Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

 

 

 

Men hvilken planer har du for deksel emler etui? Vil jo vise fargen, men med så dyr telefon frister det ikke å gå uten heller ☺

Hvis jeg får blande meg inn, uten at det er et spørsmål direkte til meg. Det blir uten deksel, men det har ikke noe med at jeg ønsker å vise frem verken farge eller noe annet. Jeg har et hobbyprosjekt gående på batteritid uten deksel, og så langt er det med veldig positive resultater...:-)
Bare å blande seg ☺ Vil jo helst uten jeg også, liker best uten deksler faktisk. Men så dyr telefon vet jeg ikke om jeg tørr. Haha ☺ Interessant prosjekt, kan hende det ligger noe i det ja.
Vel, det er slett ikke sikkert det ligger noe som helst i dette hobbyprosjektet, men en kort forklaring...:-)

 

Jeg syns jeg stadig kjente at min iPhone 4/5s var litt for varm. Det må energi til for å utvikle varme, og jeg syns jeg opplevde litt lite batteri igjen på kveldene. Siden antennene sitter i siden eller på baksiden så dekkes de jo av et deksel, selv om det kanskje ikke betyr all verden. Men hvis antennene er dekket og ikke får full dekning, så må telefonen kjøre opp effekten for å få best mulig dekning med det signalet den har. Da bruker den mer energi og mer strøm og dermed kortere batteritid.

 

Vel, det er jo bare å ta av dekselet for å teste teorien, noe jeg altså gjorde for et par år siden.

 

Nå er telefonen stort sett helt kjølig, signalet er alltid godt og batteriet er stort sett på 30-50% igjen når jeg legger meg på kvelden. Jeg kan ikke konkludere med at dekselet er årsaken til dette, men resultatet for min del er såpass bra at jeg velger å droppe deksel.

Man vet aldri, plutselig er det en årsak. Prøve å legge merke til det. Telefonen min er varm rett som det er, mn er ofte lenge uten å bli det. Jeg veksler ofte mellom å ha deksel og ikke ha. Men har ikke merket noe forskjell da, men har heller aldri tenkt over det.

 

Så lenge du føler det fungerer så kjør på ☺

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Da fant jeg en løsning på Push og Outlook i Mail appen. Slett kontoen. Slå av telefonen i noen minutter. Legg inn kontoen på nytt.

 

Fungerte ikke hos meg :( Synes nesten den er blitt verre :p
På iphone skiftet jeg Microsoft Mail konto oppsettet (Hotmail/outlook) fra activesync til imap. Har ikke fått problem etter det.

Ipad er oppsatt med exchange(activesync) og der skjedde det akkurat igjen .

 

Er en mulighet å prøve for deg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har søkt litt rundt uten å finne et godt svar. Men jeg har et problem med iMessage og SMS, da de på en kontakt kommer i to tråder. Hvis jeg sender melding til henne blir det sendt som SMS, mens når du svarer eller sender til meg blir det iMessage. Da ender jeg opp med to tråder i SMS appen.

Jeg har huket av for iMessage og under "send og motta" har jeg haket av for både tlfnr og epost på at jeg kan nås på, mens nye samtaler er eposten huket av.

 

På mange andre kontakter kommer det opp iMessage når jeg går inn for å skrive en ny melding.

Lenke til kommentar

Har søkt litt rundt uten å finne et godt svar. Men jeg har et problem med iMessage og SMS, da de på en kontakt kommer i to tråder. Hvis jeg sender melding til henne blir det sendt som SMS, mens når du svarer eller sender til meg blir det iMessage. Da ender jeg opp med to tråder i SMS appen.

Jeg har huket av for iMessage og under "send og motta" har jeg haket av for både tlfnr og epost på at jeg kan nås på, mens nye samtaler er eposten huket av.

På mange andre kontakter kommer det opp iMessage når jeg går inn for å skrive en ny melding.

Har samme med madamen.

Si i fra om du finner ut av det.

Litt sløvt med to tråder/samtaler med samme appleID bruker.

Lenke til kommentar

Prøv å slett e-post adressen i kontakter på den personen. iMessage virker både med telefonnummer og epost, så det kan være at iMessage går ut på epost, og sms'ene nødvendigvis på telefonnummer, og at det derfor blir to tråder av det.

Bare en teori  :huh:

 

Høres ut som en riktig teori. Det kommer jo også an på hva mottager har registrert som steder de vil kontaktes. Noen har på alle adressene, mens andre kun har skrudd på kun en/noen få.

