Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kanskje siste, men første? TV 2 har jo betalt for et produkt før det ble endret. Kan ikke bare gjøre slike endringer hvis det påvirker produktet som er spesifisert i kontrakten mellom dem. TV 2 har i alle fall fått noe tilbake, kanskje rabatt eller forkjøpsrett i neste forhandlinger?

Har du sett kontrakten..? ;)

For alt vi vet kan det stå at PL kan endre antall kamper så mye de vil..

 

 

Jeg har ikke sett kontrakten, men jeg antar at TV 2 ikke går med på "Gi oss 1.6 milliarder for rettighetene så skal dere få sende x antall kamper. Vi kan selvsagt redusere antall kamper når vi vil til hva vi vil hvis vi skulle føle for det"

Lenke til kommentar

Det var flere som konkurrerte om rettighetene. Antar at alle var klar over at måten PL sendes på kan endres. Det kommer sikkert frem i kontrakten. Det er uansett latterlig at man ikke får sett alle kampene samtidig, selv om det var håpløst at det var kun 16.00 kampene som var sperret for flere samtidig.

 

Det dummeste med Sumo nå er tjenesten blir ubrukelig for alle som ikke holder med United eller Liverpool. Det er vel kun toppkamper som blir prioritert før de.

Lenke til kommentar

Rart det ikke skal være mulig for TV2 å la oss kun velge engelsk fotball i en pakke til hvertfall en femtilapp mindre. Jeg er ikke interessert i Tippeligaen, Allsvenskan, svensk hockey, skotsk premiership eller world touren i tennis som følger med Premium-pakka. 

 

Uttalelse fra Supporterunionen:

 

SBF (“Interessegruppen” med representanter fra fem av de største PL-medlemsklubbene + nestleder og leder i SBF styret) har vært i dialog og hatt to (2) møter med TV2 siden april måned.
 

De er veldig klar over hva vi mener om prisutviklingen og innholdet i PL-produktet. Vi har kommet med klare ønsker og forslag, og vår hovedstrategi er samarbeid.
 

SBF representerer 53 supporterklubber og har ca 105 500 medlemmer. Vi har sterke ressurser i organisasjonen. Denne kraften må TV2 lytte til. Dialogen, møter og forhandlinger er ikke avsluttet.
 

Vi ønsker å gi våre medlemmer fordeler med å være medlem i en supporterklubb under SBF.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter SUMO-fadesen under EM, så har jeg testa Smoothstream nå under pre-season (er jo faktisk såpass billig at det ikke er mye penger å tape bare på å teste). Virker veldig greit, kan jo se på alle mulige måter, men mest clean er vel med Kodi hvor du får opp alt av sendeskjema og kan sortere etter sport og greier. Ganske lett å avbestille SUMO med andre ord. Jeg trengte ikke invite for å registrere meg heller, bare brukte den linken som har blitt posta her litt tidligere (romaworks ett eller annet), betalte og registrerte, og vipps var jeg inne.

 

Har forstått det slik at dette reglementet ang. kun én kamp om gangen også gjelder bare i Europa? Så når de streamer kamper fra USA, så kan man få sett det man vil, fordi de sender alle kampene stort sett? Uten at jeg har sjekka opp dette nærmere.. Liverpool blir stort sett vist uansett, så er ikke videre stressa for å miste noe der..

 

Jeg skjønner at TV2 blir tvunget for å betale dyrt for PL-rettighetene, men når den tekniske løsningen med SUMO er så jævlig rævva som den har vært i det siste, OG man ikke kan kjøpe KUN engelsk fotball, så blir dette altfor urimelig for min del. Forbedre den tekniske kvaliteten og la kundene selv velge hva de vil ha med på kjøpet, så skal jeg vurdere SUMO igjen.

Lenke til kommentar

Da har jeg skaffet meg SmoothStreams. Upåklagelig bildekvalitet! Litt vanskelig å finne frem enda, men dette blir knall, så lenge det tåler trafikk under de største eventene som måtte være.

Greit å finne frem etter litt bruk. De har egen schedule del som viser kanaler og hva som går de neste 48 timene. Under watch kan du se direkte uten å gå via epg, eller du kan hente ned addon til kodi, plex eller hvordan du skulle velge å se.

Lenke til kommentar

Er det denne her man skal velge?

