Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

OPPDATERT AVSTEMNING - STEM PÅ NYTT

 

 




9_9_14_event_big.jpg

Med 9.september media eventen som tar plass rett rundt hjørnet, kan vi ikke annet enn å spekulere i de ferskeste ryktene om iPhone 6/6S. Tråden vil bli oppdatert forløpende når vi vet mer modeller og slikt.
Det vi allerede cirka vet er at det kommer to versjoner, en på 4.7" og en på 5.5" skjerm, med muligens navn kalt iPhone Air eller iPhone 6L. Sistnevnte har fersk rykte, på grunn av problemer med batteriet og produksjon, men de siste oppdateringene ser ut til å si disse har blitt løst.

Når det gjelder pris, så forteller ryktene at 4.7" modellen med 32GB vil ligge på det samme som 16GB iPhone 5S, cirka 5200,-
5.5 tommeren vil troligens ligge på 5.700,-, ifølge kinesiske priser. Ser ikke bortifra at den vil koste rundt 6000,-

NFC?
Noe nytt som Apple ikke har brukt i enhetene deres før er NFC. Ryktebildene viser at nye iPhone 6 muligens får NFC plassert bak Apple-logoen.

Ellers generelt vil den nye iPhonen bli rundere, større, og kantene vil gå fra bunn til topp. Designet ligner iPad Air og Mini 2 - noe som vil si at den blir god å holde i hånden!



Føl fri til å diskutere det som måtte være av rykter, ønsker og formeninger og videre diskusjon når endelige modellene er sluppet, takk.
Lanseringen av iPhone 6 / 6 Plus ligger nå i spoileren over.

Tråden vil fortsatt handle om 6 / 6 Plus, og dette vil gå fint.

Når 6S og 6S Plus kommer til Norge er foreløpig uvisst. Prisen er også uvisst, men det tenkes at de er samme som forrige prisenen.

Oppsummering

  • iOS 9 lanseres 16. september
  • OS X El Capitan lanseres 30. september
  • Apple watchOS 2 lanseres 16. september
  • Fortsatt ingen Apple Watch-dato for Norge enda
  • iPhone 6s og 6s Plus lanseres i USA 25. september, forhåndsbestillingen starter 12. september (norsk lanseringsdato er ikke kjent enda)
  • De nye iPhone-modellene har oppgradert 12MP-kamera med 4K-videoopptak og Apples nye 64-bits A9-brikke
  • iPhone 6s og 6s Plus har 3D Touch
  • iPad Pro måler 12,9″ og har Apples nye A9X-brikke
  • Apple TV støtter apper, er kjappere og har et oppgradert grensensitt samt en fjernkontroll med gest- og berøringssstøtte
  • iPad Air 2 oppgraderes ikke, men det gjør iPad mini som i fjerde generasjon får innmaten i førstnevnte
  • Kutter iCloud-prisene
Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg er bortskjemt med en Nokia 1020 idag, er kameraets kvalitet viktig. Jeg trenger å kunne ta bilder som kan brukes til annet enn facebook-statuser. Men jeg tilhører kanskje en engere gruppe der.

 

Geir :)

Jeg har en Lumia 930. Den tar også flotte bilder, men jeg må si at jeg savner iphonens raske kamera når jeg skal ta bilder utav barna feks. Iphonen var bare å trekke opp av lomma, åpne kamera å ta bilde. Tok 2 sekunder. Det er dessverre ikke sånn på Lumiaen.

Lenke til kommentar

Kommer en oppdatering til 930 som gjør kameraet mye raskere sa Nokia i går

Kanon :-). Liker kameraet ellers veldig godt. Gir fantastiske bilder.

 

Ellers er jeg veldig spent på ny iPhone. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha den, men så fornøyd som jeg er med 930 vet sannelig ikke. Vi får se den 9.9 :-).

 

Det er dyrt å være mobilentusiast :-P. Har en MotoG jeg å lurer på hva jeg skal gjøre med :-P

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Jeg krysser fingrene for at den kommer for salg i USA i løpet av kort tid etter annonseringen, så jeg rekker å plukke opp en mens jeg er i California.

 

Er imidlertid litt skeptisk til 4,7" skjerm, det virker evig stort for en som kommer til å gå fra iPhone 4 med 3,5" skjerm. Får håpe overgangen ikke er altfor ille, liker å kunne bruke telefonen med en hånd og at den er lett å få plass til i lommer.

