Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis en allerede har puttet 2 poeng i melee perken, er det dumt å bytte over til våpen da? Likegreit å lage en ny char kanskje?

Vanskelig å si egentlig. Siden det ikke er noen level cap så kan du jo bare kjøre på. Men jeg personlig blir alltid litt lei meg når jeg ødelegger builden min og starter ofte nye karakterer. Opp til deg det.

Lenke til kommentar

Så man kan få alle stats til maks?

Ja, men da får du ikke mange perks :p Det er jo en trade-off egentlig. Vil si at Perks er mye mer verdt uansett. Du kan maks begynne med 10 i to kategorier, og 3 i en til. Dvs at du mangler 43 SPECIAL points for å få alle til 10. Det er da 43 level ups, siden du begynner på level 1 så blir det level 44. Og da har du ingen perks utenom blader du har plukket opp. Du kan alltids få gear som gir SPECIAL, men de teller ikke mot perks, såvidt vi vet. 

 

Var det riktig regnestykke?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om hunden er eksludert fra Lone Wanderer Perken. Den gir jo muligheten til og bære/tåle mer når du er alene. Men er det med eller uten Dogmeat? Føler han er essensiell for å være Lone Wanderer. 

Man kan ha begge uten at du mister effekten fra Lone Wanderer.

 

Endret: Måtte omformulere meg. :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Gjør dere storyen ferdig først eller går dere rundt og bygger opp igjen byene? Sett mange på twitch osv som fokuserer på å bygge osv. Er det bare jeg som gjør oppdrag? :) Har hjulpet folk med gårder, og andre ting på spillet og ikke bare gjort storyen.

jeg har ikke rørt main questline siden jeg kom ut av vaultet. foretrekker og gå rundt å utforske som jeg selv vil. og deretter gradvis oppgradere basen min.

har 526 defense på basen min, lol. raiders, come get some!

eneste problemet jeg har er at shopsene ikke fungerer. har prøvd å assigne nye folk til å jobbe der, men de også bare står bak disken og gjør ingenting. forslag til fiks?

Lenke til kommentar

Hvis en allerede har puttet 2 poeng i melee perken, er det dumt å bytte over til våpen da? Likegreit å lage en ny char kanskje?

Vel, jeg startet med PER 8, også fant jeg fort bobblehead for PER, og SPECIAL-bladet som jeg også satte på PER. Først etter alt dette innså jeg at det var litt bortkastet siden Sniper-perken ikke er så god som jeg trodde. Ikke for min spillestil i alle fall.

Men jeg fortsatte likevel fordi jeg ikke ville miste alt jeg hadde gjort, også synes jeg det er greit at karakteren min ikke er perfekt, omtrent som i virkeligheten.

Nå er jeg lvl 17, og synes spillet er i overkant lett, til tross for manglene.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg liker at man bruker samme skillpoeng for rene attributes og perks. Veldig merkelig system synes jeg. Er tanken at vi skal fokusere på de perksa vi vil ha, og oppgradere attribrutes (f.eks strength) når det trenges for å unclocke perket vi har lyst på? Foreløpig har jeg fokusert på å opp intelligence til fullt, siden jeg da får mer experience og derfor levler raskere.

Lenke til kommentar

Er det det står i beskrivelsen, så ja.

Ingen grunn til å være småfrekk. Jeg hadde sjekket opp i det selv hvis jeg kunne. ;)

Spørsmålet er vel heller hvordan den skalerer XP. Jeg tror at den gir 1 poeng per per Intelligence, men om dette starter når du har en Intelligence eller på 2 er spennende. Hvis du oppdager ett nytt sted så får du XP, og når jeg har 5 Intelligence så får jeg 25, er det da trygt og si at jeg ville fått 21 med 1 Int? Da fungerer den på likt vis med hva du fikk utav INT i de gamle spillene. Bare at da gikk det på skills. Theory crafting time!

Lenke til kommentar

Elsker at jeg mangler 2 av de første achievementsene på spillet xD jeg har funnet blant annet 100lokasjoner men jeg har IKKE gått in i velvet/hjulpet Preston Garvey så joda ellers søker jeg etter et bedre sted å lage base enn The Castle :O

 

Digger bensinstasjonen. Det er mitt sted, ingen andre som plager meg der.

 

Et problem jeg har er lim, sliter med å finne nok lim.

Lenke til kommentar

 

Elsker at jeg mangler 2 av de første achievementsene på spillet xD jeg har funnet blant annet 100lokasjoner men jeg har IKKE gått in i velvet/hjulpet Preston Garvey så joda ellers søker jeg etter et bedre sted å lage base enn The Castle :O

 

Digger bensinstasjonen. Det er mitt sted, ingen andre som plager meg der.

 

Et problem jeg har er lim, sliter med å finne nok lim.

 

dyrk ditt eget lim da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...