Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Peugeoten jeg hadde (605) var jeg lite plaget med. Eneste plagen jeg hadde var at clutchen røk ofte pga skeivt svinghjul (min feil). Hadde jeg bare byttet svinghjulet første gangen istedet...

 

Bortsett fra det, ingen problemer annet enn selvforskyldt (øl på vindusheisbryter er no-go blant annet, takk, anonyme kompis :p )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

*edit: LOL "Grønt billån"???? :rofl:

Hva blir det neste? Bedre boliglån hvis du har varmepumpe og dobbel glava i taket? Oi for en verden vi lever i.. Men sikkert greie betingelser - lenge siden jeg henta inn anbud på lån siden jeg får fordelaktige lån av jobben.

Syns det er et veldig greit tilbud for de som har bil som et transportmiddel til og fra jobb og vist det i tillegg betyr det at flere tyr til nyere biler og vi får fornyet bilparken :-)

Eventuelt vist du trenger en ny bil nr. 2.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt, men jeg synes det er statens ansvar å sørge for at menigmann har råd til en nyere og mer miljøvennlig bil, ikke privatforbrukeren og finansinstitusjonen. Hadde de vært interessert i å bevare miljøet hadde de tatt kostanden med å ISO-sertifisere seg istedetfor å tenke ut nye kampanjer for å kapre kunder :dontgetit:

 

En liten digresjon:

Var nylig i banken ifbm nytt boliglån. De skrev ut en svær bunke med papirer og halvparten var kun generell info som jeg også finner i nettbanken og på nett...

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser poenget ditt, men jeg synes det er statens ansvar å sørge for at menigmann har råd til en nyere og mer miljøvennlig bil, ikke privatforbrukeren og finansinstitusjonen. Hadde de vært interessert i å bevare miljøet hadde tatt kostanden med å ISO-sertifisere seg istedetfor å tenke ut nye kampanjer for å kapre kunder :dontgetit:

Forsåvidt enig, men har gitt opp staten og da er det fint at andre tar initiativ.

Blir litt som Kiwi sitt initiativ for kutting av prisen tilsvarende mva. på sunne produkter som staten vil har vi skal spise.

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt, men jeg synes det er statens ansvar å sørge for at menigmann har råd til en nyere og mer miljøvennlig bil, ikke privatforbrukeren og finansinstitusjonen. Hadde de vært interessert i å bevare miljøet hadde tatt kostanden med å ISO-sertifisere seg istedetfor å tenke ut nye kampanjer for å kapre kunder :dontgetit:

Forsåvidt enig, men har gitt opp staten og da er det fint at andre tar initiativ.

Blir litt som Kiwi sitt initiativ for kutting av prisen tilsvarende mva. på sunne produkter som staten vil har vi skal spise.

 

 

Enig.

 

Nå skjer det mye på miljøsiden med mange spennende hybrider og rene el-biler de neste få årene så vi får håpe avgiftene tilgodeser hybrid i større grad enn i dag. Mtp min kjørelengde pr dag er ikke en ren el-bil noe jeg kan ha, annet enn som en bil nr 2.

Lenke til kommentar

Kiwikutten er så latterlig at det er synd da de har de dyre frukt og grønnsaker i utgangspunktet. så m.v.a. kuttet gjør bare at de kommer ca ned på samme nivå som alle andre. (i.e. kunstig kutt).

 

"Grønne" billån er vel bare bankenes måte å sko seg på det faktum at staten ikke helt har innsett at bil ikke er en luksusgode lengre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kiwikutten er så latterlig at det er synd da de har de dyre frukt og grønnsaker i utgangspunktet. så m.v.a. kuttet gjør bare at de kommer ca ned på samme nivå som alle andre. (i.e. kunstig kutt).

 

"Grønne" billån er vel bare bankenes måte å sko seg på det faktum at staten ikke helt har innsett at bil ikke er en luksusgode lengre.

Nå skal jeg ikke dra tråden til det nivået som var i natt med dagligvaresnakk (men faktafeil er faktafeil), Kiwi dyre på frukt og grønt?

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10099384

http://www.dinmat.no/layout/set/print/Temasider/Artikler/Matindustrien/Matindustri/Billigst-frukt-og-gr%C3%B8nt

http://www.dinside.no/519743/pristest-billigst-frukt-og-gront

http://www.dinside.no/791557/hvor-faar-du-billigst-frukt-og-gront

 

Litt eldre artikkler, men alle etter "priskuttet" tilsvarende mva.

Skulle du ha noen andre meninger får du heller ta det på PM.

 

Uansett, back to bil.

Kjørte ene Touran firmabilen i sted, på den hadde vindusviskeren bestemt seg for å gå nedover istedenfor oppover :roll:

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Da har jeg vasket bilen i dag igjen, byttet xenonpærene (til Osram Xenarc Cool Blue Intense, kjørte en runde for å teste de og de lyser veldig bra, blir spennende å se om det blir blåskjær i dem som de skal ha!

Samt justert hovedlysene ett hakk ned med VAG-COM (fra 00030 til 00040 inne på "Recode 07" i "Xenon Range" modulen) siden de kanskje lyste en anelse for høyt etter sist jeg stilte dem inn. Justeringa tok 4-5 minutter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...