Heller ikke veldig fan av kameraet som tydeligvis kommer til å stikke litt ut på baksiden, iflg. ryktene. Vet noen hvorfor de ikke har klart å presse alt sammen inn i samme skall? For min del ville jeg heller hatt en telefon som var 1 mm tykkere, helt flat bak og med større batteri enn den lille ringen rundt linsen som stikker ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til å få byttet ut min iPhone 5 nå etter 2 år så blir spennende å se hva Apple kommer med 9. september! Sjansen er stor for at det blir en iPhone 6 på meg da jeg er såpass fornøyd etter å ha hatt både 3,4 og 5.

 

Hva tenker dere om skjermstørrelsene? Må si det frister å prøve seg med en 5.5" skjerm, men redd det fort kan bli litt i overkant når man har den i lomma etc.

Lenke til kommentar

 

Heller ikke veldig fan av kameraet som tydeligvis kommer til å stikke litt ut på baksiden, iflg. ryktene. Vet noen hvorfor de ikke har klart å presse alt sammen inn i samme skall? For min del ville jeg heller hatt en telefon som var 1 mm tykkere, helt flat bak og med større batteri enn den lille ringen rundt linsen som stikker ut.

 

Jeg tror ærlig talt ikke Apple er så toskete i tankegangen at de tillater noe så stusselig som dette. Det er ihvertfall ikke noe jeg forventer fra den kanten. Er det noe jeg ikke kan fordra er det akkurat det der.

 

Ellers har jeg fri hele dagen på torsdag, så da er det livestream via ATV som gjelder :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Hva vil dere si sjansen er for at jeg kan plukke en opp i london mellom 12. og 16. september?..

I fjor lanserte de 10. september og den kom for salg 20. september i USA, UK m.fl., så umiddelbart tenker jeg at det kanskje blir litt knapt med en uke etter lansering.

 

Var det jeg tenkte. :( Jaja, kan ikke gjøre så mye med det. Reiser tilbake 16. så det får bare være en bestilling inne på apple.no senere!

 

 

Heller ikke veldig fan av kameraet som tydeligvis kommer til å stikke litt ut på baksiden, iflg. ryktene. Vet noen hvorfor de ikke har klart å presse alt sammen inn i samme skall? For min del ville jeg heller hatt en telefon som var 1 mm tykkere, helt flat bak og med større batteri enn den lille ringen rundt linsen som stikker ut.

 

Jeg tror ærlig talt ikke Apple er så toskete i tankegangen at de tillater noe så stusselig som dette. Det er ihvertfall ikke noe jeg forventer fra den kanten. Er det noe jeg ikke kan fordra er det akkurat det der.

 

Ellers har jeg fri hele dagen på torsdag, så da er det livestream via ATV som gjelder :)

 

Hjelper lite når alt skal skje på tirsdag da! :tease::tease:

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om skjermstørrelsene? Må si det frister å prøve seg med en 5.5" skjerm, men redd det fort kan bli litt i overkant når man har den i lomma etc.

Tenker at 4.7" blir en ideel størrelse. Overgangen fra 4 til 4.7 er grei, men som du sier så tror jeg kanskje 5.5" blir litt i overkant. Det er jo ganske stort og blir som et nettbrett. Å ha den i lomma vil nok fort fungere dårlig, og rart når du går og kjenne en såpass stor sak i bukselomma.

Men det er nå bare hva jeg tror. Jeg kommer ikke til å gå for den største modellen i hvertfall, kanskje prøve den når den kommer i butikk først.

Lenke til kommentar

 

Hva tenker dere om skjermstørrelsene? Må si det frister å prøve seg med en 5.5" skjerm, men redd det fort kan bli litt i overkant når man har den i lomma etc.

Tenker at 4.7" blir en ideel størrelse. Overgangen fra 4 til 4.7 er grei, men som du sier så tror jeg kanskje 5.5" blir litt i overkant. Det er jo ganske stort og blir som et nettbrett. Å ha den i lomma vil nok fort fungere dårlig, og rart når du går og kjenne en såpass stor sak i bukselomma.

Men det er nå bare hva jeg tror. Jeg kommer ikke til å gå for den største modellen i hvertfall, kanskje prøve den når den kommer i butikk først.

 

Jeg tror det blir flott med en 5.5-tommers skjerm... Har Samsungs mellomklassemobil med skjerm på 5,1 tommer, og det går helt ok. Men jeg er liksom glad i phablets/brettmobiler :)

 

Vet ikke om jeg klarer å skaffe meg iPhone, men en større iPhone 6 hadde vært perfekt, spør du meg :D

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...