Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Leste på FB om en dame i USA (hvor ellers...) som var på en bar, og en fyr kløp henne i ræva. Problemet er at hun kan selvforsvar, så hun dro ham ut, banket han opp og tilkalte politiet og fikk ham i arresten over natten. Folk flest synes det var rimelig bra gjort av henne. Jeg spurte hva reaksjonen ville vært hvis det var andre veien, og en mann gjorde det samme mot en innpåsliten dame. Da ble det fort stille. Har opplevd litt av hvert fra damer, for å si det sånn. De kan være minst like innpåslitne som menn, spesielt med litt alkohol innabords.

 

Jeg skaller dem rett ned.  :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plukket opp igjen Beyond Good & Evil i dag etter å ha møtt den berømte veggen for noen uker siden..og jeg må ærlig innrømme at jeg sliter litt med å se den store entusiasmen rundt dette spillet :p Spillet ble vel aldri den store suksessen, men det har vel sin fanskare har jeg fått med meg. Vil neppe slenge meg med og si jeg er en av de altså.

Lenke til kommentar

Mega Man 11 er vanskelig gitt. Var litt i tvil om jeg skulle kjøre normal eller casual, siden jeg var redd casual skulle bli så lett at det ble kjedelig. Der tok jeg grundig feil... Har såvidt klart å kjempe meg gjennom to baner den siste timen og da i full konsentrasjonsmodus. Casual er så absolutt ikke casual.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg er nær ved å gi opp moderne spill for en stund nå. Siste ut var Days Gone, men selv om det startet greit nok, falt det fort inn i samme rutine jeg har sett alt for ofte de siste årene. Skyter en fiende med armbrøst, og pilen står fast i øyet på ham. Fyren senker ikke farten engang, og merker overhodet ikke at han er skutt.  Dette er dessverre helt vanlig, og ikke bare i Days Gone. "Wonder what happened here?" Godt spørsmål, men du trenger ikke gjenta det HVER gang jeg går forbi likene. Jeg stikker innom en butikk for å selge noen bounties, og blir tvunget til å høre hele livshistorien til kjerringa bak disken. Jeg gir da faen i hvem hun er. Folk maser hele tiden om hjelp til ett eller annet, men får fint lite igjen for å hjelpe dem.

 

Alt føles bare så meningsløst. Noen unntak er det jo, men dette er blitt mer og mer vanlig, så vidt jeg kan se. Eller er jeg på bærtur her? Savner tiden da spill var mye enklere, og fokuserte mer på rent gameplay enn alt mulig annet tøys. Sitter og laster ned Castlevania Anniversary Collection og Sniper Elite v2 på Switch, så får vi se hvordan det blir. Spesielt Castlevania gleder jeg meg til. Dracula er tilbake, så stikk inn i slottet og drep ham. Enkelt og greit. Trenger strengt tatt ikke mer enn det. :)

Lenke til kommentar

Symphony of the Night er bra, men vil jeg spille Super Metroid så spiller jeg heller Super Metroid.  :p

 

Synes selv at Super Castlevania IV er det beste i serien. Nå har jeg ikke spilt Bloodlines som mange snakker varmt om, men det vil nok endre seg når Sega Mega Drive Mini kommer.

Lenke til kommentar

Ser det er noen smartinger som har funnet frem til en twitter melding som sier dette er "the first Castlevania collection". Det kan hinte til enda en samling senere, som de gjorde med f.eks Mega Man Legacy Collection 1 og 2. Da skal man ikke se bort fra at det blir en Metrovania-samling med Symphony of the Night, og de tre spillene på DS. Kanskje også de på GBA.

Lenke til kommentar

Minecraft har nå solgt 176 millioner kopier å har med det slått tetris som verdens mest solgte spill. Ganske sykt.

Enorm suksess. Så ligger helt klart mye kvalitet her. Jeg har enda til gode å spille noen form for Minecraft :p

 

Jeg returnerte til moderne spilling i dag med Detroit: Become Human. Spillegleden melder seg så smått etter å ha vært på retro rehab i mange uker!

 

Men det ble en dyr retro affære siden man nå har forhåndsbestilt siste revisjon av en gscartsw (SCART-Switch anno 2019) en siste revisjon av Ultra HDMI N64 samt GCHD MK-II HDMi HD Adapter til GameCube. Og en rekke spill til sistnevnte.

 

Har også fått rengjort og inspisert en Sony Trinitron CRT jeg har hatt stående i ett års tid, og bruker denne foreløpig i retro riggen. Bang & Olufsen er vel og bra, men det er noe med Sony sine bilderør som er helt nydelig altså! :D Så da blir det Sony en stund der i hvert fall. So virker den å være veldig snill rent geometrimessig over flere platformer, noe som er VELDIG positivt!

 

Er ikke så stas å flytte jevlig på disse kassene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har ikke spilt Minecraft jeg heller og er alt for glad i Pixelgrafikken i Starbound til å kunne gå over til Minecraft å den motbydelige gugga av noe grafikk det spillet har, å har sett nok gameplay til å se at det ikke vil fenge meg over hodet per dags dato. Mulig jeg gir det en sjanse når den Super Duper Graphics Packen kommer.

 

Her er forøvrig en liten del av det siste prosjektet jeg har dilla med i Starbound det siste døgnet. Ble rimelig fornøyd :D

 

cI0YKsl.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt Minecraft. Vet ikke hvordan det fungerer engang.

 

Kort sagt hogger du ned trær, hogger stein, graver opp jord osv for å få materiale du kan bruke til å lage ting. Ta litt tre og en skarp stein, så har du en øks, som gjør at du kan hogge ned trær raskere. Materialet kan også brukes som legoklosser for å bygge ting. Det er nok dette som gjorde Minecraft så populært. Du kan bygge så godt som hva som helst, så lenge det ikke krever bevegelige deler (og selv det er lagt til senere, så vidt jeg vet.) Bare fantasien setter grenser, akkurat som med lego. Er ikke noen spesielt stor fan av Minecraft selv, men elsker sjangeren, og gleder meg som en unge til Dragon Quest Builders 2 i juli. Det er mye av det samme som Minecraft, bare med en historie. Portal Knights kan også anbefales. Men moroa består stort sett i å bygge ting. Regn med å sitte i mange timer og bare bygge ting uten mål og mening. Hvis det høres morsomt ut anbefaler jeg å prøve det. Men hvis det høres kjedelig ut er det bare å styre unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...