Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Startet som smått med Warhammer: Chaosbane på PS4 i dag. Ser ikke ut til at de forskjellige brettene er generert tilfeldig som i Diablo, men ellers lover det svært bra. Gameplay er morsomt nok, vi har en hel drøss skills å leke med, og får stadig bedre loot osv. Er selvsagt alt for tidlig til å si hvordan det vil vare over tid, men starten var i det minste bra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 dager til E3 og er super hyped på mer info og gameplay fra Halo Infinite! Varmet opp litt i dag med å se igjennom alle cutscenes fra Halo Wars 1,2 og DLCene på youtube. Prøvde spille igjennom de selv noen ganger før, men takler seriøst ikke real time strategy sjangeren så går dritt lei etter et par timer. Historien og cutscenene er derimot verdt å få med seg!

 

 

3 timer og 20 minutter med kos :D

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Google Stadia

 

- Launch in November in 14 countries (including Canada)
- You can preorder the "founder's edition" of Stadia for 169$ today, which includes the gamepad, a Chromecast Ultra (which is 6cm in length), Destiny 2 and three months of subscription
- Stadia works through a subscription only at first. The Stadia Pro sub costs 11.99$ per month and will include streaming up to 4K/60fps. Note that only "older" games will be included in this sub, and more recent games will have to be bought separately.
- A separate sub will be available in 2020, and is completely free. It'll only allow up to 1080p streaming, and won't include any game like the Pro sub.
- 10mbps in download/1mbp in upload is the minimal requirement, with 35mbps required for 4K "optimal comfort".
- You'll need the Chromecast for Stadia to work at launch, but it's planned to work through any Google device with Google Chrome in 2020.
- Games planned include Destiny 2, Assassin's Creed Odyssey, The Divison 2, DOOM, all three Tomb Raider games.
- Line-up will have 31 games at launch.

 

 

Ser ut til at det ikke blir ren subscription ala Netflix som de fleste trodde og at man bare får med noen få spill i subscription og resten av spillene må kjøpes til fullpris.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

EDIT: Dette forumet her er helt sykt når det gjelder  å laste opp bilder. Popper opp en egen fane med ett lite bilde, i mens hovedbildet lastes opp i bakgrunnen? Skjer dette hos dere også?

Posted disse over i nerdebule tråden, men kliner den like så greit inn her også siden det tross alt er noe spillrelatert  :D

Noe har dere sett noen sider tilbake, men her er alt samlet. Status på retrokroken og greier. Bruker nå en Sony Trinitron i stedet for B&O Mx7000/4002, er noe med Sony sine tubes altså!  :) Fikk forøvrig HDMI-adapteret til Gamecube i går, så det skal tested ytterligere over helgen!

Dette er bilder jeg har brukt på min spill relaterte Instagram så om du vil, stikk gjerne innom og si hei !

https://www.instagram.com/limitedtimestruggle/?hl=nb

Klikk på bildene.
 

post-12640-0-37698000-1559895765_thumb.jpg
post-12640-0-20771800-1559895920_thumb.jpg
post-12640-0-00539800-1559896017_thumb.jpg
post-12640-0-70666500-1559896008_thumb.jpg
post-12640-0-60291800-1559895817_thumb.jpg
post-12640-0-61293800-1559896090_thumb.jpg
post-12640-0-00553000-1559895781_thumb.jpg
post-12640-0-03587200-1559896045_thumb.jpg
post-12640-0-27570100-1559896054_thumb.jpg
post-12640-0-11722100-1559896233_thumb.jpg
Endret av Mala
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

EDIT: Dette forumet her er helt sykt når det gjelder  å laste opp bilder. Popper opp en egen fane med ett lite bilde, i mens hovedbildet lastes opp i bakgrunnen? Skjer dette hos dere også?

 

Jepp, sliter med det samme. Er derfor jeg sjelden laster opp bilder hit, men kopierer dem heller fra andre steder som f.eks Facebook.

