Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Jeg har fremdeles ikke startet på The Witcher 3, men jeg tror jeg må være den eneste som faktisk likte kampsystemet i eneren :p

Du er faktisk ikke helt alene der, jeg er også veldig glad i eneren. Likte den ganske mye bedre enn torden til og med. Eneren har jeg rundet to ganger TW2 har jeg teknisk sett ikke fullført en hel gang. :p

 

Helt enig angående musikken og stemningen også. Spesielt stemningen er veldig viktig. Synes ikke de har klart å fange den på nytt igjen, og toeren skuffet meg i så måte.

 

Ble hektet helt fra starten i landsbyen, og den flammehunden var mildt sagt skremmende. Slet en god stund med den, og så oppdaget jeg etterpå at det nesten bare var for en prolog å regne. Husker at det imponerte meg. Temaet med rasisme i en tradisjonell fantasy-setting var også veldig friskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte TW3 bedre enn både TW1 og TW2, men føler at jeg ikke ga TW2 en god nok sjanse (ble fort frustrert av kampssystemet og la det bort) så jeg tenker at jeg skal prøve det på nytt og se om jeg kommer inn i det, men jeg gidder ikke mange timer med et kampsystem som bare irriterer. En god historie er vel og bra men det viktigste for et spill vil alltid være at det er gøy å spille.

Jeg syns ærligtalt at det er ekstremt lite forskjell på 2 og 3 sitt kamp system. 3 er litt mer raffinert. Men konseptene er jo helt like bruk signs. Rull rundt om kring.

Lenke til kommentar

Xenoblade Chronicles - for et spill! Ca 100 timer inn og er kommet til chapter 5 (av 10!!!) For en dybde det er i skills og kampteknikk/organisering, looting osv - det er liksom ikke noen ende på alt mulig rart man kan drive med. Og man blir rikelig belønnet.

 

Så er det stemningen da, fantastisk: grafikk/design, stemmeskuespillere - men frem for alt musikken - her er det man savnet i Zelda: BotW. Tidligere i kveld kom jeg til Fonsett, hjembyen til Rex (hovedpersonen) på natten og denne "låten" begynte å spille:

 

 

Legg særlig merke til strykerne som drar i gang ved ca 1 minutt. Bare la fra meg kontrollen og vrei på anlegget  :love:  så vakkert.

 

Kan vel si at kampteknikkene begynner å sette seg litt nå...  :fun:

Lenke til kommentar

 

Jeg har fremdeles ikke startet på The Witcher 3, men jeg tror jeg må være den eneste som faktisk likte kampsystemet i eneren :p

Tja, det er jo et veldig simpelt system da. Enkelt å lære, men blir fort gammelt.

Kommer an på build, men ja det er simplistisk. Hvis man ikke spiller på death march kan jeg skjønne at det er kjedelig. Har aldri prøvd en annen vanskelighetsgrad, men death march er allerede veldig lett.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var helt greit. Jeg tar heller et enkelt kampsystem som fungerer enn et komplekst et som bare blir rot, hvis jeg ikke kan få det beste fra to verdener. Det verste jeg vet er når utviklere bestemmer seg for å lage et "realistisk" kampsystem og det ender med å bli et salig knot. Da foretrekker jeg heller en tjukk rørlegger som hopper på hodet til folk.

Lenke til kommentar

Med initiativet Imponer så har jeg tatt hobbyen litt videre - det er fremdeles hobby med spilling, men det blir enda hyggeligere når flere samles om en turnering. Det oppstår helt andre følelser, og det blir brått litt viktigere å vinne for de med konkurranseinstinkt - samt de som bare vil være med da de liker spilling så får de også oppleve seieren sammen med vinneren.

 

Sjekk ut nettsiden; http://www.imponer.no

 

Gjerne kommenter hva dere synes om Imponer i forhold til spilling som hobby - ser dere for eksempel på det som noe positivt for dere selv, eller blir det et for seriøst opplegg?

Endret av Imponer
Lenke til kommentar

 

Jeg har fremdeles ikke startet på The Witcher 3, men jeg tror jeg må være den eneste som faktisk likte kampsystemet i eneren :p

Du er faktisk ikke helt alene der, jeg er også veldig glad i eneren. 

 

 

Henger meg på her. Ener'n var bra. så ikke helt problemet mange hadde med kampsystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er PC versjonen nå da? Ikke fulgt med på om de har oppdatert det, for den har lenge hatt store problemer med ytelsen i forhold til PS4 utgaven. Håper du fullfører det helt altså, de neste timene blir bare bedre. Vil gjerne høre hva du synes etter at du er ferdig. :)

 

Nesten litt synd å høre det ble kjøpt på tilbud. :p Er vel det spillet fra i fjor jeg synes mest fortjener full pris.

Lenke til kommentar

Hvordan er PC versjonen nå da? Ikke fulgt med på om de har oppdatert det, for den har lenge hatt store problemer med ytelsen i forhold til PS4 utgaven. Håper du fullfører det helt altså, de neste timene blir bare bedre. Vil gjerne høre hva du synes etter at du er ferdig. :)

 

Nesten litt synd å høre det ble kjøpt på tilbud. :p Er vel det spillet fra i fjor jeg synes mest fortjener full pris.

