Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Av alle ting som kan gå galt, så har "klikkelyden" på bilen sluttet å fungere.

Dvs. den lyd indentikasjonen enn får når enn skrur av vindusviskere, blinker til høyre og venstre osv.

 

Skrop(p)el!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er enn så liten klikkelyd når jeg skrur av vindusviskerne, men dette mener jeg er fordi spaken er trinnløs og det derfor er greit og vite når vindusviskerne faktisk er av.

 

Får sjekke noen sikringer når jeg får tid -_-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvor får jeg best tilbud på bilforsikring til ganske ny Octavia tror dere? Kasko+

Hvor får jeg kjøpt best bananer?

 

Nei, det finnes ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt, du må rett og slett innom forsikringskalkulatoren til de forskjellige selskapene og se hva pris du får.

Lenke til kommentar

Sool ute. Endelig tid for mer enn en kattevask.

 

Høyttrykksspyleren er vinterlagret, men sikkert ikke så mye folk på selvvasken nå til å kunne ta den en runde med svamp.

 

Jeg lurte til meg en vask på onsdag, men merker at haste-vask ikke er god vask! Må nok en runde med bl.a avfetting til før bilen blir skikkelig ren!

Lenke til kommentar

Det er enn så liten klikkelyd når jeg skrur av vindusviskerne, men dette mener jeg er fordi spaken er trinnløs og det derfor er greit og vite når vindusviskerne faktisk er av.

 

Får sjekke noen sikringer når jeg får tid -_-

 

Er ikke releet da?

Mulig det er samme releet på alt det som ikke fungerer.

 

Koko_ : Det beste er nok å ta en ringerunde å samle opp tilbud fra de forskjellige, er MYE som spiller inn på hvor akkurat du får best forsikringer.

 

 

Får igjen bilen min fra lakk til uke 13, gleder meg til å begynne å montere igjen! :w00t:

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er ikke releet da?

Mulig det er samme releet på alt det som ikke fungerer.

 

Godt mulig.

Er ikke akkurat noe mekaniker, men hvor er det høyst sannsynlig at dette releet ligger (går utifra det varier fra bil til bil)?

Lenke til kommentar

Hvor får jeg best tilbud på bilforsikring til ganske ny Octavia tror dere? Kasko+

 

Ta en ringerunde til flere forskjellige.

Man får ofte mye bedre tilbud over telefon.

Sjekk også ut om det er noen selskaper som gir rabatter for ting du er medlem i.

Hør også med dem om det er billigere å tegne totalforsikring med noe personforsikring osv.

Jeg tegnet nettopp ny forsikring og da ble alt billigere ved å legge på totalpakke.

Lenke til kommentar

Er ikke releet da?

Mulig det er samme releet på alt det som ikke fungerer.

 

Godt mulig.

Er ikke akkurat noe mekaniker, men hvor er det høyst sannsynlig at dette releet ligger (går utifra det varier fra bil til bil)?

 

Under dashen på sjåførside pleier det ofte å være releer.

De kan ofte ligne på slike store sikringer som er i sikringsboksen i motorrommet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Under dashen på sjåførside pleier det ofte å være releer.

De kan ofte ligne på slike store sikringer som er i sikringsboksen i motorrommet.

Stemmer, mener jeg har en slik boks fremme i motorrommet, får ta en titt der :-)

Lenke til kommentar

Sool ute. Endelig tid for mer enn en kattevask.

 

Høyttrykksspyleren er vinterlagret, men sikkert ikke så mye folk på selvvasken nå til å kunne ta den en runde med svamp.

 

Jeg lurte til meg en vask på onsdag, men merker at haste-vask ikke er god vask! Må nok en runde med bl.a avfetting til før bilen blir skikkelig ren!

 

Avfettingen prickbort kan du kjøpe på Statoil ved travbanen på forus. Den er fantastisk!

 

Nå har jeg fylt opp maange flasker slik at jeg har vann i bøtta på selvvasken :p

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Seriøst, hva skjer med danskene? Er en tur i DK og står i kø foran vaskehallen nå.. Og der står pokker meg de som er bak meg, og vasker bilen sin med bøtter og koster som liksom er til utlån, akkurat som i filmen til Amberlamps eller hvem det var som la den ut.. Også skal de kjøre bilen inn i vaskemaskinen etterpå? Wtf???

 

Edit: de har et stativ hvor det liksom står en bøtte til mor, en til far, en til bror og søster.. Haha

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

De har pokkermeg ikke børsteløs vask der engang. Tror de MÅ gi faen :tease:

 

Mer biler enn forventa så tidlig idag på selvvasken, men jeg ga faen.

 

 

Endelig fått kjøpt meg avfettingen pricbort, så nå er all asfalten borte fra bilen.

 

 

Varmt vann på flasker, SMART!

 

 

 

 

 

 

 

Nydelig dag å vaske bil på, kjenner jeg savner sommeren! Må flytte til Florida slik jeg kun har støv å tenke på :p

 

 

Bikka også 9000km idag... ouch

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...