Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Ta en kikk på kristne Sør Korea vs. ateistiske Nord Korea.

Mens ateistiske Frankrike hadde en blodig revolusjon, hadde England vekkelse. Døm selv hva som er best.

Ateistiske Nord Korea, ikke spill dum er du snill.

I Nord Korea er Kim Il Sung gud og tilbedes som en gud.

www.billionbibles.org/north-korea/juche-religion.html

Forskjellen er at her opphøyes et menneske til gud og tilbes omtrent på samme måte som andre guder.

Nord Korea er alt annet en ateistiske for, de tilber bare en annen gud en den kristne tilber.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg venter fortsatt på svar fra deg angående den manglende sammenhengen mellom kristendom og velstand, jeg.

Ta en kikk på kristne Sør Korea vs. ateistiske Nord Korea.

Mens ateistiske Frankrike hadde en blodig revolusjon, hadde England vekkelse. Døm selv hva som er best.

Det er klart for oss alle at du ikke liker dokumentasjon, og jeg kan godt se hvorfor når jeg ser hvordan du klassifiserer ting.

 

"Kristne" Sør-Korea:

56.9% Unknown

27.6% Christianity (19.7% Protestant, 7.9% Catholic)

15.5% Korean Buddhism

 

"Ateistiske" Frankrike:

Christianity (51.1%)

No religion (39.6%)

Islam (5.6%)

Judaism (0.8%)

Other religion (2.5%)

Undecided (0.4%)

Frankrike er katolsk. Husk at paven delte seng med Hitler. Det har ingenting med hva vi i Norge har kalt kristendom de siste 500 år. Endret av Kreasjonist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Frankrike er katolsk. Husk at pavement delte seng med Hitler. Det har ingenting med hva vi i Norge har kalt kristendom de siste 500 år.

Så nå er katolsk det samme som ateist? Den er vel litt drøy, syntes du ikke?

 

 

Det er ikke drøyt å eksponere blodbadet de hadde i Frankrike. 

Men klart det er ikke samme som den ateismen som Stalin drepte oppimot 100 mill bare i Sovjetunionen

Endret av Kreasjonist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahem. La meg bare kjapt skyte inn at Kreasjonist åpenbart er atter et troll som gjentar kreasjonistisk propaganda, uten å inneha noen egen forståelse av emnet. Kan jeg foreslå at vi går over til å ignorere han/hun, evt. be om svar på helt enklere spørsmål før man fortsetter å bli med på å bytte tema to ganger i hvert innlegg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ahem. La meg bare kjapt skyte inn at Kreasjonist åpenbart er atter et troll som gjentar kreasjonistisk propaganda, uten å inneha noen egen forståelse av emnet. Kan jeg foreslå at vi går over til å ignorere han/hun, evt. be om svar på helt enklere spørsmål før man fortsetter å bli med på å bytte tema to ganger i hvert innlegg?

Støttes. Skjemaet er nær på identisk med en viss person i flat jord tråden.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvem er egentlig du som bestemmer hvilken religion verdens nasjoner har.

Jeg antar det er et hav av årsaker.
Nå begynte jeg virkelig å lure. Er du norsk? Språkformen i spørsmålet du svarte på er av en ganske avansert form, og det svaret du gav betyr at du mener du bestemmer hvilken religion verdens nasjoner har.

Mener du virkelig at du bestemmer det, eller var dette et tilfelle av språkproblemer?

Haha, jeg synes påstanden var så tåpelig, alt jeg svarte like tullete tilbake..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Evolusjon er bevist og kan observeres hver dag. Mange av husdyrene vi har i dag er avlet frem av mennesker. 

Selektiv avl beviser ikke evolusjon, hvis det er det du mener å si.

 

Jeg registrerer at det ikke finnes noen evolusjonsteori. Så hva folk legger i den er kun subjektivt pjatt. Darwin skrev om makroevolusjon. Og den evolusjonen er i alle fall ikke bevist..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Evolusjon er bevist og kan observeres hver dag. Mange av husdyrene vi har i dag er avlet frem av mennesker. 

Selektiv avl beviser ikke evolusjon, hvis det er det du mener å si.

 

 

Selvfølgelig gjør det det. Forandringer i miljøet gjør at det blir endringer i hvilke egenskaper som føres videre. Og så har du mutasjoner som gjør at nye egenskaper dukker opp. Så det er veldig logisk at evolusjon fører til at artene forandrer seg. Det er greit å være kristen, men man trenger ikke skjære av seg haka. 

 

Det er ingen prinsipiell forskjell på mikro- og makroevolusjon. Det er bare et spørsmål om tid. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at det ikke finnes noen evolusjonsteori. Så hva folk legger i den er kun subjektivt pjatt. Darwin skrev om makroevolusjon. Og den evolusjonen er i alle fall ikke bevist..

