du er bare et barn. Valgt til å være moderator av andre barn. Dere er barn med atomvåpen og selektiv visdom. Dette er deres ethos. Jeg er også Barn (32 år) med masse erfaring. Og jeg trekker meg tilbake og lar de voksne ha en sivilisert dialog uten å være sarkastisk voldelig eller latterliggjøre andres meninger.Hva er du uenig i? Uten å garantere at jeg får svart deg.

Han sa "svada", som typisk vil bety at han mener det du skrev ikke har med saken å gjøre. Ikke at han er uenig som sådan.
https://vgd.no/samfunn/spraak/tema/1754249/tittel/svada

 

You wish. Han er moderator og derfor må jeg svare eller anklages jeg og jeg samtykkermed at jeg tier. Da.

Slutt å surk, det kler deg ikke. Svar noe heller på det jeg spurte DEG om, ikke hva en youtuber mener. Endret av Ribo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Du er født 1991. Du er bare et barn. Valgt til å være moderator av andre barn. Dere er barn med atomvåpen og selektiv visdom. Dette er deres ethos. Jeg er også Barn (32 år) med masse erfaring. Og jeg trekker meg tilbake og lar de voksne ha en sivilisert dialog uten å være sarkastisk voldelig eller latterliggjøre andres meninger.Hva er du uenig i? Uten å garantere at jeg får svart deg.

Han sa "svada", som typisk vil bety at han mener det du skrev ikke har med saken å gjøre. Ikke at han er uenig som sådan.
https://vgd.no/samfunn/spraak/tema/1754249/tittel/svada

You wish. Han er moderator og derfor må jeg svare eller anklages jeg og jeg samtykkermed at jeg tier. Da.

Slutt å surk, det kler deg ikke. Svar noe heller på det jeg spurte DEG om, ikke hva en youtuber mener.
Det jeg svarte deg er hovedsakelig hva jeg mener. Hun sa ingenting om Europere eller Vestlige i videoen bortsett fra at de bekreftet med vitenskapen hva Koranen sa. Tre delingen er implisert. Det er jeg som nevnte tre delingen.
Lenke til kommentar

Du er født 1991. Du er bare et barn. Valgt til å være moderator av andre barn. Dere er barn med atomvåpen og selektiv visdom. Dette er deres ethos. Jeg er også Barn (32 år) med masse erfaring. Og jeg trekker meg tilbake og lar de voksne ha en sivilisert dialog uten å være sarkastisk voldelig eller latterliggjøre andres meninger.

 

Hva er du uenig i? Uten å garantere at jeg får svart deg.

 

Jeg er først og fremst uenig i at jeg besitter noen som helst form for atomvåpen selv i hvert fall. Selektiv visdom er jeg usikker på hva du mener med, har du noen eksempler? At jeg er et barn, kanskje ja i et filosofisk perspektiv og basert på min humor enkelte ganger.

 

Men jeg ser ikke noen sammenheng mellom dette og trådens tema, ergo mitt forrige innlegg. Joda, bidrar ikke mye til debatten selv, bortsett fra å belyse at det du sier ikke har noen sammenheng med noe tema som diskuteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du er født 1991. Du er bare et barn. Valgt til å være moderator av andre barn. Dere er barn med atomvåpen og selektiv visdom. Dette er deres ethos. Jeg er også Barn (32 år) med masse erfaring. Og jeg trekker meg tilbake og lar de voksne ha en sivilisert dialog uten å være sarkastisk voldelig eller latterliggjøre andres meninger.

Hva er du uenig i? Uten å garantere at jeg får svart deg.

 

 

Jeg er først og fremst uenig i at jeg besitter noen som helst form for atomvåpen selv i hvert fall. Selektiv visdom er jeg usikker på hva du mener med, har du noen eksempler? At jeg er et barn, kanskje ja i et filosofisk perspektiv og basert på min humor enkelte ganger.

 

Men jeg ser ikke noen sammenheng mellom dette og trådens tema, ergo mitt forrige innlegg. Joda, bidrar ikke mye til debatten selv, bortsett fra å belyse at det du sier ikke har noen sammenheng med noe tema som diskuteres.

