Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ikke tidligere save games her, kan man ikke ha flere games parallelt? Hadde en annen char med ett annet navn som jeg sava manuelt (ikke bare quick save) som jeg ikke finner noen save games av i loade lista lenger :/

Skal være en profil for hver karakter du har. Når du går inn på load så er det en Hotkey for å se karaktererene du har. Hvis du saver med konsollen inne i spillet, altså på PC. Da kan ting bli forvirrende, for de klarer ikke og lagre seg under den karakteren du spiller på. Igjen vanskelig forklart.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nytt graffik kort samme tiden som Fallout 4 kom ut, så nå kan jeg både spille Fallout 4 og Witcher 3.

Himmel og hav, har aldri vasset i så mange gode spill, switcher mellom 3-4 spill per dag fordi all er så gode. (good times)

Ellers så er Fallout 4 helt genialt satt sammen, alt virker så mer levende, og er skøy og bygge din egen by.

 

Men en ting jeg er litt forvirret over, når skal jeg få velge mellom good og bad i historien og questene, virker som jeg får samme ting uansett hva jeg velger i dialogene.   Karakteren blir liksom fryktelig nautral, alle vinner.

Lenke til kommentar

 

Finner ikke tidligere save games her, kan man ikke ha flere games parallelt? Hadde en annen char med ett annet navn som jeg sava manuelt (ikke bare quick save) som jeg ikke finner noen save games av i loade lista lenger :/

Skal være en profil for hver karakter du har. Når du går inn på load så er det en Hotkey for å se karaktererene du har. Hvis du saver med konsollen inne i spillet, altså på PC. Da kan ting bli forvirrende, for de klarer ikke og lagre seg under den karakteren du spiller på. Igjen vanskelig forklart.

 

 

Takk det var riktig! Må trykke T i loade menyen for å velge mellom karakterene. Det der var egentlig litt klønete og smart på en gang :)

 

Vet du om det er noen begrensninger i antall man kan ha? Nørder meg med flere builds her hehe

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Verdt 500kr?

For en som liker open world og RPG, så var dette verdt mer en skarve 5 lapper. Liker analogien Altano fra IGN bruker:

 

-I gamle dager, var det å kjøpe et spill som å kjøpe en McWhopper. Idag er det som om man får bare burger og brødet, og må kjøpe alt annet utenom. Fallout 4 derimot, er som å få servert en epic meal time 1-fots burger. /løst oversatt

 

En liten sak ang. story og Bethesda som utvikler generelt.

 

Har nå vært innom instituttet, og har egentlig bestemt meg for å følge BoS sin quest linje, men jeg biter meg merke i et par ting, først og fremst, hvordan overlever Nick å være med på luftskipet til BoS? Hvis de hater synth's så mye burde jo vakten som står på flight deck spinne opp minigunen så fort Nick viser kroppen sin, og hvertfall ikke få bli med inn i skipet! Og hvordan kan en organisasjon som missliker roboter og AI så sterkt faktisk jobbe på en gigantisk robot som skal hjelpe de med å vinne over de andre robotene? Og til slutt, hvorfor er jeg ikke blitt forhørt enda pga min tid i Railroads? En som har gått fra å hjelpe fienden til å begynne å drepe de burde ha et motiv...

 

Fordi han er en gen. 2 synth som ikke utgir seg for å være menneske? Fordi han henger rundt hovedpersonen? Høres ut som du etterspør lore rundt hvert møte mellom hver companion og faction som du møter. Hadde vært kjekt, mulig det er noe som skjer random. Men jeg er glad de ikke dytter det i trynet på spillere. Møtet mellom Nick og en av innbyggerne i Goodfellow likte jeg. Subtilt.

 

Endret av K2D
Lenke til kommentar

Finner ikke tidligere save games her, kan man ikke ha flere games parallelt? Hadde en annen char med ett annet navn som jeg sava manuelt (ikke bare quick save) som jeg ikke finner noen save games av i loade lista lenger :/

Skal være en profil for hver karakter du har. Når du går inn på load så er det en Hotkey for å se karaktererene du har. Hvis du saver med konsollen inne i spillet, altså på PC. Da kan ting bli forvirrende, for de klarer ikke og lagre seg under den karakteren du spiller på. Igjen vanskelig forklart.

 

Takk det var riktig! Må trykke T i loade menyen for å velge mellom karakterene. Det der var egentlig litt klønete og smart på en gang :)

 

Vet du om det er noen begrensninger i antall man kan ha? Nørder meg med flere builds her hehe

Det vet jeg ikke. Har bare 2 karakterer selv så langt. Glad for at de introduserte et slik save system da. I Skyrim var det ett helvetes kaos for å si det mildt. 

