Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke slik at de har en start og sluttlevel slik som skyrim? Si at en mob har startlevel 6 og skalerer med deg frem til 16, etter dette blir du mer og mer overlegen?

Håper iværtfall ikke det er slik. Håper fiendene skalerer på lik lvl/linje som meg slik at utfordringen mer eller mindre er der selv om jeg har maxa statsa.

Endret av Crouser
Lenke til kommentar

Kjøper aldri noe jeg, bortsett fra hvis det er noe helt spesielt som ikke man kan finne eller lage selv.

Barter skillsa mine er veldig lave, gidder som regel ikke browse så mye hos dem folka.

med mindre du er villig til å bruke en store variasjon i våpen typer eller melee, så må du kjøpe ammo.

jeg kjøper selv 60-100 shotgun shells hver gang jeg må returnere til basen.

Lenke til kommentar

 

Kjøper aldri noe jeg, bortsett fra hvis det er noe helt spesielt som ikke man kan finne eller lage selv.

Barter skillsa mine er veldig lave, gidder som regel ikke browse så mye hos dem folka.

med mindre du er villig til å bruke en store variasjon i våpen typer eller melee, så må du kjøpe ammo.

jeg kjøper selv 60-100 shotgun shells hver gang jeg må returnere til basen.

 

Må da være fryktelig kjedelig å kun bruke et våpen, men men du om det  :)

Lenke til kommentar

 

 

Kjøper aldri noe jeg, bortsett fra hvis det er noe helt spesielt som ikke man kan finne eller lage selv.

Barter skillsa mine er veldig lave, gidder som regel ikke browse så mye hos dem folka.

med mindre du er villig til å bruke en store variasjon i våpen typer eller melee, så må du kjøpe ammo.

jeg kjøper selv 60-100 shotgun shells hver gang jeg må returnere til basen.

 

Må da være fryktelig kjedelig å kun bruke et våpen, men men du om det  :)

 

holder meg til shotgun og .50 cal sniper rifle atm. funker som gull i survival.

 

 

 

post-119309-0-68029800-1447678198_thumb.png

post-119309-0-55527600-1447678222_thumb.png

 

 

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Noen her som spiller på R7 260x eller lignende? Can You Run It sier at det ikke går, men har lest at mange får ok fps med godrays på low. 

Et kjapt søk sier at det kortet skal fungere, men ikke forvent så alt for mye. Trolig kan du bedre FPSen ved litt tweaking i .ini filene.

 

Se på youtube, google litt  :)

Endret av Crouser
Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke slik at de har en start og sluttlevel slik som skyrim? Si at en mob har startlevel 6 og skalerer med deg frem til 16, etter dette blir du mer og mer overlegen?

Håper iværtfall ikke det er slik. Håper fiendene skalerer på lik lvl/linje som meg slik at utfordringen mer eller mindre er der selv om jeg har maxa statsa.

Jeg må si meg uenig, jeg mislikte levelsystemet i oblivion sterkt. De fleste fiender vil nok ha en såppass høy maxlevel at det aldri blir noen OP situasjoner. Det fine her er at vanskelige mobs har en høy startlevel, noe som igjen fører til at du som level 2 ikke kan gå hvor du vil.

 

Jeg har ikke fått bekreftet dette sytemet utover det andre har skrevet på andre forum osv, men det å ha levelscaling fra lvl 1 er jeg sterkt imot. Jeg vil ha visse fiender jeg må vente på :)

Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke slik at de har en start og sluttlevel slik som skyrim? Si at en mob har startlevel 6 og skalerer med deg frem til 16, etter dette blir du mer og mer overlegen?

Håper iværtfall ikke det er slik. Håper fiendene skalerer på lik lvl/linje som meg slik at utfordringen mer eller mindre er der selv om jeg har maxa statsa.

Jeg må si meg uenig, jeg mislikte levelsystemet i oblivion sterkt. De fleste fiender vil nok ha en såppass høy maxlevel at det aldri blir noen OP situasjoner. Det fine her er at vanskelige mobs har en høy startlevel, noe som igjen fører til at du som level 2 ikke kan gå hvor du vil.

 

Jeg har ikke fått bekreftet dette sytemet utover det andre har skrevet på andre forum osv, men det å ha levelscaling fra lvl 1 er jeg sterkt imot. Jeg vil ha visse fiender jeg må vente på :)

 

Enig med deg angående det at jeg må vente på å kunne ta livet av visse fiender, men ellers synes jeg raiders, insekter og generelt vanlige fiender kan skalere på samme nivå som meg.Tror jeg.

Lenke til kommentar

 

Kjøper aldri noe jeg, bortsett fra hvis det er noe helt spesielt som ikke man kan finne eller lage selv.

Barter skillsa mine er veldig lave, gidder som regel ikke browse så mye hos dem folka.

med mindre du er villig til å bruke en store variasjon i våpen typer eller melee, så må du kjøpe ammo.

jeg kjøper selv 60-100 shotgun shells hver gang jeg må returnere til basen.

 

 

Kjører bash-ninja stil. Chuck Norris og jeg trenger ikke kuler.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det ikke slik at de har en start og sluttlevel slik som skyrim? Si at en mob har startlevel 6 og skalerer med deg frem til 16, etter dette blir du mer og mer overlegen?

Håper iværtfall ikke det er slik. Håper fiendene skalerer på lik lvl/linje som meg slik at utfordringen mer eller mindre er der selv om jeg har maxa statsa.
Jeg må si meg uenig, jeg mislikte levelsystemet i oblivion sterkt. De fleste fiender vil nok ha en såppass høy maxlevel at det aldri blir noen OP situasjoner. Det fine her er at vanskelige mobs har en høy startlevel, noe som igjen fører til at du som level 2 ikke kan gå hvor du vil.

