Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Kortene kommer jo i oktober ifølge Jacob.

 

Jeg har ikke tålmodighet til det :p så alle som har kjøpt 980 fra Evga, bare send kortet til meg når dere skal ha 980 Classy :p

Du visste vel at du kan "låne" skjermkort i 45 dager i flere nettbutikker? :green::whistle:

Har lånt noen komponentener fra en vis komplett butikk ^!^

 

7950, 780 fra gainward, og 2stk 780 Classy :p

 

Men skal du ha 980 refrence/Classy? :)

Ting kommer automagisk til meg. Trenger ikkje å bestille engang. Det er en som passer på at det er en hw flow mot Molde hele tiden :wee:

Hehehe, da er det vel refrence du skal prøve? Håper på 1500Mhz på min, godtar ikke mindre enn 1450mhz :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Men kan like gjerne vente på AMD og se hva som skjer. Hvorfor har ikke 770 og co droppa i pris enda t_t.

 

Hva ville du gått for, Nizzen?

 

MSI og ASUS til 3.2k.

EVGA til 2.8

EVGA "SC" til 2.9

 

Asus og MSI sine silent modes frister for meg, men da må de under 3000 først. Helt nødvendig :p

 

MSI og gigabyte 970 virker jo badass. Spis havregrøt en uke, så har du plutselig råd til GTX 980. Sundt er det også ;)

 

Overtidsarbeid + å spise havregrøt = hardware :xmas:

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går for det meste alt i havregrøt, men de penga går heller til sparing :D

 

Tror neppe jeg kan investere i en 980 og kalle det en forsvarlig investering. Er det ikke snakk om en 10-15% ytelsesforskjell? Her går det nok bare i Dota2 som skal kjøres i 1080, også håper jeg på å få spilt Skyrim på Ultra, så 970 blir nok mer enn bra nok :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Når modellen kommer, så skal nok jeg oppgradere til 4x 980's til å ha i sli sammen med i7-5820 og 16GB ddr4 ram med 2x samsung 8590pro i raid 0 med en 3TB seagate for spill :p (selv om jeg vurderer å kjøpe 2x 2TB seagates å putte dem i raid 0 for enda raskere spill lasting)

 

Gaming evolved! xD

Det siste og 4. kortet hjelper ikkje en dritt, så da ville jeg heller kjøpt en 5960x eller en swift skjerm ;)

 

Epic fail å ha 5820 med begrenset pci-e lanes og quad sli...

Det siste og 4?

 

Så nvidia støtter ikke quad sli? kun tri?

 

Å nei, jeg har ikke bruk for 8 kjerner. 6 kjerner holder i massevis :p

Har også allerede 3x 144HZ 1MS gaming skjermer på 2x 780 kort.

Du må i det minste kjøpe 5930k så du får nok pci lanes. 5820 er bare for 2 skjermkort.

 

Hvorfor det? De bruker begge LGA 2011-3

 

Er riktig, Men intel har diseable endel Pci lanes, Jeg tror 5820K har like mange som 4770K(?)

 

Så vil du ha mer enn 2 kort i systemet så må du opp desverre :)

 

 

5820k = 28 lanes såvidt jeg huskler, og de to bedre prosessorene har 40 lanes.

 

Jeg har sett meg selv ut 5820k da jeg aldri kommer til å kjøre mer enn 2 kort. Men hvordan vil 2 kort påvirke x4 M.2 slot SSD? Jeg planlegger å vente et år eller to på M.2 SSD til det finnes noe som raser av gårde - og mitt M400 raid0 holder lett et par år til.

Lenke til kommentar

 

Enig. Men kan like gjerne vente på AMD og se hva som skjer. Hvorfor har ikke 770 og co droppa i pris enda t_t.

 

Hva ville du gått for, Nizzen?

 

MSI og ASUS til 3.2k.

EVGA til 2.8

EVGA "SC" til 2.9

 

Asus og MSI sine silent modes frister for meg, men da må de under 3000 først. Helt nødvendig :p

 

MSI og gigabyte 970 virker jo badass. Spis havregrøt en uke, så har du plutselig råd til GTX 980. Sundt er det også ;)

 

Overtidsarbeid + å spise havregrøt = hardware :xmas:

 

 

da spiser du havregrøt 24/7/365 da ? :p siden du kjøper enorme mengder HW tenker jeg på :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på forskjellige firestrike score av gtx 970, og la merke til at når man klokker den til 1500mhz så får man sånn ca 13000 graphics score. Et r9 290 får også sånn ca 13000 ved 1250mhz. Kan man si at gtx 970 ikke er like effektiv klokk for klokk som 290, men er meget effektiv når man ser på strømforbruket?

Lenke til kommentar

Vil det fungere å putte dette kortet ned i et x58 HK? Tenkte å spandere på meg en oppgradering over hele linja, men det vil koste 15k. Derfor lurer jeg om jeg kommer ganske langt bare på å erstatte mine to 5870 med feks et 980 - i første omgang.

 

Det står på spec siden til Asus:

3 x PCIe 2.0 x16 support at x16, x8, x8, or dual x16 speed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...