Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Trodde det bare var meg. Jeg også sliter med at mailene kommer sent. Nesten som om Push ikke fungerer.

Trodde meningen var å gjøre iOS mere stabil?

Det er mange mulige kilder til denne type feil. Klart det kan være et eller annet i iOS 9 som ikke funker helt, men det kan også være noe med app eller på serversiden som trenger en justering i forhold til os'et.

 

Hvis dette virkelig er et kjent problem hos mange, så vil helt sikkert noen fikse problemet.

 

Det har vært problemer med dette siden IOS 8.2.

Er det noen justeringer som må gjøres er det i mail appen til IOS - for det funket føre 8.2 og funker fra alle andre mail klienter på IOS og på andre andre plattformer.

Lenke til kommentar

Liker ikke Outlook appen hverken på Android eller iOS. Synes Mail appen er den beste av dem alle. Veldig simpel og har kun den funksjonaliteten jeg trenger.

 

Har egentlig vært helt enig med deg, men Outlook.app har vokst på meg. Men bytter mellom Mail.app og Outlook.app hele tiden, blir sikkert tilbake på Mail.app med iPhone 6S Plus på grunn av 3D Touch.

Lenke til kommentar

 

 

Trodde det bare var meg. Jeg også sliter med at mailene kommer sent. Nesten som om Push ikke fungerer.

Trodde meningen var å gjøre iOS mere stabil?

 

Det er mange mulige kilder til denne type feil. Klart det kan være et eller annet i iOS 9 som ikke funker helt, men det kan også være noe med app eller på serversiden som trenger en justering i forhold til os'et.

Hvis dette virkelig er et kjent problem hos mange, så vil helt sikkert noen fikse problemet.

Det har vært problemer med dette siden IOS 8.2.

Er det noen justeringer som må gjøres er det i mail appen til IOS - for det funket føre 8.2 og funker fra alle andre mail klienter på IOS og på andre andre plattformer.

Ok. Har brukt iOS sin egen epost-app (Mail, tror jeg den heter) hele tiden uten problemer mot noen servere. Synd å høre at andre har problemer med den, men jeg fikk inntrykk av at problemene var knyttet til Outlook.

Lenke til kommentar

Dette er Ike noe nytt Rogkas.

Det er vel bare at folk gir opp etterhvert. Dessuten må man se litt utover dette forumet.

Bruk Google på engelsk etter "ios8.2 CANNOT GET MAIL THE CONNECTION TO THE SERVER"

 

Jeg har fire kontoer oppsett i iOS Mail appen

En med IMAP,en med pop3 og to med activesync. Og det virker som det er activesync kontoene det kommer på. Ikke hele tiden men av og til.

 

Brukes outlook appen fra Microsoft blir det aldri feil.

Lenke til kommentar

Dette er Ike noe nytt Rogkas.

Det er vel bare at folk gir opp etterhvert. Dessuten må man se litt utover dette forumet.

Bruk Google på engelsk etter "ios8.2 CANNOT GET MAIL THE CONNECTION TO THE SERVER"

Jeg har fire kontoer oppsett i iOS Mail appen

En med IMAP,en med pop3 og to med activesync. Og det virker som det er activesync kontoene det kommer på. Ikke hele tiden men av og til.

Brukes outlook appen fra Microsoft blir det aldri feil.

Det er sikkert ikke noe nytt, men det er nytt for meg...:-)

Lenke til kommentar

Valgte å bytte ut min trofaste 4s med en Nexus 5 for et år siden. Angret etter 2 måneder men batteriet på 4s var blitt såpass dårlig. Fikk Lumia 930 av jobben. Var spennende i starten, men så følte jeg at Microsoft ga opp hele W10Mobile og man kjenner litt på det at man er i konstant BETA. Heldigvis kom iOS 9 og nå varer batteriet OK! Er så DEILIG å være tilbake på iOS platformen igjen at jeg bare måtte få et lite gledesutbrudd her.

 

Sikler nå på iPhone 6s plus, men jeg lurer på om det er verdt det eller om jeg heller skal kjøpe iPhone 6 plus når den dropper i pris?

 

Apple er veldig flinke til å presentere ny teknologi som om det er noe man virkelig trenger og kjenner at jeg ble litt hypnotisert av 3D Touch, men når jeg tenker over det så lurer jeg på hvor nyttig er det egentlig? Burde man kanskje heller vente et par modeller til det virkelig slår ann?

