Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Audi RS4 er forresten avslørt etter mye rykter og svirr. Den vises på Genevemessa nå snart sammen med TT RSplus. 4.2 V8, 444 hk og 4,7 til 100. Plass til bikkja bak og designet var vel ikke akkurat overraskende..

Og den mangler en viktig pedal eller? Totalt urealistisk bil for meg på ei god stund, men det irriterer vettet av meg. Nå får man heller ikke manuell på post facelift S5 og S4. Hvor blir det av friheten i verden?

Endret av Hyperio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører du hardt (jeg vil si 5k rpm og opp eller ved oljetrykksmåler, at måleren har vært på det som er maks for bilen) og kommer rett hjem, la bilen stå å gå i 1 minutt minst. Det som skjer er enten at turboen sprekker, eller at olja kokser seg i turboen, og til slutt svir du lagrene i turboen og du er dermed 10.000 kroner fattigere pluss arbeid.

 

Det er bedre å være på den sikre siden. Det er en grunn til at mange installerer turbotimer selv på gatebiler med litt unfh i seg.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Audi RS4 er forresten avslørt etter mye rykter og svirr. Den vises på Genevemessa nå snart sammen med TT RSplus. 4.2 V8, 444 hk og 4,7 til 100. Plass til bikkja bak og designet var vel ikke akkurat overraskende..

Og den mangler en viktig pedal eller? Totalt urealistisk bil for meg på ei god stund, men det irriterer vettet av meg. Nå får man heller ikke manuell på post facelift S5 og S4. Hvor blir det av friheten i verden?

 

 

Til en viss grad enig. Da jeg var på Quattro experience i fjor kjørte vi S4 med S-tronic og Dynamic Ride aktivert. I starten var det skikkelig irriterende, og det var flere som protesterte, men det gikk an på sett og vis. Dog mer tungvint å gire opp og ned med paddles kontra en kjepp i handa.

Og de som har kjørt de virkelig kraftige sakene fra Volkswagen AG (v12 og v10) i saktegående og tidvis stillestående køtrafikk vet at det bare er en viss sannhetsgehalt i at bestemor kan låne bilen ned i butikken en tur, for det røkker og drar noe vanvittig og er et problem du slipper med manuelt gir.. Så hvis du vurderer R8 5.2 V10 f.eks kan jeg varmt anbefale den med manuelt gir :w00t:

Ellers må du kjøpe

for å få manuelt gir :)
Lenke til kommentar

Argh, jeg gjorde tabben å prøvesitte nye 1 serien på Tirsdag. Gud bedre hvor mye bedre interiør, benplass bak og bagasjerom det er i forhold til gamle 1 serien.

 

Når M-sport utgaven kommer må jeg nesten vurdere en 118i opp i mot en evt. brukt 5 serie... Hadde den bare komt med rekkesekser til overkommelig pris (eller i det heletatt)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ja... Med både HEX og CAN så jeg kan ta alt av VAG til dags dato så lenge kontakten passer. :)

 

Vet du om det er mulig å programmere om slik at tåkelysene går på når man låser opp bilen?

 

Jada det skal gå an på nyere VAG, men ikke på Passaten din (eller bilen min for den saks skyld). De må ha den modulen med DRL osv. vil jeg tro, uten at jeg skal være skråsikker. Men eldre enn 2005 går det ikke på.

Lenke til kommentar

Funnet ut hvilke typer som skal hvor da?

 

Nei, har ikke hatt/tatt meg tid til å finne ut det enda. Samt det har ikke vært vær til å sitte og pirke på bilen.

 

 

Jada det skal gå an på nyere VAG, men ikke på Passaten din (eller bilen min for den saks skyld). De må ha den modulen med DRL osv. vil jeg tro, uten at jeg skal være skråsikker. Men eldre enn 2005 går det ikke på.

 

Crap! Da blir det hardwiring, må bare finne ut hva som gjør at kupelyset går på...

Lenke til kommentar

Ja... Med både HEX og CAN så jeg kan ta alt av VAG til dags dato så lenge kontakten passer. :)

 

Vet du om det er mulig å programmere om slik at tåkelysene går på når man låser opp bilen?

 

Jada det skal gå an på nyere VAG, men ikke på Passaten din (eller bilen min for den saks skyld). De må ha den modulen med DRL osv. vil jeg tro, uten at jeg skal være skråsikker. Men eldre enn 2005 går det ikke på.

 

Har du den VAG-COMen på jobb eller er det noe du har kjøpt privat? Hvordan er det den egentlig funker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...