 

Hvis man da sender til en av de adressene som mottager IKKE har registrert som sin iMessage så blir den sendt som SMS, mens mottager kan svare med en av sine registrerte iMessage-adresser. Da blir det nødvendigvis flere tråder av det.

Lenke til kommentar

Sjekk at telefonnummeret er lagt til og valgt som foretrukket iMessage hos dama. Personlig fjerner jeg alle epost adresser slik at bare telefon nummeret er valgt.

hvis telefonnr ikke vises, slå av iMessage, innstillinger - nettverksinnstillinger, nullstille nettverksinnstillinger, slå på flymodus, vent litt, slå på flymodus igjen, og deretter aktiver iMessage igjen

Lenke til kommentar

 

 

Da fant jeg en løsning på Push og Outlook i Mail appen. Slett kontoen. Slå av telefonen i noen minutter. Legg inn kontoen på nytt.

Fungerte ikke hos meg :( Synes nesten den er blitt verre :p
På iphone skiftet jeg Microsoft Mail konto oppsettet (Hotmail/outlook) fra activesync til imap. Har ikke fått problem etter det.

Ipad er oppsatt med exchange(activesync) og der skjedde det akkurat igjen .

 

Er en mulighet å prøve for deg også.

 

Da får jeg ikke valget om å synce kalender så det går ikke :/

Lenke til kommentar

Prøv å slett e-post adressen i kontakter på den personen. iMessage virker både med telefonnummer og epost, så det kan være at iMessage går ut på epost, og sms'ene nødvendigvis på telefonnummer, og at det derfor blir to tråder av det.

Bare en teori :huh:

Takk for forslaget , men kan ikke tro det endrer på noe da...

Samtlige kontakter er like inklusive hennes siden langt tilbake.

Dette dukket opp etter oppgraderingen til iOS 9.0.

Og jeg har ingen andre kontakt koplinger som mot facebook og sjit.

 

Rogkas: Samme om det har vært iMessage eller SMS tidligere har det vært i samme tråd bare med blått eller grønt. Nå har jeg plutselig alltid to tråder.

iMessage har fallback til SMS (om du ikke visste det)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Prøv å slett e-post adressen i kontakter på den personen. iMessage virker både med telefonnummer og epost, så det kan være at iMessage går ut på epost, og sms'ene nødvendigvis på telefonnummer, og at det derfor blir to tråder av det.

Bare en teori :huh:

Takk for forslaget , men kan ikke tro det endrer på noe da...

Samtlige kontakter er like inklusive hennes siden langt tilbake.

Dette dukket opp etter oppgraderingen til iOS 9.0.

Og jeg har ingen andre kontakt koplinger som mot facebook og sjit.

 

Rogkas: Samme om det har vært iMessage eller SMS tidligere har det vært i samme tråd bare med blått eller grønt. Nå har jeg plutselig alltid to tråder.

iMessage har fallback til SMS (om du ikke visste det)

Jeg hadde også dette problemetda jeg hadde iPhone, men var bare med enkelt personer. Da var det noe på deres telefon som gjorde det, mulig det var mailen litt usikker. Husker bare de ikke va min telefon det måtte fikses fra. Lite hjelp herforuten om hvor problemet lå, men muligens litt da du har fått tips hva som kan prøves på hennes ☺

Lenke til kommentar

Sliter med det samme, det oppstår oftest når jeg plutselig velger å sende en iMessage til fruen ved å opprette en ny melding, kontra det å gå inn og svare i en eksisterende tråd.

 

For meg virker det som det først og fremst handler om at iOS / iMessage er roter med kontaktinformasjon og sammenfletting av samtaler. Så om jeg for eksempel skrive en helt ny melding uten å gå inn i en eksisterende samtaler så kan det fort opprettes en ny tråd / samtale basert på at jeg denne gangen kontaktet via epost, kontra telefonnumer og andre veien. Dette blir ofte rot når folk skriver til meg da jeg har 5-6 forskjellige epostadresser + telefonnummer knyttet mot min Apple ID.

 

 

Skulle dog tro at Apple kunne hatt et eller annet som sorterte og sammenflettet dette på en bedre måte.

Lenke til kommentar

Sliter med det samme, det oppstår oftest når jeg plutselig velger å sende en iMessage til fruen ved å opprette en ny melding, kontra det å gå inn og svare i en eksisterende tråd.

 

For meg virker det som det først og fremst handler om at iOS / iMessage er roter med kontaktinformasjon og sammenfletting av samtaler. Så om jeg for eksempel skrive en helt ny melding uten å gå inn i en eksisterende samtaler så kan det fort opprettes en ny tråd / samtale basert på at jeg denne gangen kontaktet via epost, kontra telefonnumer og andre veien. Dette blir ofte rot når folk skriver til meg da jeg har 5-6 forskjellige epostadresser + telefonnummer knyttet mot min Apple ID.