 

Jeg har ikke fått bekreftet dette sytemet utover det andre har skrevet på andre forum osv, men det å ha levelscaling fra lvl 1 er jeg sterkt imot. Jeg vil ha visse fiender jeg må vente på :)

Enig med deg angående det at jeg må vente på å kunne ta livet av visse fiender, men ellers synes jeg raiders, insekter og generelt vanlige fiender kan skalere på samme nivå som meg.Tror jeg.

Gud nei. At alle Raiders skalerer likt er forferdelig!

Vet ikke om du spillte Oblivion, men der endte man opp med at alle vanlige banditter spradet rundt i de heftigste rustningene og generelt var badass.

 

Heldigvis virker F4 til å ha ett mer nyansert levelscaling system, der fiender er innenfor en skala i ett gitt område.

Lenke til kommentar

 

Og en liten ting: De drittsekkene i byen misbruker Power Armoren min når det kommer fiender på besøk. De løper som besatt bort til rustningen og tar den :(   Går det an å plassere de et sted ingen får tak i dem? Liker ikke idéen om at de bruker mine ting

En ting å være oppmerksom på er at hvis en del av rustningen blir ødelagt mens de har den på seg så havner den delen i deres inventory. Brukte lang tid på å finne ut av det.

 

Er det derfor jeg mangler to høyrebein til PowerArmor? Har 3 stk i basen. Vurderer å flytte to av dem til andre baser, men har ikke helt fått klarhet i om det er trygt eller ikke... Har heller ikke funnet ut hva som skjer hvis man går tom for Fusion Cells. Kan man fortsette å bruke den? Går den supertregt? Kan man fortsatt hoppe? Løpe? Mye jeg ikke har funnet ut av ennå, men jeg er jo så travelt opptatt med alt det andre. 

 

Siste liten ting: Hva er det som står i venstre hjørne når man kjemper en febrilsk kamp mot Legendary Giant Radscorpion? Syns kampen gikk ganske bra, så når helsa til insektet gikk mot null kom det opp en liten "notis" og hele dritten be "cola-farget" og full helse igjen... Virket også som den ble raskere og barskere.. Og så var jeg død. 

Lenke til kommentar

Level scaling burde vært forbudt ved lov, satans makkverk. Hva er poenget med å oppgradere karakteren sin hvis alt annet følger deg opp samtidig? I Oblivion var det helt forferdelig, og det kunne ofte enda opp med at fiendene ble vanskeligere når du gikk opp i level hvis en ikke passet på å ha en gjennomtenkt plan når en oppgraderte karakteren (noe som var spesielt vanskelig i oblivion fordi man fikk stats basert på hvilke skills en brukte...noe som kanskje er smart på papiret, men som ikke fungerte i det hele tatt i praksis) . Husker hvor frustrerende det var å stå der å slå i evigheter på banditter i epic armor, mens de drepte meg på 3-4 slag bare fordi jeg hadde feilprioritert karakter-builden min litt (var jo ikke noe poeng å gå videre opp i level fordi da ble jo bare fiendene enda sterkere).

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Siste liten ting: Hva er det som står i venstre hjørne når man kjemper en febrilsk kamp mot Legendary Giant Radscorpion? Syns kampen gikk ganske bra, så når helsa til insektet gikk mot null kom det opp en liten "notis" og hele dritten be "cola-farget" og full helse igjen... Virket også som den ble raskere og barskere.. Og så var jeg død. 

Leg fiender "muterer" og får full HP etter at du har skadet fienden en del. Alle leg fiender gjør dette. (Det eneste jeg har sett er hvis du crit'er de i VATS og dreper dem med en gang før de rekker å mutere).

 

Spesifikt for rad scorpions og Deathclaws (melee attack) så kan man prøve å hoppe opp på noe høyt og skyte fra der. Har funket greit for meg mer enn en gang. Det er veldig mye "der ute" som gruser deg i et head-to-head scenario. Og noen ganger må man bare stikke av ..

 

Edit: Du kan jo også stikke av, fast travel hjem å hente power armor, fast travel tilbake så har du en sjanse :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Noen som vet av en plass/plasser med mange quest? Har fullført storyen så de questene er unnagjort. Nå er jeg ansatt som løpegutt for Preston og rydder en lokasjon etter den andre for raiders og gouhls. Noe som blir ensformig i lengden Er det flere plasser på størrelse med Diamond City?

Lenke til kommentar

Hvordan vet dere da hvor dere skal gå og ikke? Bare ser hvordan det går, og om du ikke klarer det så gjør du noe annet mens du venter på bedre gear ol.?

 

Jepp - noen ganger må man bare stikke av. Eller du kan prøve deg. 

Jeg brukte 2 timer på en super mutant camp på lørdag  (begynte fredag, så var lav level). Var mye stress der, og jeg hadde egentlig ikke noe der å gjøre.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hvordan vet dere da hvor dere skal gå og ikke? Bare ser hvordan det går, og om du ikke klarer det så gjør du noe annet mens du venter på bedre gear ol.?

Korrekt, var helt vanlig før i tiden. Av og til måtte man rett og slett bare flykte og komme tilbake senere. Eventuelt kunne man jo gjøre et forsøk, være David mot Goliat. Ikke noe er mer tilfredstillende enn å utnytte alt av spillets mekanismer for å drepe en fiende som ved første øyekast virket umulig, for så å ta i bruk det episke loot du fikk i belønning.

 

I mer moderne tid, slik som med Witcher 3, merkes quest tydelig med hvilken level man børe være. I tillegg kan du se hvilken level fiendene har, slik at du lett kan ta avgjørelsen om du vil flykte eller kjempe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...