Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Spørs om ikke de 4000 man sparer på 970 Sli (kontra 980) går opp i opp om man må oppgradere PCen til 3-way Sli likevel :p

Christian har en shitty skjerm så vidt jeg vet, så 4k til ny skjerm er ikke å kimse av, og vil gi en mye bedre opplevelse enn 980 sli på crap skjerm.

 

Yes, Har lyst på en 120Hz/1440P skjerm, Men kan alltid oppgraderes i Mai, Da er konfen her :)

Lenke til kommentar

Jeg går faktisk fra 680 SLI til 1x 980. Rett og slett fordi jeg er lei SLI, har hatt SLI siden gtx 480, og det har vært alt for variabel ytelse i forskjellige spill. Spesielt spill jeg har spilt opp igjennom har hatt dårlig støtte for det.

 

Men det skal sies at det ser ut til å være bedre nå enn før. Men jeg tror 1x 980 vil være nokk.

En av grunnene til at jeg skifter er også for å få hdmi 2.0 så jeg kan bruke tven som en 4k 50/60hz monitor.

Lenke til kommentar

Samme hvordan jeg vrir og vender på det så klarer jeg bare ikke å forsvare en 10% ytelsesøkning for en 80% økning i pris kontra 970. Så det blir sistnevnte istedenfor.

 

970 kan visst enkelt klokkes opp til stock 980 og litt forbi, så du tar ikke feil. Litt som med 670 og 680. Jeg fikk aldri lyst på 680 fordi lillebroren kunne ta storebror i håndbak etter noen push-ups.

 

Men nå kan jo 980 også overklokkes. Veldig bra også. For min del er ikke prisen verdt den ekstra ytelsen, men den delen er nå opp til enhver selv å se an.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen vits for meg å oppgrade fra gtx 780 sc acx (ikke Ti) til et gtx 980 kort? er performance differansen såå stor at det er verdt å brenne 5k på? Eneste spillet som krever litt er bf4 men det spiller jeg helst sjeldent. ellers er det mye cs go, dota2, civ og war thunder. Spørsmålet er når nyere spill kommer som Star Citizen, The Division osv.

Blir vel lettere å vente å se til spillene kommer, evt neste generasjon av gpu deretter!

Endret av Alf H. Tveit
Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen vits for meg å oppgrade fra gtx 780 sc acx (ikke Ti) til et gtx 980 kort? er performance differansen såå stor at det er verdt å brenne 5k på? Eneste spillet som krever litt er bf4 men det spiller jeg helst sjeldent. ellers er det mye cs go, dota2, civ og war thunder. Spørsmålet er når nyere spill kommer som Star Citizen, The Division osv.

 

Blir vel lettere å vente å se til spillene kommer, evt neste generasjon av gpu deretter!

Som Badcat sa i et annet innlegg, man bør i grunnen oppdatere ut ifra behov ikke bare fordi det kommer noe nytt. Sliter du med lav fps med 780 eller fps drops i noen spill og gtx 980 vil bøte på dette, kan du jo vurdere det. Endret av C64C
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da avbestilte jeg faktisk 980 og bestilte Evga 970 superclocked i stedet. Kom fram til at det var et mye lurere valg med tanke på pris/ytelse. Så kommer jeg mest sannsynlig til å oppgradere til sli etterhvert!

Det er nevnt før, men ville bare informere om at evga kjøleren på de i norge er verson 1, mens det akkurat er kommet verson 2 =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...