 

Jeg forventet en middelmådig konsollport, og det får man. Med FAR-modden i bakhodet, så fyrte jeg likevel opp spillet helt vanilla. Som forventet er det 60fps cap, og mellomsekvensene skal visstnok være 30fps, men i praksis er det hakking og stutring som fy! Spillet ser også noe tåkete/slørete ut selv på maks innstillinger i 2560x1440. La inn FAR-modden, satte den opp kjapt og alt ble meeeget mye bedre. Bort med fps cap, stabile 30fps i mellomsekvenser og ett generelt en del penere bilde. Så meget nøgd der, selv om det fortsatt yter dårligere enn det burde på maskina mi :p

 

Men herrefred ja, har vel en 4 timer i det og det er helt kanon! Liker hvordan man sitter å spiller en masse forskjellige sjangrer i ett og samme spill. Dual-stick shooter, platform, hack&slash og fy faen. Neida detta var faktisk over all forventning så langt :) Og la oss ikke glemme den utrolig nydelige musikken :love:

 

Er det trådløst nativ støtte for Dual Shock 4 i Windows nå, uten noe mongo adapter fra Sony? Går i grunn greit å spille med Xbox One kontrollen, men syns ikke det er noen god ergonomisk kontroll. Men fint med trådløst uansett da.

 

*google it!

 

EDIT: Det er kablet håp i hvert fall for DS4

 

https://www.tomsguide.com/us/how-to-use-a-ps4-controller-steam,news-24039.html

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

GreenManGaming hadde ett bra tilbud på Nier:Automata i går, så måtte slå til.

 

Æsj, ser ikke ut til at de har tilbudet lengre :wallbash: , ser ut som et kult spill og har hatt lyst å prøve det lenge

 

 

Testet demoen på PS4 når det kom, men ble aldri bergtatt der. Men så fikk det jo så mye skryt fra alle kanter hele veien, så fant ut at dette måtte man bare kjøpe og kjøre på :) 

Lenke til kommentar

Hvordan er PC versjonen nå da? Ikke fulgt med på om de har oppdatert det, for den har lenge hatt store problemer med ytelsen i forhold til PS4 utgaven. Håper du fullfører det helt altså, de neste timene blir bare bedre. Vil gjerne høre hva du synes etter at du er ferdig. :)

 

Nesten litt synd å høre det ble kjøpt på tilbud. :p Er vel det spillet fra i fjor jeg synes mest fortjener full pris.

Har Black Box utgaven for PS4 selv, men kjøpte det til PC også for en god stund siden ettersom Automata ble mitt soleklare GOTY for i fjor. Overhodet ikke spilt PC utgaven, men bare følte for å støtte det med et salg til :p Gud, som jeg bare gleder meg til neste spill Yoko Taro kommer til å lage

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Neida detta var faktisk over all forventning så langt :) Og la oss ikke glemme den utrolig nydelige musikken :love:

Godt å høre at det faller i smak. Eksperimentering med sjangere er et karaktertrekk ved Yoko Taros spill. Og ja, musikken taler for seg selv. Har faktisk kjøpt soundtracket 4 ganger selv. :p

 

 

 

Har Black Box utgaven for PS4 selv, men kjøpte det til PC også for en god stund siden ettersom Automata ble mitt soleklare GOTY for i fjor. Overhodet ikke spilt PC utgaven, men bare følte for å støtte det med et salg til :p Gud, som jeg bare gleder meg til neste spill Yoko Taro kommer til å lage

 

Hehehe, ser den, kanskje jeg også skulle gjort det. Skulle i alle fall gjerne ha spilt det for første gang, en gang til. :p

 

Ja, jeg kommer helt sikkert også til å kjøpe det neste spillet fra Yoko Taro. Synes egentlig han er en herlig personlighet i det store og det hele. Eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles i ww2 mood. Ble ferdig med å lime sammen og maler min første sherman på torsdag.

Så jeg forsetter å lete etter ww2 spill og kom på at for flere år siden kjøpte jeg et par combat mission spill. Gode taktiske wargames.

 

Du kan spille de som RTS men skal egentlig spilles som turn based.

 

Man planlegger 15 sekunder av gangen.

Etter planleggingsfasen ser man de 15 sekundene utløpe. Osv. Litt som det nye battlestar galactica spillet.

Lenke til kommentar

Blitt en del timer mer med Atelier Lydie and Suelle enn jeg strengt tatt trodde jeg skulle gidde, og det blir jo bare bedre og bedre. :) I korte trekk er det et JRPG der man spiller to søstre som prøver å jobbe som alkymister. Det gjør at der vanlige JRPGer er 90% kamp og 10% crafting, er dette det stikk motsatte. Vi har selvsagt monstre å sloss mot, men stort sett går det i å samle materialer, slenge dem i gryten og lage ting. Det er et rolig tempo og bra humor, og jeg liker kjemien mellom de to hovedpersonene veldig mye. Etter over tretti år som gamer er det rimelig forfriskende å spille noe som ikke handler om å denge løs på alt som rører seg for å forsvare manndommen sin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...