Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det det står i beskrivelsen, så ja.

Ingen grunn til å være småfrekk. Jeg hadde sjekket opp i det selv hvis jeg kunne. ;)

Spørsmålet er vel heller hvordan den skalerer XP. Jeg tror at den gir 1 poeng per per Intelligence, men om dette starter når du har en Intelligence eller på 2 er spennende. Hvis du oppdager ett nytt sted så får du XP, og når jeg har 5 Intelligence så får jeg 25, er det da trygt og si at jeg ville fått 21 med 1 Int? Da fungerer den på likt vis med hva du fikk utav INT i de gamle spillene. Bare at da gikk det på skills. Theory crafting time!

 

Så 5 prosent økning per INT. Man kan argumentere for at man alltid vil spare på å sette 10 på INT uansett hva slags karakter man ønsker. For eksempel, hvis man har to nesten identiske karakterer, som gjør akkurat det samme, og mottar XP for akkurat de samme tingene. Den ene karakteren har 10 i STR og 5 i INT, og ønsker bare å fokusere på PERKS. Den andre er motsatt, og har 5 i STR og 10 i INT, og målet er å også ha 10 i STR, deretter akkurat samme PERKS.

 

Før eller siden vil den karakteren ha fått like mange poeng i STR, og alle de samme PERK-ene som den førstnevnte karakteren. Og fra det punktet av vil den sistnevnte karakteren tjene nye PERKS oftere en den andre. Siden det ikke er noen level cap denne gangen, så er det ikke bortkastet å levle opp SPECIAL. Eneste problemet jeg kan tenke meg er level scaling. Hvis karakter nummer 2 må bruke 5 levler på å få opp STR, så vil kanskje også fiendene ha blitt sterkere, og da vil man stille dårligere fordi man har brukt levler på STR istedetfor PERKS.

 

Ble litt norsklish her, men jeg håper det er noenlunde forståelig.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om hunden er eksludert fra Lone Wanderer Perken. Den gir jo muligheten til og bære/tåle mer når du er alene. Men er det med eller uten Dogmeat? Føler han er essensiell for å være Lone Wanderer. 

 

Enig der. Det er et eller annet kult med å vandre rundt i ødemarken med bare en hund som kompanjong. Vet ikke helt hva det er. 

(Vet ikke om det der med perket)

 

EDIT: Reddit sier du kan ha Dogmeat og Lone Wanderer: https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3sefua/psa_the_lone_wanderer_perk_works_with_dogmeat/

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om hunden er eksludert fra Lone Wanderer Perken. Den gir jo muligheten til og bære/tåle mer når du er alene. Men er det med eller uten Dogmeat? Føler han er essensiell for å være Lone Wanderer. 

Enig der. Det er et eller annet kult med å vandre rundt i ødemarken med bare en hund som kompanjong. Vet ikke helt hva det er. 

(Vet ikke om det der med perket)

 

EDIT: Reddit sier du kan ha Dogmeat og Lone Wanderer: https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3sefua/psa_the_lone_wanderer_perk_works_with_dogmeat/

Wuhu, når jeg starter min neste karakter så blir det absolutt en slik en. Digger den type spillestil egentlig. 

Lenke til kommentar

Ja, samme her. Men de er ikke helt sikre på om det er meningen at man skulle kunne bruke dog meat, eller om det er en bug. Bare så du vet det.

 

Er sniking noe vits i dette spillet? Kan jeg faktisk drepe folk uten å bli oppdaget? Er det verdt det?

Sniking er verdt det, men krever litt perks og gjerne noen modifikasjoner på utstyret du har. De har gjort fiendene en del smartere enn i FO3 og Skyrim, så det krever mer av deg. Men jeg spiller en sniper nå, sniker meg inn og legger ut miner. Trekker meg bak, begynner og snipe, lar fiendene løpe inn i fellene mine osv. Det gir en god følelse når du først klarer å få det til. 

Lenke til kommentar

 

Ja, samme her. Men de er ikke helt sikre på om det er meningen at man skulle kunne bruke dog meat, eller om det er en bug. Bare så du vet det.

 

Er sniking noe vits i dette spillet? Kan jeg faktisk drepe folk uten å bli oppdaget? Er det verdt det?

Sniking er verdt det, men krever litt perks og gjerne noen modifikasjoner på utstyret du har. De har gjort fiendene en del smartere enn i FO3 og Skyrim, så det krever mer av deg. Men jeg spiller en sniper nå, sniker meg inn og legger ut miner. Trekker meg bak, begynner og snipe, lar fiendene løpe inn i fellene mine osv. Det gir en god følelse når du først klarer å få det til. 

 

Må du ha lyddemper på sniperen for at de ikke skal oppdage deg? Eller oppdager de deg uansett?

Lenke til kommentar

Det gjør de, som sagt det er en lyddemper, ikke lydstopper! Men ja de er smarte nok til det meste, men hvis du har ting som kan gjøre det usynlig som Stealth Boys, eller visse armour pieces så går det jo så klart mye bedre.

Startet karakteren min med hovedfokus rundt power armor, heavy guns. "all up close and personal" over det hele. Men nå (lvl 26) trekker jeg meg tilbake til gamle vaner fra f3 og satser mer på sniping, sniking og traps. "Old habits die hard"
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...