Øh, du er klar over at WP10 (W10M) ikke er lansert ennå og at det kommer først senere i år og muligens i oktober? Jeg kjøpte meg en rimelig 640XL for å teste WP i forkant av den store 10er satsingen til MS. Har brukt WP8.1u2 i et par måneder nå og er storfornøyd og imponert over hvor bra MS begynner å bli på mobilsiden. 5Sen ligger nå stort sett i vesken, men det er hovedsaklig fordi jeg har blitt hekta på 5.7" skjerm samt at WP fungerer bedre til enkelte ting på jobb. Synes WP er helt strålende.

 

Hadde jeg hatt en 4-5 ganger dyrere 6S+ hadde nok den blitt brukt mest. Alle har sine styrker og svakheter, men er veldig spent på hvordan WP10 blir og det er ikke umulig at jeg går for et flaggskip der rundt juletider.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt iPhone fra statene? Har bekjente på tur der nå og med de norske prisene begynner man jo å fundere.

 

750 for 64 GB modellen utgjør jo ca 6440 med dagens kurs.

 

Dekkes amerikanske iphones av norsk mobilforsikring?

Når du legger til mva så blir det drøyt 8.000,-. Kanskje ikke så mange hundrelappene å spare på å ikke handle lokalt...

Lenke til kommentar

 

Valgte å bytte ut min trofaste 4s med en Nexus 5 for et år siden. Angret etter 2 måneder men batteriet på 4s var blitt såpass dårlig. Fikk Lumia 930 av jobben. Var spennende i starten, men så følte jeg at Microsoft ga opp hele W10Mobile og man kjenner litt på det at man er i konstant BETA. Heldigvis kom iOS 9 og nå varer batteriet OK! Er så DEILIG å være tilbake på iOS platformen igjen at jeg bare måtte få et lite gledesutbrudd her.

 

Sikler nå på iPhone 6s plus, men jeg lurer på om det er verdt det eller om jeg heller skal kjøpe iPhone 6 plus når den dropper i pris?

 

Apple er veldig flinke til å presentere ny teknologi som om det er noe man virkelig trenger og kjenner at jeg ble litt hypnotisert av 3D Touch, men når jeg tenker over det så lurer jeg på hvor nyttig er det egentlig? Burde man kanskje heller vente et par modeller til det virkelig slår ann?

Øh, du er klar over at WP10 (W10M) ikke er lansert ennå og at det kommer først senere i år og muligens i oktober? Jeg kjøpte meg en rimelig 640XL for å teste WP i forkant av den store 10er satsingen til MS. Har brukt WP8.1u2 i et par måneder nå og er storfornøyd og imponert over hvor bra MS begynner å bli på mobilsiden. 5Sen ligger nå stort sett i vesken, men det er hovedsaklig fordi jeg har blitt hekta på 5.7" skjerm samt at WP fungerer bedre til enkelte ting på jobb. Synes WP er helt strålende.

 

Hadde jeg hatt en 4-5 ganger dyrere 6S+ hadde nok den blitt brukt mest. Alle har sine styrker og svakheter, men er veldig spent på hvordan WP10 blir og det er ikke umulig at jeg går for et flaggskip der rundt juletider.

 

Fult klar over det, og W10Mobile blir veldig bra sammenlignet med WP8.1, men vil jo ikke akkurat si at det er noe revolusjonerende i W10Mobile, det er bare det at det aller vanligste begynner å falle på plass. Eneste som kan kveste konkurentene er kanskje Continuum.

 

WP fungerer veldig bra som jobbtelefon, men for meg er ingen av de (hverken med W10 eller WP8.1) en allrounder jeg kan bruke fult ut.

Lenke til kommentar

 

 

Valgte å bytte ut min trofaste 4s med en Nexus 5 for et år siden. Angret etter 2 måneder men batteriet på 4s var blitt såpass dårlig. Fikk Lumia 930 av jobben. Var spennende i starten, men så følte jeg at Microsoft ga opp hele W10Mobile og man kjenner litt på det at man er i konstant BETA. Heldigvis kom iOS 9 og nå varer batteriet OK! Er så DEILIG å være tilbake på iOS platformen igjen at jeg bare måtte få et lite gledesutbrudd her.

 

Sikler nå på iPhone 6s plus, men jeg lurer på om det er verdt det eller om jeg heller skal kjøpe iPhone 6 plus når den dropper i pris?

