Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Protection strip for door" i følge ETKA. :)

 

Takker, var litt ivrig etter å få sendt mail til polenrep, så det ble litt dårlig engelsk og et bilde redigert i paint! :D

 

 

Hørte noe om at ettersom jeg står som medeier på bilen, sparer jeg opp bonus via faren min (eier) som har forsikringen på bilen

Syns dette hørtes absurd ut, så tenkte jeg skulle høre her før jeg eventuelt tar en ringe runde til forsikringsselskapet :-)

 

Hadde mildt sagt vært fantastisk og begynt på 40% på neste bil :-)

 

Ikke garantert at du får full uttelling på det, men du begynner ikke på 20% iallefall. Du kan få godskrevet de årene, i værste fall noen, du har kjørt bilen så lange du kan bevise at det er du som har kjørt den. Står du som medeier, så vil nok dette være lettere enn hvis du ikke var nevnt i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

For det første, imponerende raskt svar fra folkene, sendte henvendelsen i kl 3 i går. For det andre, veldig bra pris?

 

Lacquering of all black plastic elements you have marked in car's color will cost you 1600pln (2900nok).

 

Toning of rear windows (rear doors, side rear and trunk hatch) will cost you 600pln (1100nok).

 

Please note that prices in NOK are based on today's exchange rate and might change due to fluctuations in exchange rate. All prices above are excluding VAT (moms) which is 23% in Poland.

 

Noen som vet hva slikt koster i Norge?

Lenke til kommentar

Ja, helt enig. Men sånn er det nå ikke. Var heller ikke spesielt normalt på den tiden da styling ikke var så høyt satt pris på.

 

Har spurt på om lang tid de trenger og hvor det skal gjøres, det er jo litt reisekostnader som også må tas med i regnestykket før jeg kan vurdere om det er billigere å gjør det i Polen vs her i vårt vakre land!

Lenke til kommentar

Fikk svar fra ProPaint i Stavanger, ikke akkurat noe imponerende format på svaret. Men kan jo ta dette som at de fokuserer på arbeidet..

 

 

Hei lakkere nedre del + lister vil ligge på 10000- + mva hvis du skal ha de glatte. hvis du vil att listene på dørene,de som er midt på skal tas av før di lakkes så må disse kjøpes nye. Koster ca 2000- for alle 4. ellers ser jeg att du har sirklet inn luft rillene i fangeren foran også. Vil ikke anbefale og lakkere disse med tanke på utseende ser bedre ut og orginalt ut med luftinntak sort matt, også med tanke på flassing. her er det ikke medregnet demontering av nedre del fanger foran og bak, og kanalskjørt. ellers så tar vi av de andre delene. Og med glatte mener jeg att di vil se ut som bilens farge og vil være blanke, dette skyldes att di må grunnes opp siden det er så strukturert plastikk. Hvis du bare lakkere over delene så vil ikke fargen bli lik og delene vil bli matte på grunn av att farge og klarlakk vill trekke inn i plastikk. Soting kan jeg sjekke opp i for deg men tror det vil ligge på 7000-/8000- + mva hvis jeg ikke tar feil.

 

 

Litt usikker på om jeg faktisk forstår hva han prøver å komme fram til..

 

- Jeg bryr meg lite om listene tas av eller ikke, det er resultatet jeg bryr meg om. Er det nødvendig å ta av burde verkstedet klare å vurderer.

 

- Etter å ha sett litt bilder på nettet, så tror jeg ikke det plager meg stort at luftrillene forblir svarte. Eksempel

 

 

 

Men hvis jeg forstår rett, så vil det koste 15000,- inkl MVA og nye lister for lakkering og 10000,- for soting.

 

For polen-turen, vil det koste ca 1500,- i drivstoff en vei(i følge google), samt jeg burde regne 2000,- for overnatting i 5 dager. I tillegg kommer båttur mellom Kristiansand og Hirtshals på ca 1500,- for to personer med bil og bompenger (noen som vet hvor mye jeg må beregne der?) Ca 10000,- for tur og arbeid. Tror det godt skal gjøres å bruke 15000,- på mat og drikke der nede. Så pris messig er det gunstig å gjøre det i Polen.

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...