 

 

Skulle dog tro at Apple kunne hatt et eller annet som sorterte og sammenflettet dette på en bedre måte.

Apple har noe sammenfletting. F.eks. er iMessage på OS X ganske god på å samle meldingene i samme tråd, mens på iOS har jeg hatt mer problemer. Enda mer rotete blir det i gruppesamtaler. Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

 

Prøv å slett e-post adressen i kontakter på den personen. iMessage virker både med telefonnummer og epost, så det kan være at iMessage går ut på epost, og sms'ene nødvendigvis på telefonnummer, og at det derfor blir to tråder av det.

Bare en teori :huh:

Takk for forslaget , men kan ikke tro det endrer på noe da...

Samtlige kontakter er like inklusive hennes siden langt tilbake.

Dette dukket opp etter oppgraderingen til iOS 9.0.

Og jeg har ingen andre kontakt koplinger som mot facebook og sjit.

 

Rogkas: Samme om det har vært iMessage eller SMS tidligere har det vært i samme tråd bare med blått eller grønt. Nå har jeg plutselig alltid to tråder.

iMessage har fallback til SMS (om du ikke visste det)

 

Dette skjer dersom en avsender har lagt til epostadressen og ikke telefonnummeret som avsenderinfo i iMessage. Så lenge iMessage funker, vil alt komme i en tråd. Dersom du eller avsender tilfeldigvis er uten nett en stund (utlandet uten roaming, sted med dårlig dekning) vil det som ikke kommer frem bli sendt som SMS. Dette vil da legge seg i en ny tråd. Løsningen er å be avsender legge inn sitt mobilnummer som avsender for i Message. Jeg pleier å anbefale å slette begge trådene, for oversiktens skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer faktisk ikke å merke forskjell på ytelse kontra iPhone 6. Et noe mer snappy kamera er vel det eneste jeg kan tenke meg. 

 

Ellers så er rosa-nyansen helt sjuk og fin. 

 

Batteriet er bedre, på 12% på slutten av kvelden kontra 4% med 6 med akkurat samme bruk. 

Hvordan oppleves forcetouch under praktisk bruk ?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde 6S nokså kort i Chicago i går (eller mandag?), og da var 3D touch ganske kult - funket f.eks. ganske bra i Kart-appen.

 

--

 

Sliter med oppdatering av noen apper hos meg. Instagram, Momondo, The Weather Channel og Airbnb er alle grået ut og skal oppdateres. Klikker på de, og oppdateringen går sin gang, men så blir de grået ut igjen og er stuck i samme loop. Restart av telefonen funket ikke.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

 

 

Prøv å slett e-post adressen i kontakter på den personen. iMessage virker både med telefonnummer og epost, så det kan være at iMessage går ut på epost, og sms'ene nødvendigvis på telefonnummer, og at det derfor blir to tråder av det.

Bare en teori :huh:

 

Takk for forslaget , men kan ikke tro det endrer på noe da...

Samtlige kontakter er like inklusive hennes siden langt tilbake.

Dette dukket opp etter oppgraderingen til iOS 9.0.

Og jeg har ingen andre kontakt koplinger som mot facebook og sjit.

Rogkas: Samme om det har vært iMessage eller SMS tidligere har det vært i samme tråd bare med blått eller grønt. Nå har jeg plutselig alltid to tråder.

iMessage har fallback til SMS (om du ikke visste det)

Dette skjer dersom en avsender har lagt til epostadressen og ikke telefonnummeret som avsenderinfo i iMessage. Så lenge iMessage funker, vil alt komme i en tråd. Dersom du eller avsender tilfeldigvis er uten nett en stund (utlandet uten roaming, sted med dårlig dekning) vil det som ikke kommer frem bli sendt som SMS. Dette vil da legge seg i en ny tråd. Løsningen er å be avsender legge inn sitt mobilnummer som avsender for i Message. Jeg pleier å anbefale å slette begge trådene, for oversiktens skyld.
Jeg har sett litt mere på hva som skjer.

Kontakt

Navn

Mobil

email adresse

Annet som adresse ,

Email adresse = appleid

Åpne kontakt

Velge ny melding (boble) når man ser på kontakten.

Sender jeg melding til kontraktens email adresse blir det imessage

Sender jeg melding til kontraktens mobil nummer blir det alltid kun sms

Resulterer i to tråder/samtaler i meldings appen.

Kan ikke huske at det har vært slik tidligere (har alltid kun vært en tråd med vedkommende)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...