Jump to content

Wonderchin0

Medlemmer
  • Content Count

    317
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

353 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Tullete å si at A13 er blant de raskeste mobilprosessorene på markedet når det faktisk er den raskeste av dem alle! Er det bias i tek administrasjonen mot Apple også?
  2. Tek.no dere er nå rapportert til Forbrukertilsynet. Når dere er så store som dere er så burde dere ta det journalistiske ansvaret deres mer alvorlig. Håper dere får tilsnakk for dette. Som journalister skal dere være nøytrale i sakene deres, og med dagens sak og flere saker tidligere så har dere vist at dere ikke evner dette. Fiks tabellen deres og gi et mer riktig bildet av dagens elbilmarked. Her er klagen til Forbrukertilsynet: «Tek.no’s siste sak om Porsche Taycan, hvor de har laget en sammenlikningstabell for de mest populære elbilene på markedet og hvordan de måler seg mot Taycan, har utelatt Tesla Model 3 og bare listet de dyreste versjonene av Model S og X, noe som ikke er et riktig sammenlikningsgrunnlag når de også inkluderer elbiler fra Audi m.f som er mye billigere enn Taycan og samme pris som de billigste Teslaene som altså er utelatt fra sammenlikningen. Denne tabellen er med på å guide prospektive elbilkjøpere men tabellen gir ikke et riktig inntrykk av markedet og elbilene som er der i dag. Dette er heller ikke førstegangen Tek.no har gjort dette og den eneste forklaringen er at det eksisterer en bias innad i organisasjonen som er ute etter å sverte Tesla og bare fremheve tyske bilprodusenter. Siden Tek.no er en veldig stor nettside med mange lesere så er det viktig at Forbrukertilsynet tar tak i dette for å hindre spredning av villedende informasjon.»
  3. I tillegg må du betale 6000 ekstra for å få varmepumpe i Taycan noe som er veldig viktig for rekkevidde og ladetid om vinteren. Skandaløst. I tillegg må du betale 4000 for å få installert DAB-radio noe som er essensielt her i Norge. Så for å få en elbil med basic funskjonalitet for bruk her i Norge må du punge ut 10000kr i tillegg til 1,3 millioner for Turbo varianten, som både har mindre rekkevidde, er tregere og dårlige ladenettverk enn en Tesla Model S Performance. Dette her er egentlig ganske dårlig av Porsche i lys av at vi er snart i 2020. Og, Tek.no, legg til en Tesla Model 3 Performance I sammenligningen deres. Det er direkte villedende å ikke inkludere en, når dere inkluderer Audi e-tron 50 som koster det samme. Og hvorfor bare ta med Model S og X performance variantene, hvorfor ikke long range, som gjør at regnestykket for Taycan også ser enda verre ut? Skjerp dere Tek.no, dere burde blitt rapportert til Forbrukertilsynet med denne villedende sammenlikningen.
  4. Litt bias å inkludere Audi e-tron 50 til 50k men ikke Model 3 Performance som også koster 50k og er 0,2 sek tregere enn Taycan Turbo eller? Tek.no kom igjen og ta med Model 3 Perfoemance også, det er direkte villedende å ikke inkludere den når den koster det samme som Audien og er såpass populær bil i Norge også. Skjerpings og slutt med biasen.
×
×
  • Create New...