Har ditt innlegg her og alle de tideligere innlegg som er skrevet til meg, noe med tråden å gjøre?

Jeg skrev et innlegg med link til ThereIsNoClash på youtube med en video om Skapelsen fra et Islamsk/Vitenskapelig perpespektiv tideligere og det var da jeg kom inn her, også kom all tullete argumentasjoner.

 

Vi setter et punktum for min deltagelse her, og denne diskusjonen, for jeg vil ikke svare deg på alle dine motforestillinger det er ikke min jobb å opp-dra deg. Jeg spurte deg hva er du uenig i MED VIDEOEN for det er kompetente folk som snakker, voksne, ikke barn som oss. Jeg har ingen myndighet over deg, og er ikke under deg. Jeg tilbyr å diskutere en video der den hører (egentlig la jeg bare en link) men er ikke en autoritet enda.

Lenke til kommentar

Bibelen bekjempet sykdom før vitenskapen

 

Det er verdt å merke seg at det medisinske tidsskriftet The AMA News offentliggjorde et brev fra en lege hvor det stod: De best informerte medisinske forskere som nå utfører det beste arbeid, kommer til den konklusjon at Bibelen er en svært nøyaktig vitenskapelig bok. Det Bibelen sier om livet, diagnose, behandling og forebyggende medisin, er langt mer avansert og pålitelig 

Lenke til kommentar

Bibelen bekjempet sykdom før vitenskapen

 

Det er verdt å merke seg at det medisinske tidsskriftet The AMA News offentliggjorde et brev fra en lege hvor det stod: De best informerte medisinske forskere som nå utfører det beste arbeid, kommer til den konklusjon at Bibelen er en svært nøyaktig vitenskapelig bok. Det Bibelen sier om livet, diagnose, behandling og forebyggende medisin, er langt mer avansert og pålitelig

 

Er du med eller mot evolusjonsteorien? Muslimer som Kristne tror Skapelsen er 7-6000 år gammel. Vår 'verden' er så gammel. Men før det da? Er vi før det et produkt av evolusjon?
Lenke til kommentar

Bibelen bekjempet sykdom før vitenskapen

 

Det er verdt å merke seg at det medisinske tidsskriftet The AMA News offentliggjorde et brev fra en lege hvor det stod: De best informerte medisinske forskere som nå utfører det beste arbeid, kommer til den konklusjon at Bibelen er en svært nøyaktig vitenskapelig bok. Det Bibelen sier om livet, diagnose, behandling og forebyggende medisin, er langt mer avansert og pålitelig 

 

Antar at det konsensus blant medlemmene i AMA på akkurat denne påstanden? Interessant at du ikke linker til noe men bare sier "noe". Var dette alt som ble skrevet i denne artikkelen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

som person så står jeg for rettferdighet, fritt tale, fri tenkning fordi jeg selv søker etter info som er utenom det vanlige/ out of the box, men på diskusjon.no har jeg merket at folk latterligjør/ forsøk på latterligjøring av andre som har andre meninger dette er vanlig hverdags kost ser jeg.

 

jeg har tidligere jobbet for verdens største forum og jeg forstpr hvordan enkelte føler når de finnes seg i en slik situasjon, det er uprofesjonelt og det er rart at momderatorer deltar i diskusjoner med nedverdigende kommentarer som ikke oppfordrer til fri tenkning, free expression, man ser også brukerer har en tendens til å gjøre det samme mot andre brukere som om de vil rompeslikke promoterer slike oppførsel som kategoriesers som "bully" på engelsk

