Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

Da avbestilte jeg faktisk 980 og bestilte Evga 970 superclocked i stedet. Kom fram til at det var et mye lurere valg med tanke på pris/ytelse. Så kommer jeg mest sannsynlig til å oppgradere til sli etterhvert!

Det er nevnt før, men ville bare informere om at evga kjøleren på de i norge er verson 1, mens det akkurat er kommet verson 2 =)

 

hmm.. noen som vet om verson 2 er mye bedre enn verson 1?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 7680x1440 så trenger du all ytelse du kan få. (massiv GPU-bottleneck), og klarer nok enkelt å presse ut en del mer ytelse med tre 970 kontra to 980. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte 3stk GTX 780 kontra to GTX 780TI.

 

Vær dog obs på at ikke alle spill utnytter seg like godt av trippel-SLI. Om du har noen formening om hva du har tenkt å spille?

 

De typisk mest populære og tyngste spillene støtter det ganske godt vel og merke.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Går i spill som Battlefield 4, Arma 3 og Assetto Corsa for det meste, men generelt FPS og bilsimulatorer. Kunne kanskje holdt med dual SLI, men på ytelsestester jeg fant på 780 sli vs tripple SLI var det enkelte spill som dro godt nytte av det siste kortet @ triple screen. Andre spill ga 0-resultat.

 

Har levd lenge på GTX 670 på 2560*1600, så med G-sync og 60 hz+ tipper jeg at det blir bra.

 

Umiddelbart tenkte jeg på 980, men jeg husker hvor smart jeg alltid følte meg for å ha kjøpt 670 over 680. Mye penger for de siste prosentene som utenfor benchmarks neppe er spesielt merkbart.

Lenke til kommentar

 

 

Da avbestilte jeg faktisk 980 og bestilte Evga 970 superclocked i stedet. Kom fram til at det var et mye lurere valg med tanke på pris/ytelse. Så kommer jeg mest sannsynlig til å oppgradere til sli etterhvert!

Det er nevnt før, men ville bare informere om at evga kjøleren på de i norge er verson 1, mens det akkurat er kommet verson 2 =)

 

hmm.. noen som vet om verson 2 er mye bedre enn verson 1?

 

 

 

http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_970_SC_ACX_Cooler/24.html

 

"Even though power consumption is very good, noise levels aren't that impressive.

I find the EVGA's GTX 970 SC ACX quite noisy in both idle and load; other board partners are delivering much better noise output results by offering a semi-passive cooling solution that turns the fans off in idle and during light gaming, while operating them very quietly otherwise.

 

With temperatures as low as 73°C under load, there is no reason for EVGA not to allow slightly higher temperatures in return for less fan noise."

 

Dette er GTX 970 m/ACX 2.0

 

Ses bla. på bildet over innholdet i pakken de fikk her: http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_970_SC_ACX_Cooler/images/contents.jpg

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Har et GTX 760 kort, merker noe dropp i performance, så regner med jeg må bytte ut snart.

 

Noen forslag? Har ikke enormt budsjett. Det åpenbare er jo 980, men vet ikke hva man bør velge...

Jeg fikk mitt Evga 980 Sc hos Dustin til 4699Kr, De endret prisen til 5199kr idag :eek:

 

Til den prisen så var det ganske greit da et Ok 970 koster 3300Kr. Så da var det snakk om 1500Kr som jeg gjerne betaler for 20% ytelse økning, Men å gå fra 760 til enten 970 eller 980 er som natt og dag vil jeg si :)

 

EDIT:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...