Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørte selv Ati HD5870 i crossfire en stund. Det begynder jo å bli noen år siden, så mye har nok endret seg siden den gang, men kan vertfall med hånden på hjerte si at det absolutt ikke var en smertefri opplevelse. Men det skal jo siest at perioden jeg kjørte et Nvidia GTX690 heller ikke var helt problemfri, generelt sett er vel ikke multi GPU løsner "smertefrie", men hadde en del mindre problemer med Nvidiaen.

Lenke til kommentar

Ok. Da ble det jo enda mer fristende.

Hvilken produsent/merke er det som er best mtp klokking?

Som man kanskje skjønner er det en stund siden jeg kjøpte sist.

 

edit: Da tenker jeg også på evt viftestøy

 

MSI sitt er nok det mest stille, så det er det du vil ha :)

 

test:

 

http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/msi-gtx-970-gaming-4g-review/21/

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_970_gaming_review,26.html

 

1500mhz :dribble:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Her er alt info en 980 eier trenger:

 

http://www.overclock.net/t/1513920/nvidia-gtx-980-owners-club

Har fulgt tråden, og ser ut til at det ikke blir noe softmodding av spenning... Mao 1.25v er det man får på referansekort.

 

Classy ser bare enda mer attraktivt ut nå, ettersom enkelte snuser på 1600mhz på luft!

 

 

Classy blir nok epic, hvis man kan stille opp like mye spenning som 780ti korta :green:

 

1.5V :ph34r:

 

 

Gigabyte gtx970 klarte ~1547 MHz ! på luft hos guru3d.com

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_980_g1_gaming_review,26.html

 

:eek:

 

Tenk dere 3x gtx 970 @ 1500mhz. DET er pris/ytelse det :cool:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det før vi kan se ASUS og MSI sine kort under 3000-lappen da? EVGA skulle visst bråke betraktelig mer enn de to.

 

Du får følge med her :

 

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=gtx%20970

 

Hvis det er noen som kunne vite når de korta kommer under 3000kr, så er det butikkene. Ellers så er det høyere makter. Det er jo samme om kortet koster 3100kr eller 2999 kr hvis man uansett vil ha skjermkortet. Har man ikkje råd til 101kr mere, så bør man la være å kjøpe det.

 

Evga gtx970 AWX kjøler : 2 890,- :shrug:

 

Tviler på at det bråker så veldig mye mere. Idle er det nok stille alle sammen, og under full load, så bruker man headsett eller høy lyd fra spill unanZ :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Fulgte ikke med på racet sist år, men ble 700-serien lansert med nogenlunde lik pris, slik at man kan forvente en drop når AMD kommer med kunngjøringen sin elns?

 

Sitter på Intel HD 4600 her og er veldig keen på å komme igang med noe heftigere. :p Bygde denne riggen for en måned siden, planlagt å vente på maxwell fra dag 1.

Lenke til kommentar

Fulgte ikke med på racet sist år, men ble 700-serien lansert med nogenlunde lik pris, slik at man kan forvente en drop når AMD kommer med kunngjøringen sin elns?

 

Sitter på Intel HD 4600 her og er veldig keen på å komme igang med noe heftigere. :p Bygde denne riggen for en måned siden, planlagt å vente på maxwell fra dag 1.

 

Du kan bare glemme drop i pris på lenge. Vil du ha, så kan du like gjerne kjøpe nå. Topp ytelse fra release er alltid lønnsomt :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Synes jeg :p

Lenke til kommentar

 

 

Kortene kommer jo i oktober ifølge Jacob.

 

Jeg har ikke tålmodighet til det :p så alle som har kjøpt 980 fra Evga, bare send kortet til meg når dere skal ha 980 Classy :p

Du visste vel at du kan "låne" skjermkort i 45 dager i flere nettbutikker? :green::whistle:

Har lånt noen komponentener fra en vis komplett butikk ^!^

 

7950, 780 fra gainward, og 2stk 780 Classy :p

 

Men skal du ha 980 refrence/Classy?:)

Lenke til kommentar

 

 

Kortene kommer jo i oktober ifølge Jacob.

 

Jeg har ikke tålmodighet til det :p så alle som har kjøpt 980 fra Evga, bare send kortet til meg når dere skal ha 980 Classy :p

Du visste vel at du kan "låne" skjermkort i 45 dager i flere nettbutikker? :green::whistle:

Har lånt noen komponentener fra en vis komplett butikk ^!^

 

7950, 780 fra gainward, og 2stk 780 Classy :p

 

Men skal du ha 980 refrence/Classy? :)

 

 

Ting kommer automagisk til meg. Trenger ikkje å bestille engang. Det er en som passer på at det er en hw flow mot Molde hele tiden :wee:

 

Kommer ordrebekreftelsen før kl 14.00, så er pakka fremme hos meg på morgenen dagen etter :)

 

Så få ting fra Oslo er det beste for meg.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...