Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Hør med Micro-Paint på Sola (bak Bilpavilijongen) også, de som lakkerte bilen min etter Hellestø Karroseri fikset fronten, var iallefall billig (5000,- for rep og lakkering av nesten hele frontfangeren).

Resultatet har jeg iallefall ikke noe å utsette på :-)

 

Vist du vil ha ned prisen, kan du jo alltids demontere delene du skal ha lakkert og levere kun de inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør med Micro-Paint på Sola (bak Bilpavilijongen) også, de som lakkerte bilen min etter Hellestø Karroseri fikset fronten, var iallefall billig (5000,- for rep og lakkering av nesten hele frontfangeren).

Resultatet har jeg iallefall ikke noe å utsette på :-)

 

Vist du vil ha ned prisen, kan du jo alltids demontere delene du skal ha lakkert og levere kun de inn.

 

Demontere er selvsagt en muliget, men det ser så forbanna idiotisk ut å kjøre uten skjørt. Alltid når jeg ser noen som gjør det, så tenker jeg at det folk som har starta et prosjekt de ikke hadde penger til å fullføre :p

Lenke til kommentar

I og med at dette skal gjøres i juli/august tiden, så er det jo perfekt å ta noen dager fri og pils på hansenhjørnet kl 12 hver dag :D

 

Fikk svar fra Stavanger Auto som mente at dette ikke var noe god ide og ville bli et dårlig resultat. Veldig negative nordmenn er i forhold til polakker!

 

 

 

Hei.

 

De fleste delene du har avmerket her er ikke beregnet for lakkering, vil ikke anbefale at du lakkerer disse. Alternativt kan disse delene byttes ut med ny grunnede deler som kan lakkeres. Hvis en lakkerer disse delene som det er en veldig struktur på, vil det blir matt, samt problem med flassing.

 

Dette vil si at det vil koste en del å få dette lakkert, kanskje opp mot 10.000 med deler og montering etc.

 

 

Lenke til kommentar

Mulig de er mer realistiske mens polakkene bare sier ja, og driter i om det flasser av etter 5 mnder?

 

Jepp, har tenkt tanken. Men det er faktisk 1 års garanti (though, det betyr at jeg må kjøre ned igjen..) Har sendt mail til de og spurt om dette kan være noe problem, samt jeg skal ha navnet på verkstedet som utfører arbeidet før jeg drar nedover.

 

Rogalandlakkering (enkelt og greit)

 

Hei ca 7500 med lakk og soting
Lenke til kommentar

Mulig de er mer realistiske mens polakkene bare sier ja, og driter i om det flasser av etter 5 mnder?

 

Jepp, har tenkt tanken. Men det er faktisk 1 års garanti (though, det betyr at jeg må kjøre ned igjen..) Har sendt mail til de og spurt om dette kan være noe problem, samt jeg skal ha navnet på verkstedet som utfører arbeidet før jeg drar nedover.

 

Rogalandlakkering (enkelt og greit)

 

Hei ca 7500 med lakk og soting

Om du pusser plastikken så den ikke er så ru, og legger sparkel over og pusser igjen, for så å grunne å lakke, så må det jo sitte?

 

Kan ikke tenke meg at de mente at det skal lakkes rett på plasten uten sparkel grunning og en grundig puss først?

Lenke til kommentar

Jeg vet at Volvo har hatt en liten visning i Gøteborg for utvalgt presse, og at det de viste frem var beskrevet som en "liten" modell. Dette var for et par dager siden, så det kan stemme bra at det er denne som omtales som V40. Litt pussig at de velger å vekke til live V40-navnet, men den er jo større enn en C30, så det passer vel bra slikt sett.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Om du pusser plastikken så den ikke er så ru, og legger sparkel over og pusser igjen, for så å grunne å lakke, så må det jo sitte?

 

Kan ikke tenke meg at de mente at det skal lakkes rett på plasten uten sparkel grunning og en grundig puss først?

 

Jeg kan ikke forstå at det ikke skal være mulig å få et bra resultat på de områdene jeg har lyst å få lakkert.(Sett bort i fra luftrillene, men de skal ikke lakkeres..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...