Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Må vel få 10 ganger så mange "ekstra"-medlemmer før det monner - og foreløpig er samtlige medlemmer på gratis-abonnement. Det vil være viktig å overbevise flest mulig gratispassasjerer i løpet av denne måneden. Jeg tror ikke så mange gratispassasjerer kommer inn igjen om de ikke blir tilfredsstilt i første runde...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Terskelen er vel lav for å prøve ut et medlemsskap når det er snakk om én gratis måned. Spørsmålet er hvor mange som er interessert i et medlemskap etter gratismåneden.

Jeg kunne ikke vært mer enig! Det var ikke noe problem for meg å registrere PayPal her for å prøve en måned, men det jeg har sett av artikler er ikke av høy nok kvalitet til at jeg kommer til å fortsette med Hardware Ekstra.

 

Det å betale 29 kr måneden for å bli kvitt reklamen har jeg ingen kvaler med, men det å begrense tilgangen på enkelte artikler (som ikke holder noen spesielt høy standard attpåtil) til de som betaler for denne tjenesten blir for drøyt. Behold heller muligheten til å fjerne reklamen for 29 kr måneden, og frigjør artiklene til alle som er innom, i det minste håper jeg dere kan få til et kompromiss der dere frigjør artiklene etter noen uker/måneder og heller begrenser tilgangen til fire eller fem artikler per måned.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke vært mer enig! Det var ikke noe problem for meg å registrere PayPal her for å prøve en måned, men det jeg har sett av artikler er ikke av høy nok kvalitet til at jeg kommer til å fortsette med Hardware Ekstra.

 

Det å betale 29 kr måneden for å bli kvitt reklamen har jeg ingen kvaler med, men det å begrense tilgangen på enkelte artikler (som ikke holder noen spesielt høy standard attpåtil) til de som betaler for denne tjenesten blir for drøyt. Behold heller muligheten til å fjerne reklamen for 29 kr måneden, og frigjør artiklene til alle som er innom, i det minste håper jeg dere kan få til et kompromiss der dere frigjør artiklene etter noen uker/måneder og heller begrenser tilgangen til fire eller fem artikler per måned.

 

Så du er ikke villig til å betale for artiklene og å slippe reklame, men du er villig til å betale det samme for å kun slippe reklamen?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må vel få 10 ganger så mange "ekstra"-medlemmer før det monner - og foreløpig er samtlige medlemmer på gratis-abonnement. Det vil være viktig å overbevise flest mulig gratispassasjerer i løpet av denne måneden. Jeg tror ikke så mange gratispassasjerer kommer inn igjen om de ikke blir tilfredsstilt i første runde...

Du sier noe der, men det har bare vært et tilbud i noen dager. Det er en begynnelse, og prøveperioden er en investering fra Hardware sin side. Synes det er en bra ting at de lar brukere få prøve det.

 

Du har rett, det er som du sier viktig å overbevise medlemmene fra begynnelsen av!

 

Her må Hardware.no tenke kvalitet, ikke kvanitet. En haug med Ekstra-artikler som kunne vært bedre er ikke bra. Det er bedre med noen få artikler, med høy kvalitet som minner om gamle, gamle Hardware.no og kanskje også de utenlandske sidene!

 

Tester, guider og myter må gjennomgås i dybden, gjennomføres grundig og være godt teoretisk planlagt. Tester mange av oss kunne gjort hjemme med egen maskinvare er ikke nok.

 

Angående Ekstra-artiklene så må jeg være ærlig å si at det ikke er så bra som jeg hadde håpet. Jeg tror dog på at hvis man kjemper for noe og har troen på det så er det bedre enn å vise ryggen. Det er grunnen til at jeg abonnerer på Hardware Ekstra.

 

Jeg likte Linux-artikkelen og "innbrenningstesten" på Plasma. Opplevelsestesten på SLI var god, ettersom målet med artikkelen var en praktisk test og ikke å teste dette på det tekniske. Jeg føler dog fortsatt at det ikke når opp til kvaliteten til andre utenlandske sider.

 

Jeg likte ikke strømforbrukkalkulatoren ettersom den var veldig begrenset. Det er forståelig at de vil bruke eksakte tall (som de har fra testdata), men det man fyller inn her er ganske "basic". Artikkelen fra Computex med de sprøe kabinettene var ok, selv om jeg savnet flere bilder.

