Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Downsizing er en flott trend.

 

Kjørte Ford Focus med 1-liters turbomaskin på 125 hester i går. Trivelig på spanske fjellveier. :)

 

 

Inntrykk? Bortsett fra at spanske fjellveier sikkert er fine, varme og tørre nå, din rasstapp. ;)

 

Spanske fjellveier er tørre, svingete og av bedre kvalitet enn de norske. :)

 

Veldig positivt førsteinntrykk. Ekstremt fleksibel motor. Brukte stort sett andregir i hastigheter mellom 30 og 80. Den var ekstremt stillegående - selv på 4500 o/min. Overraskende godt drag også. Den akselererer faktisk fra 100 i sjettegir.

 

Når du tråkker på har den jo også en karakteristisk lyd siden det er snakk om en treer. Jeg liker det.

 

Ellers gjør det at Focus blir enda bedre å kjøre. Det er allerede den kompaktbilen med FWD som kjører best, og med mindre vekt over forakselen blir det enda morsommere.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja... Med både HEX og CAN så jeg kan ta alt av VAG til dags dato så lenge kontakten passer. :)

 

Vet du om det er mulig å programmere om slik at tåkelysene går på når man låser opp bilen?

 

Jada det skal gå an på nyere VAG, men ikke på Passaten din (eller bilen min for den saks skyld). De må ha den modulen med DRL osv. vil jeg tro, uten at jeg skal være skråsikker. Men eldre enn 2005 går det ikke på.

 

Har du den VAG-COMen på jobb eller er det noe du har kjøpt privat? Hvordan er det den egentlig funker?

 

Jeg har kjøpt den privat. Man laster ned VCDS (det er det nye navnet på programmet, bedre kjent som VAG-COM) og kjøper en original kabel fra Ross-Tech. Denne inneholder produktnøkkelen så det er egentlig bare å stappe kabelen i datamaskinen, teste den opp imot VCDS og så er det tut og kjør med alt i fra å lese av feilkoder til å legge inn funksjoner/modder og på en del biler faktisk også justere misvisningen på speedometeret. :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å legge til at man kan ta ned vinduene ved å holde inne lås-opp knappen eller må det fysisk mod til?

 

Er litt usikker på din bil, har ikke satt meg inn i programmet og funksjonene noe særlig ennå, men jeg vet at det skal gå an i hvertfall på nyere biler. Ligger vel i comfort modulen eller noe sånt. Jeg har det originalt på min bil og det er ganske deilig på varme dager ettersom jeg ikke har takluke. :)

 

En vanlig kabel koster rundt $249 + frakt og moms. Hvis man har en ny bil etter 2009 eller hva det nå var så må man ha kabel som støtter det nye CAN systemet (raskere og flere funksjoner). Den ligger på $349 + frakt og moms.

Absolutt verdt pengene etter min mening. Det er et fantastisk program! :)

 

 

Bare å si ifra om noen her trenger hjelp med feilkoder osv. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hadde store planer idag om å shine bilen med voks å greier nå som det endelig var tørt. Våkner opp til regn. FANTASTISK :dontgetit:

Vokse bilen utendørs i disse temperaturene ? :hmm:

Mulig jeg misforstod.

Lenke til kommentar

http://www.dn.no/dnBil/article2334334.ece

 

Denne kommer til å selge som inni helsikken!

 

 

En annen ting jeg kom på her er at når jeg hentet bilen min ny så fikk jeg beskjed av selger at den kom til å bruke en god del olje i starten.

 

Nå er den kjørt så og si hver eneste dag i 7 måneder, veksling mellom køkjøring og langkjøring i høyere hastigheter uten at oljemåleren har rørt seg i det hele tatt. Bilen er kjørt rett under 9000km.

 

Er dette positivt eller negativt?

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...