 

min oppfordring til alle sammen er å respekter andres meninger uansett hva de mener og tror, hvis folk tror jorda er firkantet så deltar i diskjuson med respekt, hvis man er uening så trenger man ikke å kommenterer med nedverdigende kommentarer, man trenger ikke å delta i diskusjonen i det heletatt hvis man blir offended av innholdet til folk som har andre synspunkter, dette er for det beste av alle brukere, velvære, trivsel på diskusjon.no



feks som han illsint jeg synes han har skrivet mye tull og tøys men av repsekt av han som person så har jeg aldri sagt elle rkommentert noe som fikk han til å føle mindre verdt, nedverdiget, såret osv, jeg synes faktiisk han er interessant person som kommer med mye rart og jeg deltar gjerne i diskusjoner med han for å forstå bedre om hvordan andre tenker, jeg jeg synes sånne som illsint er bra fordi han tør og si hva han mener, han har baller til å si hva han tenker, slike personer fortjener respekt, og det er akkurat slike folk jeg promoterer, folk som sier hva de mener hva de tror uten å være redd for hva andre synes, folk som ikke gjenger med andre og "bully" enkelte fordi de står fram og skriver hva de tror over internett, jeg vil med dette si bra jobbet Illsint, du er veldtig modig, og tøff



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

Bibelen bekjempet sykdom før vitenskapen

 

Det er verdt å merke seg at det medisinske tidsskriftet The AMA News offentliggjorde et brev fra en lege hvor det stod: De best informerte medisinske forskere som nå utfører det beste arbeid, kommer til den konklusjon at Bibelen er en svært nøyaktig vitenskapelig bok. Det Bibelen sier om livet, diagnose, behandling og forebyggende medisin, er langt mer avansert og pålitelig 

 

Antar at det konsensus blant medlemmene i AMA på akkurat denne påstanden? Interessant at du ikke linker til noe men bare sier "noe". Var dette alt som ble skrevet i denne artikkelen? 

 

 

Jehovas vitner er ofte blitt førstesidestoff i de senere år fordi de ikke tar imot blodoverføring. Selv om grunnen til at de nekter blodoverføring , er bibelsk, er det også kjente fysiske farer forbundet med en slik behandling. Deres standpunkt har ført til konfrontasjoner med leger, sykehus og domstoler. Voksne Jehovas vitner er blitt nektet kirurgisk hjelp fordi de ikke har gått med på blodoverføring og barna deres er blitt påtvunget blodoverføring på grunn av rettskjennelser som er blitt avsagt. 

 

Mange er nå i ferd med å forandre sitt syn på blodoverføring. Transfusjonsblodet inneholder ofte smitte. Sykdommer, også dødelige sykdommer overføres via blodoverføring. Griskhet er kommet inn i bildet, ettersom blod er blitt god forretning og det oppmuntres til rutinemessig bruk av det noe som tilføyer de kirurgiske inngrepene en ytterligere, unødvendig risiko. Mange som er ikke Jehovas vitner, revurderer nå i disse og andre grunner sitt syn på det å ta imot rutinemessig blodoverføring. Jehovas vitner har spilt en rolle i alt dette.

 

Mange i det vitenskapelige miljøet, som ikke engang brydde seg om å undersøke bevismaterialet. Men likevel i hvert år brukes over 50 milliarder kroner av skattebetalernes penger. Hvordan folks penger blir brukt? Et vitenskapelig Watergate ?

Lenke til kommentar

 

 

Bibelen bekjempet sykdom før vitenskapen

 

Det er verdt å merke seg at det medisinske tidsskriftet The AMA News offentliggjorde et brev fra en lege hvor det stod: De best informerte medisinske forskere som nå utfører det beste arbeid, kommer til den konklusjon at Bibelen er en svært nøyaktig vitenskapelig bok. Det Bibelen sier om livet, diagnose, behandling og forebyggende medisin, er langt mer avansert og pålitelig 

 

Antar at det konsensus blant medlemmene i AMA på akkurat denne påstanden? Interessant at du ikke linker til noe men bare sier "noe". Var dette alt som ble skrevet i denne artikkelen? 

 

 

Jehovas vitner er ofte blitt førstesidestoff i de senere år fordi de ikke tar imot blodoverføring. Selv om grunnen til at de nekter blodoverføring , er bibelsk, er det også kjente fysiske farer forbundet med en slik behandling. Deres standpunkt har ført til konfrontasjoner med leger, sykehus og domstoler. Voksne Jehovas vitner er blitt nektet kirurgisk hjelp fordi de ikke har gått med på blodoverføring og barna deres er blitt påtvunget blodoverføring på grunn av rettskjennelser som er blitt avsagt. 