 

 

Noe som er veldig viktig for Hardware å tenke over er å få med mange bilder, skrive egne tanker og hypoteser rundt f.eks. maskinvare. Man kan se på Anand Lal Shimpi som et forbilde (men også de andre skribentene hos Anandtech). Her har vi artikler som drøfter alt i fra prosessorarkitekturer, brikkesett og teknologier etc. Mange her husker også SSD-artiklene hans som var fantastiske! De lager også gode testmetoder, ofte for å dekke ting som andre tester ikke gir svar på, men som fortsatt har noe å si for produktet. Ta imot feedback fra kommentarer, det er gull verdt.

 

 

Ocaholics.ch skriver f.eks. de beste RAM-testene jeg har sett (link til test! De "åpner" dem opp, ser på brikkene som er brukt, og gir sine tanker om disse. I tillegg overklokker og underklokker de modulene og lager en graf for å se hvilke frekvenser de får dem til å kjøre på. Alt ifra laveste spenning til høyeste nødvendig, og laveste CL-verdi til høyeste nødvendig. Eksempel:

normal_results.PNG

 

Guru3D går også veldig nøye gjennom og skriver detaljert om arkitekturendringer, teknokologier osv.

 

Det er rett og slett dette hardware.no må gjøre. Redefinere seg selv, skrive enda mer, enda grundigere. Det krever jo selvsagt god økonomi, men jeg har en tro på at Hardware Ekstra kan være det som kan redefinere siden!

 

Tenk kvalitet, ikke kvantitet! I lengden er dette mye bedre, tro meg!

 

 

 

Hmm. Avataren min ser fortsatt fucka ut.

 

gQLcDsN.png

Hmm, rart, ser ikke slik ut hos meg. Men det gjorde det igår. Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis de hadde som mål å selge inn Hardware Ekstra, burde de etter min mening ha forberedt konseptet og struktur for artikler og tester bedre enn de hadde gjort. Det er for sent å ro uten årer når båten er kommet ifra kaien.

 

De burde vel strengt tatt testkjørt et par uker med artikler og tester i en lukket brukergruppe før de gikk live. Kan hende at dette har blitt gjort for alt jeg vet, men det som har blitt publisert så langt gir ikke et inntrykk av det.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Den ser ikke slik ut hos meg. JEg ser bare ekstrabanne UNDER avataren

Merkelige greier. Det så ikke sånn ut på jobb, men når jeg er hjemme, ser det sånn ut. Uansett om jeg bruker Firefox, Chrome, Rockmelt eller Opera. IE har jeg ikke prøvd, eller planer om å prøve.

 

Kjører ingen adblockere eller script som skulle tilsi at det skulle være forskjellig.

Lenke til kommentar

 

Merkelige greier. Det så ikke sånn ut på jobb, men når jeg er hjemme, ser det sånn ut. Uansett om jeg bruker Firefox, Chrome, Rockmelt eller Opera. IE har jeg ikke prøvd, eller planer om å prøve.

 

Kjører ingen adblockere eller script som skulle tilsi at det skulle være forskjellig.

 

Hvilket forumutseende bruker du? :)

 

Så skal jeg sørge for at CSS-en din og andres får en tvungen refresh, jeg mener jeg gjorde dette igår, men kanskje jeg glemte det ett sted.

Lenke til kommentar

Hvis de hadde som mål å selge inn Hardware Ekstra, burde de etter min mening ha forberedt konseptet og struktur for artikler og tester bedre enn de hadde gjort. Det er for sent å ro uten årer når båten er kommet ifra kaien.

 

De burde vel strengt tatt testkjørt et par uker med artikler og tester i en lukket brukergruppe før de gikk live. Kan hende at dette har blitt gjort for alt jeg vet, men det som har blitt publisert så langt gir ikke et inntrykk av det.

Nå uttaler jeg meg som privatperson og ikke som veileder

 

Hva er egentlig årsaken til at du er så sabla negativ? Det har nesten gått i en konstant bang bang bang mot hardware nå siden du begynte å poste i denne tråden , jeg har full forståelse for at tjenesten har både mangler og kunnet vært bedre men det ser ut som du ikke tar til deg at nettstedet er villig til å høre på brukerne; deg inkludert ; for å nettopp komme med en bedre løsning.