 

Og der sier vi takk til deg. Du aner åpenbart ikke hva en snakker om, ei heller evner du å lese deg opp på hva vitenskapen hevder. Her kan du lese kortfattet om Darwins oppdagelser http://arkiv.nrk.no/blogg.nrk.no/darwin/2009/02/21/darwins-finker/index.html

 

Du trenger heller ikke gå lengre enn Wikipedia for å få en rimelig god beskrivelse av evolusjonsteorien https://no.wikipedia.org/wiki/Evolusjonsteori

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at det ikke finnes noen evolusjonsteori. Så hva folk legger i den er kun subjektivt pjatt. Darwin skrev om makroevolusjon. Og den evolusjonen er i alle fall ikke bevist..

:huh:

Dette må være tidenes post. Det er fire setninger og alle sammen er demonstrativt feil.

 

 

Jeg registrerer at det ikke finnes noen evolusjonsteori.

wikipedia

Jada, jeg vet du ikke like wikipedia fordi alle kan skrive der, men i bunnen av siden er det over 50 referanser til andre steder enn wikipedia, samt en bokliste over bøker med ISBN nummer.

 

 

Så hva folk legger i den er kun subjektivt pjatt.

Gitt den referanselisten nevnt over (og den er kun et bitte lite utdrag av det som finnes) er det å si at det bare er subjektivt så ignorant om temaet at det nesten er litt skummelt.

 

Darwin skrev om makroevolusjon.

Boken du snakker om heter vel "On the origin of species by means of natural selection". Mener du noen av hans andre publikasjoner burde du kanskje nevne de ved navn.

Eller er dette kun en øvelse fra deg i å putte alt som er i ett eneste sekkebegrep "makroevolusjon"?

 

Og den evolusjonen er i alle fall ikke bevist..

Når du klarer å sette ord på hva du snakker om så kan man jo si noe om det. Tittelen på darwins bok er bevist for eksempel, så det er vel ikke det du snakker om. Hva er det da du snakker om som ikke er bevist?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Evolusjon er bevist og kan observeres hver dag. Mange av husdyrene vi har i dag er avlet frem av mennesker. 

Selektiv avl beviser ikke evolusjon, hvis det er det du mener å si.

 

 

Selvfølgelig gjør det det. Forandringer i miljøet gjør at det blir endringer i hvilke egenskaper som føres videre. 

 

Her tar du feil. Selektiv avl er nettopp det ordet sier, selektiv. Endringer her skyldes ikke endringer i miljøet, men ønskede egenskaper det avles videre på. Dette beviser på ingen måte evolusjonsteorien, som omhandler andre faktorer; herunder naturlig seleksjon og mutasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Evolusjon er bevist og kan observeres hver dag. Mange av husdyrene vi har i dag er avlet frem av mennesker.

Hva du skriver om er variasjoner eller tilpasning. Det er ikke hva Darwin eller akademia mener når de snakker om evolusjon.

 

Så da Darwin skrev om finkene (*) mente han det ikke var evolusjon? Med en slik påstand må du nesten komme med noe mer enn en påstand for å bli trodd.

For her sier du han ikke snakket om ting som disse finkene. Det virker mer enn bare litt rart gitt at han skrev spesifikt om disse under temaet evolusjon.

 

(*) Du vet, de finkene kreasjonister sier kun er produkt av tilpasninger og ikke evolusjon.

Lenke til kommentar

 

Jeg registrerer at det ikke finnes noen evolusjonsteori. Så hva folk legger i den er kun subjektivt pjatt. Darwin skrev om makroevolusjon. Og den evolusjonen er i alle fall ikke bevist..

 

Og der sier vi takk til deg. Du aner åpenbart ikke hva en snakker om, ei heller evner du å lese deg opp på hva vitenskapen hevder. Her kan du lese kortfattet om Darwins oppdagelser http://arkiv.nrk.no/blogg.nrk.no/darwin/2009/02/21/darwins-finker/index.html

 

Du trenger heller ikke gå lengre enn Wikipedia for å få en rimelig god beskrivelse av evolusjonsteorien https://no.wikipedia.org/wiki/Evolusjonsteori

 

 

Vi bør egentlig ikke gi dem oppmerksomhet i det hele tatt. Nå ser jeg at en flat earther har oppmerksomhet i media. Hva fører det til? Jo, flere blir interessert og han får sikkert flere medlemmer i sekten sin. Folk som er tullerusk bør ikke debatteres, de bør ignoreres. Da skjønner de kanskje selv også at de tar feil. 

 

Det er helle ringen stor prestasjon å debattere med en kreasjonist. Det er litt som å vekte mot en mann uten armer. Jeg ser at mange liker å slå seg på brystet og tror de er verdens mest rasjonelle mennesker fordi de klarer å tilbakevise "argumenene" til kreasjonistene. Det er ganske patetisk i grunn. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Jeg ser at mange liker å slå seg på brystet og tror de er verdens mest rasjonelle mennesker fordi de klarer å tilbakevise "argumenene" til kreasjonistene. Det er ganske patetisk i grunn. 

 

Jeg kan ikke si at jeg kjenner til noen mennesker som tror de er verdens mest rasjonelle av denne grunn, men du kan vel kanskje nevne noen? 

 

Mener du fortsatt at husdyr og selektiv avl beviser evolusjonsteorien?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...