 

Rimelig rå bilder, for øvrig. Blir jo litt sjalu her. :p Har en del skrot i samlingen min selv, men det meste står bare i en kjedelig hylle eller to. Aldri tenkt på å ha bedre lys der, og sånne ting. Er nok for lat til det. Så lenge det fungerer, er det godt nok for meg. :)

Lenke til kommentar

Ny runde med Kingdome Come, dette er helt klart et spill som lar deg exploite om du vil, jeg spilte aldri videre på min første runde da jeg hadde tatt den lette veien fra starten av og var så overpowered etter 34 timer at det ikke var gøy lengre.

 

Hint 1, ikke jakt, bruker du en times tid på å jake i spillet har du nok penger til å kjøpe det beste av det beste utstyret.

Hint 2. Ikke lær "master strike" eller hva det nå heter, lærer du denne vil du 99% av tiden knærte finden så fort de prøver å slå deg og du trykker på Q, Jeg slutta nesten å levle opp forige gang fordi jeg drepte finden så fort.

 

Liker spillet mye bedre nå når jeg ikke har gjort dette, kampene er mye vanskligere å du må faktisk bruke comboes noe som  var helt unødvenig når man hadde super Q. 

Lenke til kommentar

Noen som har anelse om hvordan verdien regnes ut på spill og filmer når de skal erstattes av innbo/skadeforsikring? Har ikke oversikt enda, men kan se ut til at jeg har mista rundt 300 X360 spill til en kloakoversvømmelse av hele leiligheten. Takstmann kommer ikke før på tirsdag og jeg har aldri vært borti noe slik før så lurer fælt på om de gir meg nypris på spill eller bare dekker en flat lav sum eller noe bullshit.

 

Er også litt bekymra for at de ikke regner spillet som ødelagt hvis selve discen er i orden selv om coveret og manualer er totalt gjennomsoaka av kloakkvann. uaktuelt å samle på spilldiscer i en CD mappe for å si det slik.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Æsj, for ett nitrist syn. Ninja Theory sitt neste spill er noe online piss med slik Fortnitish rass grafikk. Fy faen hvor skuffende om det kun er dette har på lur :(

 

https://n4g.com/news/2269928/new-xbox-game-bleeding-edge-by-ninja-theory-trailer-leaks-ahead-of-e3-reveal

 

Ja det var skuffende, har faktisk ikke summet meg til å spille Hellblade, men like konseptet og originaliten.

Hadde foretrukket mer slike spill.

Lenke til kommentar

Flott samling og bule! Er alle dei eldre boksane originale eller må dei moddast på noko vis?

Takk! Ja det begynner å ligne noe nå!

 

Alle med unntak NES og N64 av de maskinene jeg har outputter RGB-signal så fremt man har skikkelige kabler, og ikke bruker de forferdelige kompositt kablene som følger med. Jeg har til nå brukt en RGB-moddet N64, men har dratt det helt ut og fått en HDMI modden konsoll :p

 

https://www.retrogamingcables.co.uk/

 

I linken over kan du få tak i gode kabler til ett virrvarr av konsoller :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Æsj, for ett nitrist syn. Ninja Theory sitt neste spill er noe online piss med slik Fortnitish rass grafikk. Fy faen hvor skuffende om det kun er dette har på lur :(

 

https://n4g.com/news/2269928/new-xbox-game-bleeding-edge-by-ninja-theory-trailer-leaks-ahead-of-e3-reveal

 

 

 

For så vidt enig, men dette skal visstnok ha fokus på nærkamp, ikke skytevåpen. Det kan i teorien bli interessant. Da kan det i teorien bli mer multiplayer Ninja Gaiden enn Fortnite. I teorien. I ninjateorien. :p

 

Everyone has their own weapons and a unique look, with the game focusing primarily on hand-to-hand combat with crazy thematic weapons such as war axes, katanas or guitars.