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns oppbevaringssystemet/charachter-management er en katastrofe? Er det klin umulig å sortere ut våpen og armour hver fro seg når man skal flytte noe fra person til oppbevaringsboks? Jeg håper det er noe her jeg ikke skjønner, da jeg tar vare på ALT! Skulle gjerne hatt en bedre forklaring på hva som brukes til våpen, hva som brukes til å bygge by, hva som brukes til å lage mat med, og at dette var lettere og sortere ut i menyer. Er det en fornuftig plass og sette fra seg bobbleheadsene slik det var i Fallout 3? Er det noen som har tips til å forenkle charachter-.management for de av oss som samler på så mye dritt at både meg selv og follower er på nippet til overencoumbered etter hver del-quest, og må hurtigreise til Sanctuary for å tømmes hver gang vi ser himmelen?

Lenke til kommentar

JacEr du kan på hver side sortere tingene som du har eller ja som er i boksen, i de undermenyene som er i inventoriet på pipboyen. Du altså kun få opp våpen på deg selv eller i boksen etc. Armor. misc , junk etc. Se etter noen piler helt øverst på menyene som åpner seg når du enten åpner en boks, eller skal handel etc. Så kan du bla der mellom det forskjellige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha vært litt forhåndsdømmende mot ekstern app bruk til andre titler, må jeg bare rose Pip Boy appen på iPad! Å ha denne tilgjengelig ved siden av er gullfint :)

 

EDIT: Eneste minuset er jo at den suger batteriet på fulltid :p Selv med lysstyrken på minimum (det går helt fint i denne appen)

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det hjalp jo betraktelig, har faktisk ikke bitt meg merke i de pilene før. Noen som har forslag til fordeling av utstyr i heimen? Har ikke like mange oppbevaringssteder her som i Breezehome i Skyrim, og ønsker å ha faste plasser til legendary-ting, og hvis det er en mulighet for å lagre bobbleheads for seg selv, hadde det vært fantastisk.

Lenke til kommentar

Det hjalp jo betraktelig, har faktisk ikke bitt meg merke i de pilene før. Noen som har forslag til fordeling av utstyr i heimen? Har ikke like mange oppbevaringssteder her som i Breezehome i Skyrim, og ønsker å ha faste plasser til legendary-ting, og hvis det er en mulighet for å lagre bobbleheads for seg selv, hadde det vært fantastisk.

Du kan bygge en egen bobblehead stand slik som i Fallout 3. Bare husker ikke hvilken kategori den er under. Du kan også plassere tegneserier i bladhylle osv. Det som mangler er en god måte å stille ut våpen og armor på. Det må de virkelig få lagt til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg savner muligheten til å bygge hus med rene matrialer jeg. Greit at verden har opplevd en atomkrig, men 200 år senere burde de ha greid å få frem vaskekluten og litt maling, samt tettet enkelte hull i veggen.

Lenke til kommentar

Hei, har et spm. er det slik at man burde spesialisere poengene sine når man leveler opp? F.eks finne ut av hvilke perks som låses fortere opp for og så satse hardt på Perception f.eks for å få dette? For akkurat nå er jeg level 12 og jeg fordeler alle poengene en etter en jevnt, slik at karakteren min blir sakte god på alle områdene. Da jeg var helt gal på Fallout 3 når det kom ut, etter 1 mnd. spille hadde jeg driti meg ut på at jeg ikke hadde gitt nok points til overtalelse f.eks og hadde satset feil, men nå ser jeg jo at ranking systemet er annerledes i 4'ern.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er vel bare å fordele de der du ser det passer deg best på nåværende tidspunkt. Har makset ut perception og charisma, local leader samt hacking. Har dumpet litt inn i de andre skillsene, men gjorde en tabbe i startet og dumpet to poeng i pickpocket når jeg egentlig tenkte på locksmith, en skill som er helt essensiell sammen med hacking da det er perks krav for å få opp alt over novice grunnlaget. 

Lenke til kommentar

JacEr du kan på hver side sortere tingene som du har eller ja som er i boksen, i de undermenyene som er i inventoriet på pipboyen. Du altså kun få opp våpen på deg selv eller i boksen etc. Armor. misc , junk etc. Se etter noen piler helt øverst på menyene som åpner seg når du enten åpner en boks, eller skal handel etc. Så kan du bla der mellom det forskjellige.

Takk for det tipset.

Sitter og banner hver gang jeg skal flytte på ting/trade, så det der må sjekkes ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...