Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Verdt 500kr?

Spill er en individuell sak. Det sagt, liker du full frihet, en spennende verden, loot loot loot, live bygging av settlements, morsom karakter bygging samt vil du være en psykopat eller en hero (du velger), surrealistiske og morsomme karakterer. Da har du fort 200 timer pluss før du går lei. Men dette spillet er allerede elsket av community = mod støtte i hvert fall 5 år fremover. Så i værste fall betaler du for de 200 timene gameplay, beste fall involverer du deg i modding å har 3-5-7 år med av og på gaming. Personlig, ja, deffentlig verd 500. Tør nesten si at du skal hive seasonpass på i samme slengen. Det skal sies at jeg har spillet fallout av og på siden første fallout i 97, litt sånn fanatiker. Lykke tiln:)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker vanligvis sniking, men ikke fokusert på det i 4ern. Mulig det blir viktigere seinere, men den gang ei. Fokuset mitt har vært å åpne muligheter rundt crafting og modifisering ettersom det er et såpass omfattende meta-game. Combaten synes jeg går greit med de statsene jeg har, dør en gang iblant, men stort sett bare av fuckups selv om jeg går head-on som regel. Men å lukke muligheter for å crafte for å satse på f.eks stealth synes jeg virker som en dårlig trade-off ettersom det er veldig lite gear tilgjengelig for sniking i starten. I tillegg har jeg satt flere points på hacking og locksmith.

Lenke til kommentar

kom nettopp over noe meget kult når jeg var ute og utforsket. Om dere er langt sør-øst på kartet ved siden av en plass kallt warwic så ta turen innom båten rett sørafor. Poster i spoiler her dersom noen vil vite:

Møtte raiders som snakket norsk (meget gerbokkent tho)

 

Endret av Jikla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er 3-4 timer inn i spillet og liker det lille jeg har sett/gjort hittils, meget godt.

 

Men - jeg merker at dette settlement-opplegget ikke er noe jeg ønsker å bruke så veldig mye tid på, og lurer på om det er dumt å droppe det? Er dette en vesentlig del av spillet som bør gjøres?

Det er en helt valgfri del av spillet egentlig, men det passer veldig godt med The Minutemen sine oppdrag. Uansett det er så mye annet gøy å gjøre i spillet at hvis du ikke er interessert ville jeg bare latt det være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

En liten sak ang. story og Bethesda som utvikler generelt. 

Har nå vært innom instituttet, og har egentlig bestemt meg for å følge BoS sin quest linje, men jeg biter meg merke i et par ting, først og fremst, hvordan overlever Nick å være med på luftskipet til BoS? Hvis de hater synth's så mye burde jo vakten som står på flight deck spinne opp minigunen så fort Nick viser kroppen sin, og hvertfall ikke få bli med inn i skipet! Og hvordan kan en organisasjon som missliker roboter og AI så sterkt faktisk jobbe på en gigantisk robot som skal hjelpe de med å vinne over de andre robotene? Og til slutt, hvorfor er jeg ikke blitt forhørt enda pga min tid i Railroads? En som har gått fra å hjelpe fienden til å begynne å drepe de burde ha et motiv...

 

Lenke til kommentar

Jeg er 3-4 timer inn i spillet og liker det lille jeg har sett/gjort hittils, meget godt.

 

Men - jeg merker at dette settlement-opplegget ikke er noe jeg ønsker å bruke så veldig mye tid på, og lurer på om det er dumt å droppe det? Er dette en vesentlig del av spillet som bør gjøres?

 

Samme her egentlig. Plukker opp scrap fra settlements jeg frigjør, men gidder ikke styre med å bygge opp basene igjen osv. Synes ikke det er implementert godt nok til at jeg bryr meg, og siden det virker som det er liten belønning for å styre med det kommer jeg ikke til å gidde.

 

Liker ikke engang byggingen i spill som er dedikert til det.

Lenke til kommentar

En liten sak ang. story og Bethesda som utvikler generelt. 

 

Har nå vært innom instituttet, og har egentlig bestemt meg for å følge BoS sin quest linje, men jeg biter meg merke i et par ting, først og fremst, hvordan overlever Nick å være med på luftskipet til BoS? Hvis de hater synth's så mye burde jo vakten som står på flight deck spinne opp minigunen så fort Nick viser kroppen sin, og hvertfall ikke få bli med inn i skipet! Og hvordan kan en organisasjon som missliker roboter og AI så sterkt faktisk jobbe på en gigantisk robot som skal hjelpe de med å vinne over de andre robotene? Og til slutt, hvorfor er jeg ikke blitt forhørt enda pga min tid i Railroads? En som har gått fra å hjelpe fienden til å begynne å drepe de burde ha et motiv...

 

 

 

Ser problemet, men det er vel det klassiske "it takes one to get one." Å hate synths er en ting, men de kan være smarte nok til å forstå at en synth vet hvordan andre synther tenker. Ta hacking, for eksempel. Mange av de beste anti-hackerne i verden i dag fikk jobben nettopp fordi de er dyktige hackere. Om du f.eks klarer å hacke deg inn hos FBI, vil du nok garantert få tilbud om jobb som anti-hacker. (Etter en tur i fengsel, så klart.) Dette fordi du har bevist at du er dyktig nok til å klare deg, og dermed er du dyktig nok til å hjelpe dem med å stoppe andre hackere. It takes one to get one. ;)

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...