 

Mange er nå i ferd med å forandre sitt syn på blodoverføring. Transfusjonsblodet inneholder ofte smitte. Sykdommer, også dødelige sykdommer overføres via blodoverføring. Griskhet er kommet inn i bildet, ettersom blod er blitt god forretning og det oppmuntres til rutinemessig bruk av det noe som tilføyer de kirurgiske inngrepene en ytterligere, unødvendig risiko. Mange som er ikke Jehovas vitner, revurderer nå i disse og andre grunner sitt syn på det å ta imot rutinemessig blodoverføring. Jehovas vitner har spilt en rolle i alt dette.

 

Mange i det vitenskapelige miljøet, som ikke engang brydde seg om å undersøke bevismaterialet. Men likevel i hvert år brukes over 50 milliarder kroner av skattebetalernes penger. Hvordan folks penger blir brukt? Et vitenskapelig Watergate ?

 

Hva vet du om dødsfall som følge av blodoverføring kontra bruk av f.eks paracetamol ?

Hvor mange liv redder blodoverføring pr år ?

Hvor mye penger er det i blodoverføringsbransen (hvem får betalt hva av hvem) ?

Om vitenskapen ikke undersøker bevis, hvem gjør det og hvor kommer bevisene fra ?

 

Du er i beste fall uvitende om hva du prater om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Bibelen bekjempet sykdom før vitenskapen

 

Det er verdt å merke seg at det medisinske tidsskriftet The AMA News offentliggjorde et brev fra en lege hvor det stod: De best informerte medisinske forskere som nå utfører det beste arbeid, kommer til den konklusjon at Bibelen er en svært nøyaktig vitenskapelig bok. Det Bibelen sier om livet, diagnose, behandling og forebyggende medisin, er langt mer avansert og pålitelig

 

 

Antar at det konsensus blant medlemmene i AMA på akkurat denne påstanden? Interessant at du ikke linker til noe men bare sier "noe". Var dette alt som ble skrevet i denne artikkelen?

 

Jehovas vitner er ofte blitt førstesidestoff i de senere år fordi de ikke tar imot blodoverføring. Selv om grunnen til at de nekter blodoverføring , er bibelsk, er det også kjente fysiske farer forbundet med en slik behandling. Deres standpunkt har ført til konfrontasjoner med leger, sykehus og domstoler. Voksne Jehovas vitner er blitt nektet kirurgisk hjelp fordi de ikke har gått med på blodoverføring og barna deres er blitt påtvunget blodoverføring på grunn av rettskjennelser som er blitt avsagt. 

 

Mange er nå i ferd med å forandre sitt syn på blodoverføring. Transfusjonsblodet inneholder ofte smitte. Sykdommer, også dødelige sykdommer overføres via blodoverføring. Griskhet er kommet inn i bildet, ettersom blod er blitt god forretning og det oppmuntres til rutinemessig bruk av det noe som tilføyer de kirurgiske inngrepene en ytterligere, unødvendig risiko. Mange som er ikke Jehovas vitner, revurderer nå i disse og andre grunner sitt syn på det å ta imot rutinemessig blodoverføring. Jehovas vitner har spilt en rolle i alt dette.

 

Mange i det vitenskapelige miljøet, som ikke engang brydde seg om å undersøke bevismaterialet. Men likevel i hvert år brukes over 50 milliarder kroner av skattebetalernes penger. Hvordan folks penger blir brukt? Et vitenskapelig Watergate ?

Hva vet du om dødsfall som følge av blodoverføring kontra bruk av f.eks paracetamol ?

Hvor mange liv redder blodoverføring pr år ?

Hvor mye penger er det i blodoverføringsbransen (hvem får betalt hva av hvem) ?

Om vitenskapen ikke undersøker bevis, hvem gjør det og hvor kommer bevisene fra ?

 

Du er i beste fall uvitende om hva du prater om.

Du er stiv.
Lenke til kommentar

Har jeg gjort noe galt? Gå og finn noen andre å plage. Jeg skriver moralsk hvor jeg vil. Jeg er ferdig med deg og.