 

Jepp.

 

--

 

Greit å finne frem etter litt bruk. De har egen schedule del som viser kanaler og hva som går de neste 48 timene. Under watch kan du se direkte uten å gå via epg, eller du kan hente ned addon til kodi, plex eller hvordan du skulle velge å se.

 

Joda, jeg finner frem. Men opplevde at en kanal ikke stemte med oversikten, så da ble det litt kluss. Tipper det er enklere når jeg vet hva jeg vil se også.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd occultum? Bruker den med Kodi selv. Invite-only (Alle som har blitt invitert, kan invitere andre).

$20.99 per måned. Har omtrent alt av kanaler i HD og SD.

Var en haug med United-folk som begynte å abonnere gjennom en gruppe på Facebook, noen som sendte en forespørsel om de kunne skaffe MUTV i HD også og det var ordnet dagen etter.

Dem har LFC TV i SD.

Lenke til kommentar

Ser det ble lansert en tjeneste kalt dazn for et par dager siden, foreløpig kun i Tyskland, Sveits og Østerrike, snart i Japan.

"Netflix for sport"

 

ALT av sport til €9.99/mnd, ingen bindingstid, to samtidige brukere.

 

Kommer til å bruke smoothsreams en stund fremover, men om dazn rulles ut her til lands eller funker greit med VPN så hopper jeg over på det.

 

Spennende å følge med på slikt, har et håp om at tilbyderne i løpet av de kommende (få) årene innser at dette er veien å gå.

Lenke til kommentar

Har Streamtvnow / Smoothstreams osv. Sky Sports?

Japp.

 

Kampene for første runde:

Lørdag

13th 13:30-15:30 | #01 | EPL: Hull City vs Leicester City (01 (720p) ; 02 (HQLQ) ; 26 (CA) ; 113 (UK))

13th 16:00-18:00 | #01 | EPL: Everton vs Tottenham Hotspur (01 (720p) ; 02 (HQLQ) ; 27 (CA) )

13th 16:00-18:00 | #07 | EPL: Burnley v Swansea City (07 (720p) ; 08 (HQLQ) )

13th 16:00-18:00 | #09 | EPL: Crystal Palace vs West Bromwich Albion (09 (720p) ; 10 (HQLQ) ; 25 (CA))

13th 16:00-18:00 | #13 | EFL: Wigan Athletic vs Blackburn Rovers (70 (720p) ; 13 (HQLQ))

13th 16:00-18:00 | #19 | EPL: Southampton vs Watford (19 (720p) ; 20 (HQLQ) )

13th 16:00-18:00 | #21 | EPL: Middlesbrough vs Stoke City (21 (720p) ; 22 (HQLQ) ; 29 (CA))

13th 18:30-20:30 | #01 | EPL: Manchester City vs Sunderland (01 (720p) ; 02 (HQLQ) ; 29 (CA) ; 94 (UK) ; 108 (UK))

 

Søndag

14th 14:30-16:30 | #01 | EPL: AFC Bournemouth v Manchester United (01 (720p) ; 12 (HQLQ) ; 26 (CA) ; 113 (UK))

14th 17:00-19:00 | #01 | EPL: Arsenal v Liverpool (01 (720p) ; 12 (HQLQ) ; 26 (CA) ; 113 (UK))

 

Mandag

15th 21:00-23:00 | #01 | EPL: Chelsea v West Ham United (01 (720p) ; 02 (HQLQ) ; 25 (CA) ; 35 (UK))

 

 

Alle kamper vises i 720p.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Basically er det veldig lett: 

1. Få invite til å kjøpe.

2. Lag bruker på romaworks.co, hvor man skriver inn invitekoden underveis. Betal for den pakken som koster 31.99 dollar. 

3. Når betalingen er registrert kan man logge seg inn på siden man blir invitert til - Man logger altså inn med samme brukernavn og passord som på romaworks.

4. Voila. Se på sport, sett opp mot Plex, Kodi eller hva man ønsker. For de av deres som har Chromecast kan dere bruke denne siden: https://pwnt.dk/tools/chromecast.php for å caste innholdet. Velg VLC (HLS) link inne på tjenesten for å caste.

 

Personlig synes jeg Kodi-plugingen er rett og slett herlig. Den enkleste imo med tanke på navigering og oversikt. 

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...