 

 

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fxboxer.sk%2F2019%2F06%2F07%2Fexkluzivne-toto-je-bleeding-edge-prvi-na-svete-mame-trailer%2F

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se hvordan dette fungerer  :eek:

 

5VDmnpW.jpg

 

Velkommen etter. ;)

 

Kastet meg rundt og bestilte 10 minutter etter det ble lansert i tilfelle det skulle bli utsolgt for "Founders Edition"... Følte kanskje litt på at jeg nok lurte meg selv godt der, når jeg så leste at den vil være tilgjengelig frem til uti juni 2020 en gang. :p (Riktignok med disclaimer om at de kan bli utsolgt før det. :p)

Lenke til kommentar

Hva innebærer det?

 

En får et founders badge slik at andre spillere ser at du er det. En kan få velge sitt eget Stadia navn uten # med nummer. Får 3mnd Pro (4K HDR 60FPS 5.1 Surround sound og tilgang til spill) og Destiny 2 med alt av utvidelser gratis. En Chromecast Ultra og en eksklusiv utgave av kontrolleren.

 

Velkommen etter. ;)

 

Kastet meg rundt og bestilte 10 minutter etter det ble lansert i tilfelle det skulle bli utsolgt for "Founders Edition"... Følte kanskje litt på at jeg nok lurte meg selv godt der, når jeg så leste at den vil være tilgjengelig frem til uti juni 2020 en gang. :p (Riktignok med disclaimer om at de kan bli utsolgt før det. :p)

 

Ja det er nok ikke så mye stress. Venta en stund for litt mer tilbakemeldinger ang tjenesten. Og det kom endel ifra E3 som var så si utelukkende positive. Så da vil jeg prøve. Tviler vel litt på jeg kommer til å gå fult over til streaming. Men en vet jo aldri...uansett så er det moro å prøve noe nytt.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Har fått mobilen fra ICE, og den er mildt sagt godt brukt allerede. :p Har nesten ingen begrensning på downloads lengre, og har gått litt berserk i Play Store. Er faktisk sykt mange bra spill der jeg liker, og har spilt mer på mobilen enn på konsollene i det siste. Først ut var selvsagt Animal Crossing: Pocket Camp, og har åpnet alle områdene og blitt venner med rimelig mange dyr. Er lite igjen å gjøre, annet enn å hente mer frukt, fisk og insekter for å gi dem i gave, så vi kan bli enda bedre venner. Venter heller på New Horizon.

 

I stedet gikk jeg over til Fire Emblem: Heroes, og er blitt hektet. Det er en mindre skala, men kun fire stk på laget og små kart, men ellers et det helt klart et fullverdig Fire Emblem. Har også lastet ned et Shin Megami Tensei, og også dette lover meget bra. Akkurat nå laster jeg ned Dissidia Final Fantasy Opera Omnia. Virker som et ganske brukbart spill, basert på Final Fantasy sin enorme historie. For å si det sånn startet jeg med tre karakterer. Warrior of Light er fra FF1, Rem fra FF Type-0, og Vivi fra FFIX. :)

 

Vet mobilspill har et stygt rykte på seg for å være simple og, kanskje spesielt, kreve at man betaler i dyre dommer for mikrotransaksjoner, men dette har jeg ikke sett noe til i disse spillene. Selvsagt, har vi plukket frukt i Animal Crossing kan man vente noen timer til det gror noe, eller betale ekte penger for å få fortgang i sakene. Alle spillene har slike småting, men det er lett å overse. Faktisk har jeg begynt å glede meg til Diablo Immortals nå. Det blir nok ikke like bra som et "ekte" Diablo, men disse andre gir meg håpet på at mobilspill faktisk kan utvikle seg og bli "godtatt" av folk flest. :) Husker det var et Star Wars-spill jeg likte veldig godt, men kunne ikke spille det fordi det krevde at man var på nettet hele tiden. Det er ikke et problem lengre, så hvis jeg bare husker hva det het... :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...