Gjort galt og galt? Du omtaler andre som barn, og selv truer gang på gang å forlate diskusjonen. 

Du virker svært så bitter over for noe. Det er ingen vits å hoppe i skyttergropa og plaffe vilt rundt deg,

 

 

 
Jehovas vitner er ofte blitt førstesidestoff i de senere år fordi de ikke tar imot blodoverføring. Selv om grunnen til at de nekter blodoverføring , er bibelsk, er det også kjente fysiske farer forbundet med en slik behandling. Deres standpunkt har ført til konfrontasjoner med leger, sykehus og domstoler. Voksne Jehovas vitner er blitt nektet kirurgisk hjelp fordi de ikke har gått med på blodoverføring og barna deres er blitt påtvunget blodoverføring på grunn av rettskjennelser som er blitt avsagt. 

 

Mange er nå i ferd med å forandre sitt syn på blodoverføring. Transfusjonsblodet inneholder ofte smitte. Sykdommer, også dødelige sykdommer overføres via blodoverføring. Griskhet er kommet inn i bildet, ettersom blod er blitt god forretning og det oppmuntres til rutinemessig bruk av det noe som tilføyer de kirurgiske inngrepene en ytterligere, unødvendig risiko. Mange som er ikke Jehovas vitner, revurderer nå i disse og andre grunner sitt syn på det å ta imot rutinemessig blodoverføring. Jehovas vitner har spilt en rolle i alt dette.

 

Mange i det vitenskapelige miljøet, som ikke engang brydde seg om å undersøke bevismaterialet. Men likevel i hvert år brukes over 50 milliarder kroner av skattebetalernes penger. Hvordan folks penger blir brukt? Et vitenskapelig Watergate ?

Hva vet du om dødsfall som følge av blodoverføring kontra bruk av f.eks paracetamol ?

Hvor mange liv redder blodoverføring pr år ?

Hvor mye penger er det i blodoverføringsbransen (hvem får betalt hva av hvem) ?

Om vitenskapen ikke undersøker bevis, hvem gjør det og hvor kommer bevisene fra ?

 

Du er i beste fall uvitende om hva du prater om.

Du er stiv.

 

Vet ikke hva du forsøker på, men uansett var det temmelig patetisk, Du burde greie bedre,

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har jeg gjort noe galt? Gå og finn noen andre å plage. Jeg skriver moralsk hvor jeg vil. Jeg er ferdig med deg og.

 

Gjort galt og galt? Du omtaler andre som barn, og selv truer gang på gang å forlate diskusjonen. 

Du virker svært så bitter over for noe. Det er ingen vits å hoppe i skyttergropa og plaffe vilt rundt deg,

OK. Jeg skal snakke om trådens tema, igjen! Du er ikke bare et barn men en ape også ifølge bildet ditt.

 

Det er bare vennlig feedback Ribon.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Selv om grunnen til at de nekter blodoverføring , er bibelsk, er det også kjente fysiske farer forbundet med en slik behandling.

Nuvel. Jeg kan komme på andre ting som er flere størrelsesordener mer farlig enn å få overført blod. For eksempel å ikke få overført blod etter en massiv kreftoperasjon. Eller å ikke få overført blod etter at du fått så massive skader at du ville blødd ihjel om du ikke hadde fått blod.

 

Mange er nå i ferd med å forandre sitt syn på blodoverføring.

Hvor mange? Statistikk og kildehenvisninger, takk!

 

Transfusjonsblodet inneholder ofte smitte.

Du får det til å høres ut som om man aldri sjekker transfusjonsblodet. Hvor ofte overføres smitte via transfusjonsblod i Norge? Hvor mange ganger skjer dette i forhold til alle gangene transfusjonsblodet ikke inneholder smitte? Statistikk og kildehenvisninger, takk!

 

Men, dette har egentlig fint lite med evolusjon vs. kreasjonisme å gjøre, så her er litt lettbent evolusjon vs. kreasjonisme-humor:

 

1069165_555668904494860_994734610_n.jpg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...