 

Apple er veldig flinke til å presentere ny teknologi som om det er noe man virkelig trenger og kjenner at jeg ble litt hypnotisert av 3D Touch, men når jeg tenker over det så lurer jeg på hvor nyttig er det egentlig? Burde man kanskje heller vente et par modeller til det virkelig slår ann?

Øh, du er klar over at WP10 (W10M) ikke er lansert ennå og at det kommer først senere i år og muligens i oktober? Jeg kjøpte meg en rimelig 640XL for å teste WP i forkant av den store 10er satsingen til MS. Har brukt WP8.1u2 i et par måneder nå og er storfornøyd og imponert over hvor bra MS begynner å bli på mobilsiden. 5Sen ligger nå stort sett i vesken, men det er hovedsaklig fordi jeg har blitt hekta på 5.7" skjerm samt at WP fungerer bedre til enkelte ting på jobb. Synes WP er helt strålende.

 

Hadde jeg hatt en 4-5 ganger dyrere 6S+ hadde nok den blitt brukt mest. Alle har sine styrker og svakheter, men er veldig spent på hvordan WP10 blir og det er ikke umulig at jeg går for et flaggskip der rundt juletider.

 

Fult klar over det, og W10Mobile blir veldig bra sammenlignet med WP8.1, men vil jo ikke akkurat si at det er noe revolusjonerende i W10Mobile, det er bare det at det aller vanligste begynner å falle på plass. Eneste som kan kveste konkurentene er kanskje Continuum.

 

WP fungerer veldig bra som jobbtelefon, men for meg er ingen av de (hverken med W10 eller WP8.1) en allrounder jeg kan bruke fult ut.

 

Hva spesifikt hindrer deg i det? Altså hvilke mangler ser du?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal vel ikke dømme Windows 10 Mobile før det er ferdigstilt, men så langt så har det vært store ustabiliteter med BETA-utgavene, men det er kanskje å forvente? Nå sies det jo også at det ikke vil bli ferdigstilt i tide, altså etter planen som skulle være Oktober/November så de nye modellene vil bli sluppet med Pre-RTM build av Windows 10 Mobile og det er jo under enhver kritikk om det blir tilfellet, men det vil jo kun tiden vise.

 

 

Men det er vel mange åpenbare mangler med Windows Phone 8.1 som "allround" mobiltelefon. Den store mangelen på tredjepartapplikasjoner og mangel på god integrering mot Google sine tjenester er jo noe som vil ødelegge for veldig, veldig mange.

 

Som profesjonell telefon så faller den jo også igjennom på mange plan da det er mye dårligere utvalg av diverse "pro" applikasjoner fra Citrix og lignende til plattformen og Windows Phone har jo per dags dato den dårligste støtten for VPN i selve operativsystemet hvor den ikke engang støtter alle av Microsoft sine proprietære løsninger for VPN-koblinger.

 

 

 

UX-redisgnet som Microsoft ser ut til å pushe med Windows 10 Mobile får det jo til å ligne mye mer på Android og iOS hvor de går bort ifra sitt unike UX-design med horisontalscrolling. Nå skal jo alt over på vertikalscrolling og hamburger menyer/UX som alle andre.. Så de unike særpregene det har hatt som operativsystemer viskes jo ut for hver oppdatering.

 

 

Også er det jo heller ikke til å legge skjul på at Nadella ikke var noen større fan av Balmer sitt oppkjøp av Nokia, og at han ikke satser noe voldsomt på Windows Phone / Windows 10 Mobile som plattform i det hele og store. Microsoft har vel halvert antallet ansatte som jobber med Windows Phone / Windows 10 Mobile og i det siste så har Microsoft kjøpt opp en hel bunke med kjempegode selskaper som står bak populære og gode apper til Android og iOS uten at det er en eneste Windows Phone / 10 Mobile utgave å spore og Microsoft selv har utviklet noen ny apper og løsninger som blir levert til Android og iOS og ikke deres egen Windows Phone / 10 Mobile og når Microsoft selv prioriterer andre plattformer fremfor sin egen så ser jo fremtiden mørk ut om du ikke er en av de som klarer å leve og trives godt innenfor de begrensingene plattformen har.

 

 

Nadella satt vel en grei strek under Microsoft sin holdning og prioritert på mobilfronten når han selv satt i et intervju og dro frem sin egen iPhone og forklarte hvordan denne er et profesjonelt verktøy og hvordan Microsoft sine apper og tjenester fungerer best på iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...