Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RamGuy:
"Men det er vel mange åpenbare mangler med Windows Phone 8.1 som "allround" mobiltelefon. Den store mangelen på tredjepartapplikasjoner og mangel på god integrering mot Google sine tjenester er jo noe som vil ødelegge for veldig, veldig mange"

 

Mangler er ofte en individuell sak, derfor spurte jeg den brukeren :). Selv bruker jeg google maps, gmail osv. på WP8.1.

 

VPN har jeg benyttet forsvinnende lite selv på iOS på privat basis og aldri hatt behov for det i jobbsammenheng fra smarttelefonen da jeg benytter laptops ol. til slikt. Men som sagt "mangler" er individuelt. Det du savner behøver ikke andre savne osv. Noen vil savne Snapchat, andre ikke.

 

Ergo spurte jeg denne spesifike brukeren.

PS.
GUI designen er helt ok i mine øyne og det ligner hverken spesielt på iOS eller Android sine i mine øyne noe mer enn ymse Linux distroer ligner  på Windows 7 etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

RamGuy:

"Men det er vel mange åpenbare mangler med Windows Phone 8.1 som "allround" mobiltelefon. Den store mangelen på tredjepartapplikasjoner og mangel på god integrering mot Google sine tjenester er jo noe som vil ødelegge for veldig, veldig mange"

 

Mangler er ofte en individuell sak, derfor spurte jeg den brukeren :). Selv bruker jeg google maps, gmail osv. på WP8.1.

 

VPN har jeg benyttet forsvinnende lite selv på iOS på privat basis og aldri hatt behov for det i jobbsammenheng fra smarttelefonen da jeg benytter laptops ol. til slikt. Men som sagt "mangler" er individuelt. Det du savner behøver ikke andre savne osv. Noen vil savne Snapchat, andre ikke.

 

Ergo spurte jeg denne spesifike brukeren.

 

PS.

GUI designen er helt ok i mine øyne og det ligner hverken spesielt på iOS eller Android sine i mine øyne noe mer enn ymse Linux distroer ligner  på Windows 7 etc.

Deler mye av tankesettet til RamGuy, men mest over noe annet så mangler det, i mine øyne, apps. Alle mine venner og familie bruker Snapchat så for meg er det en app jeg er avhengi av for å holde kontakten med venner. Det er også en del spill man går glipp som f. eks Clash of Clans som mange spiller. Og generelt så er appene i iOS mye mer gjenomført enn appene på WP.

 

Likte designet i WP8.1 veldig godt, men etter at de byttet til hamburgermeny i W10M så ser jeg ikke at WP har noe som andre OS ikke har. Bortsett fra LiveTiles, som i teorien er kult, men opplevde at den fungerte dårlig i mange apper og at jeg da uansett måtte inn i appen.

 

Føler generelt at det er mindre hazzle med iOS. Inntrykket om at "alt bare fungerer" er mye nærmere realiteten i iOS enn Android og WP i mine øyne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Alle har sine problemer, synes egentlig det er lenge siden at "alt bare fungerer"

 

Det er mye som er ganske banalt. Opplever at Spotify spesielt er et regelrett helvete, hvis det ligger en oppdatering ute på app store så har appen en tendens til å oppføre seg rart, hvor appen stopper automatisk hver gang jeg prøver å starte. Helt til jeg oppdaterer, og alt fungerer fint frem til neste gang en oppdatering legges ut. Spotify er på ingen som helst måte den eneste appen det gjelder heller

 

Hører man på musikk mens man jogger og man justerer volumet, så aktiveres samtidig skjermen. Opplever ofte at jeg underveis både tar bilder og aktiverer lommelykten ved uhell.

 

Oppdateringsprosedyren for apps er tungvindt,  er frustrerende at når man først velger å oppdatere så må man vente til oppdateringen er ferdig, man kan ikke starte oppdateringen for så å avbryte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Du kan da fint avbryte oppdateringer? Det har jeg gjort ved flere anledninger. Du kan vel også skru av sånn at kontrollsenteret ikke tilgjengelig ifra låseskjermen.

Kan godt hende det er kommet endringer rundt oppdateringer, tidligere har jeg klart å havne i en kjedelig sirkel med "venter" når en oppdatering har blitt avbrutt.

 

Ja, man kan deaktivere kontrollsenteret, men det er jo ganske meningsløst å skal deaktivere og aktivere ved jevne mellomrom, spesielt når det ikke er noe logikk i at volumendring skal aktivere skjermen

Lenke til kommentar

Ikke heeeeeeeelt. Veldig fornøyd da, men ikke fult så fornøyd med at iOS ikke vil la seg oppdatere til iOS 9.0.1. Kommer bare opp verifiserer oppdatering også "kan ikke installere oppdatering, det oppsto en feil under installering av iOS 9.0.1. Er det for nytt?  :hmm:

 

Uansett så skal det bli bra å leke seg i kveld, og har vel egentlig litt lyst til å bøye og tøye den, og sammenligne med mine eldre iPhone 6+'er. 

  :dontgetit:

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

There is money to be made here...

 

Joda...Men hvis vi tar utgangspunkt i 64GB'n

Pris på apple store NYC med 9% sales tax = 816,41 dollar = 6943. Altså 1600kroner under norsk pris. 

 

Så skal du jo selge med fortjeneste, men hvor går smertegrensa til folk, tross alt er det jo en del rettigheter man går glipp av.

 

Et annet moment er jo hvordan man har gjort det med betaling der borte, vi vet jo at myndighetene liker å undersøke hva man har brukt penger på,  og ikke glem risikoen for å bli stoppet i tollen på vei hjem

Lenke til kommentar

 

There is money to be made here...

 

Joda...Men hvis vi tar utgangspunkt i 64GB'n

Pris på apple store NYC med 9% sales tax = 816,41 dollar = 6943. Altså 1600kroner under norsk pris. 

 

Så skal du jo selge med fortjeneste, men hvor går smertegrensa til folk, tross alt er det jo en del rettigheter man går glipp av.

 

Et annet moment er jo hvordan man har gjort det med betaling der borte, vi vet jo at myndighetene liker å undersøke hva man har brukt penger på,  og ikke glem risikoen for å bli stoppet i tollen på vei hjem

 

Alltids noen som er villig til å betale dyrt for å ha det først. En kompis solgte Xbox One før det kom til Norge og da var det flere som var villig til å betale dobbel pris for å få det noen måneder før.

 

Sikkert noen som er villig til å betale litt ekstra for å få iPhone 6s(+) litt før alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...