 

Mitt inntrykk er at det finnes svært mange entusiaster her som virkelig brenner for teknologi og som definitivt har kunnet selv bidratt med gode artikler om de ønsket det eller fornuftige tilbakemeldinger som kan bidra til å øke kvaliteten på artiklene.

 

Det finnes ikke så mange gode Norske websider som har gode artikler og personlig synes jeg det er utrolig gøy at vi har tek nettsidene og føler at bare det er verdt det for å støtte dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uff, endelig noe som faktisk kunne vært interessant å lese fra Hardware.no, men så må den være "premium".. Får vel begynne å lese mer hos utenlandske sider, siden alle artiklene som er gratis er trash. Kan dere ikke gi fra dere domenet hardware.no til noen som faktisk har en lidenskap om PC?

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Hardware.no har gjort seg fortjent til domenet, det er mange gode eksempler på flotte artikler, både fra gammelt av og nylig.

 

Det som er viktig er at de faktisk hører på hva vi har å si, og de har gjort en del endringer allerede pga. det.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Synes Hardware.no har gjort seg fortjent til domenet, det er mange gode eksempler på flotte artikler, både fra gammelt av og nylig.

 

Det som er viktig er at de faktisk hører på hva vi har å si, og de har gjort en del endringer allerede pga. det.

Synes ikke man burde betale for artikler de burde ha lagd fra før av, når man kan få (nesten) alle artiklene de skriver gratis fra utenlandske sider (Ofte enda bedre skrevet, tilogmed!).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå uttaler jeg meg som privatperson og ikke som veileder

 

Hva er egentlig årsaken til at du er så sabla negativ? Det har nesten gått i en konstant bang bang bang mot hardware nå siden du begynte å poste i denne tråden , jeg har full forståelse for at tjenesten har både mangler og kunnet vært bedre men det ser ut som du ikke tar til deg at nettstedet er villig til å høre på brukerne; deg inkludert ; for å nettopp komme med en bedre løsning.

 

Mitt inntrykk er at det finnes svært mange entusiaster her som virkelig brenner for teknologi og som definitivt har kunnet selv bidratt med gode artikler om de ønsket det eller fornuftige tilbakemeldinger som kan bidra til å øke kvaliteten på artiklene.

 

Det finnes ikke så mange gode Norske websider som har gode artikler og personlig synes jeg det er utrolig gøy at vi har tek nettsidene og føler at bare det er verdt det for å støtte dem.

 

Jeg har vært vitne til år med kontinuerlig forfall. Færre og færre brukere fra de gamle dagene er igjen, mens jeg har vært trofast hele veien. Jeg føler meg som frosken som koker sakte, varmen har sakte men sikkert blitt skrudd opp i form av stadig lavere nivå på innholdet. Nå har det blitt kokvarmt i gryta og jeg er nesten ihjelkokt uten å ha hoppet ut.

 

Jeg var faktisk mer positiv til dagens artikkel/test. :)

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg føler meg som frosken som koker sakte...

Det er flere av oss. Kapitalisme. Når sjelen forlater emnet og vi står igjen med investorenene. Uansett, økonomisk nytenkning gir ihvertfall håp om at noen ser problemer med det tabloide.

Lenke til kommentar

Kommer med kommentar på dual-GPU blindetesten her, da jeg har inntrykk av at flere fra redaksjonen leser her.

 

Veldig interessent artikkel, akkurat sånt jeg har lyst til å lese! Godt skrevet også. Likevel savner jeg "det lille ekstra":

- Flere testpersoner (burde ikke være vanskelig å ta ut et par ekstra mennesker en time fra arbeid for å spille litt)

- Et par spill. Gjerne noen som er kjente for å yte dårlig med multiGPU

- Skulle veldig gjerne sett 2 AMD skjermkort også

- Hadde vært interessent med en proff gamer (også kommentert i tråden)

 

Det blir åpenbart mer jobb, men det virker som om det er det folk ønsker. Færre artikler som er mer gjennomarbeidet. Flere testpersoner og spill burde ikke være for vanskelig heller :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...