Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

There is money to be made here...

 

Joda...Men hvis vi tar utgangspunkt i 64GB'n

Pris på apple store NYC med 9% sales tax = 816,41 dollar = 6943. Altså 1600kroner under norsk pris. 

 

Så skal du jo selge med fortjeneste, men hvor går smertegrensa til folk, tross alt er det jo en del rettigheter man går glipp av.

 

Et annet moment er jo hvordan man har gjort det med betaling der borte, vi vet jo at myndighetene liker å undersøke hva man har brukt penger på,  og ikke glem risikoen for å bli stoppet i tollen på vei hjem

 

Alltids noen som er villig til å betale dyrt for å ha det først. En kompis solgte Xbox One før det kom til Norge og da var det flere som var villig til å betale dobbel pris for å få det noen måneder før.

 

Sikkert noen som er villig til å betale litt ekstra for å få iPhone 6s(+) litt før alle andre.

 

 

Vi runder straks oktober og det er hva da, 10 dager til telefonen lanseres her til lands...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

At priser drives av tilbud og etterspørsel i enkelte henseende er vel den eldste markedsmekanismen som finnes.

 

For all del. Det som til gjengjeld er interessant her er jo at det er personer som ikke klarer å vente halvannen uke på en lansering i Norge, hvor man da betaler mer + mister rettigheter, det er vel helst den kombinasjonen som er imponerende. Tidligere har det i det minste vært snakk om lengre perioder. 

Lenke til kommentar

Alle typer kan reserveres. Jeg skal ha rose gold, så kan bli litt ventetid...

 

Vedrørende subsidiering, så var det Netcom som subsidierte mest i fjor. Hele 1700kr - abonnementene deres er ca 100kr dyrere for samme datamengde som hos OneCall, Djuice etc, så man har i grunn spart 700kr på å velge Netcom.

Er rose gold jeg også skal ha. Regner med jeg må vente lenge. Hehe☺ Men den blir nok verdt ventingen. Har android nå så skal bli gøy å komme tilbake til iPhone etter 1 års "pause"☺

Lenke til kommentar

Alle typer kan reserveres. Jeg skal ha rose gold, så kan bli litt ventetid...

 

Vedrørende subsidiering, så var det Netcom som subsidierte mest i fjor. Hele 1700kr - abonnementene deres er ca 100kr dyrere for samme datamengde som hos OneCall, Djuice etc, så man har i grunn spart 700kr på å velge Netcom.

Men hvilken planer har du for deksel emler etui? Vil jo vise fargen, men med så dyr telefon frister det ikke å gå uten heller ☺

Lenke til kommentar

Men hvilken planer har du for deksel emler etui? Vil jo vise fargen, men med så dyr telefon frister det ikke å gå uten heller ☺

Hvis jeg får blande meg inn, uten at det er et spørsmål direkte til meg. Det blir uten deksel, men det har ikke noe med at jeg ønsker å vise frem verken farge eller noe annet. Jeg har et hobbyprosjekt gående på batteritid uten deksel, og så langt er det med veldig positive resultater...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe fordel å reservere gjennom Telenor/djuice og Netcom fremfor å kjøpe via Apple så fort som mulig? Er lei av å kjøpe via andre, og planla egentlig å kjøpe direkte fra Apple Store denne gangen.

 

Flere synspunkter på Rose Gold? Vurderes sterkt, ser awesome ut i mange bilder, men i andre lyssettinger er den litt mindre fin. Litt stilig å ha den nye fargen, men. Har alltid hatt SG tidligere, men denne gangen blir det enten Rose Gold eller vanlig gull, for å ha litt forandring.

Lenke til kommentar

 

Men hvilken planer har du for deksel emler etui? Vil jo vise fargen, men med så dyr telefon frister det ikke å gå uten heller ☺

Hvis jeg får blande meg inn, uten at det er et spørsmål direkte til meg. Det blir uten deksel, men det har ikke noe med at jeg ønsker å vise frem verken farge eller noe annet. Jeg har et hobbyprosjekt gående på batteritid uten deksel, og så langt er det med veldig positive resultater...:-)

Bare å blande seg ☺ Vil jo helst uten jeg også, liker best uten deksler faktisk. Men så dyr telefon vet jeg ikke om jeg tørr. Haha ☺ Interessant prosjekt, kan hende det ligger noe i det ja.

Lenke til kommentar

 

 

Men hvilken planer har du for deksel emler etui? Vil jo vise fargen, men med så dyr telefon frister det ikke å gå uten heller ☺

Hvis jeg får blande meg inn, uten at det er et spørsmål direkte til meg. Det blir uten deksel, men det har ikke noe med at jeg ønsker å vise frem verken farge eller noe annet. Jeg har et hobbyprosjekt gående på batteritid uten deksel, og så langt er det med veldig positive resultater...:-)

Bare å blande seg ☺ Vil jo helst uten jeg også, liker best uten deksler faktisk. Men så dyr telefon vet jeg ikke om jeg tørr. Haha ☺ Interessant prosjekt, kan hende det ligger noe i det ja.

Vel, det er slett ikke sikkert det ligger noe som helst i dette hobbyprosjektet, men en kort forklaring...:-)

 

Jeg syns jeg stadig kjente at min iPhone 4/5s var litt for varm. Det må energi til for å utvikle varme, og jeg syns jeg opplevde litt lite batteri igjen på kveldene. Siden antennene sitter i siden eller på baksiden så dekkes de jo av et deksel, selv om det kanskje ikke betyr all verden. Men hvis antennene er dekket og ikke får full dekning, så må telefonen kjøre opp effekten for å få best mulig dekning med det signalet den har. Da bruker den mer energi og mer strøm og dermed kortere batteritid.

 

Vel, det er jo bare å ta av dekselet for å teste teorien, noe jeg altså gjorde for et par år siden.

 

Nå er telefonen stort sett helt kjølig, signalet er alltid godt og batteriet er stort sett på 30-50% igjen når jeg legger meg på kvelden. Jeg kan ikke konkludere med at dekselet er årsaken til dette, men resultatet for min del er såpass bra at jeg velger å droppe deksel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...