Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

... finner du RSS-feed for Ekstra-saker ...

Siden streaming har blitt til strømming her til lands, hva er det norske benevningen på en "feed" ?

(Beklager OT, men jeg lurer faktisk på dette)

Lenke til kommentar

Blir det slik at gratisbrukere slipper å se "overskrifter" for artikler man ikke har tilgang til å lese? (ev en mulighet for å skjule disse).

 

Hei

 

Vi har lagt alle Ekstra-sakene på faste steder på forsiden, så det ikke skal være noe forvirring om hva man kan lese og ikke. Den brede boksen lenger nede på forsiden kan du lukke med å trykke på det lille krysset i høyre hjørne.

 

Alle besøkende kan for øvrig lese én Ekstra-sak gratis hver uke. Vi har også planer om å støtte deling av Ekstra-saker på Facebook og Twitter.

 

EDIT: Da skal støtte for deling av saker på Facebook og Twitter være på plass.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Kan hende betaling på internett er veien å gå for flere enn hardware.no. Jeg ville ikke betale 5 øre for å bli kvitt reklame.

Jeg prøvde litt på VG+, men synes det var lite ekstra innhold for betalingen. Mulig det har kommet seg.

På hardware.no begynner det å bli tynt med artikler, selv om det er mange som skriver på www.hardware.no. De fleste artikler er veldig tynne.

Dette er vel ikke bare et problem på hardware.no.

Applauderer "gode, dype saker", foreløpig tror jeg ikke jeg vil betale. Jeg er litt usikker på om så mange er villig til å betale.

Lenke til kommentar

Hei

 

Den redaksjonelle profilen på Ekstra-stoffet blir litt til mens vi går, basert på erfaringene vi gjør og tilbakemeldingene vi får fra brukerne. Håpet vårt er at Ekstra vil gjøre det mulig for oss å bruke mer tid på de dype og lærerike artiklene som ikke nødvendigvis er klikkvinnere. Vi har planer om flere saker i det emnefeltet og av det kaliberet du fant på Overklokking.no før.

 

Kvalitet er viktig og her har det sklidd mye. At den redaksjonelle profilen blir til etterhvert høres ikke beroiligende ut.

Jeg tror det må plukkes ut noen personer som skal bli eksperter på sitt felt. Jeg synes jeg ser samme type emne behandles av flere personer her, fortsetter dere med det - går det dårlig.

 

Edit: Får legge til, siste nye grafiske profil med store banner-annonser er egentlig i motsatt retning. Det har ikke vært heldig, men begynner å venne meg til det, disse blir totalt oversett som regel. På smarttelefon er disse besværlige.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg undrende til hvorfor dere ikke tar åsaken til annonseblokkeringen ved roten og viderefører problemet både generelt sett og med tanke på de brukerne som ikke er interessert i Hardware Ekstra. Hvem er det egentlig Ekstra-delen appelerer til, er det de som absolutt vil lese mer? Jeg vil lese mindre, men av høyere kvalitet.

 

Hvis jeg var i samme situasjon hadde jeg droppet alt som het kvantitet og satset på kvalitet.

 

Det er folk i bøtter og spann som leser tester på tyske nettsteder, selv om de knapt kan et ord på tysk og oversettelsestjenester langt ifra gjør en feilfri jobb. De leser fordi testene er blant de fremste i verden. Disse nettstedene er langt fremme og har interaktive diagram der man sammenligne med tidligere tester, finne ytlese/pris med priser hentet inn fra nettbutikkene der og da eller ytelse/watt og en mengde andre funksjoner. Disse testene er skrevet av folk som mener alvor og når de tester grafikkort så kjører de minst ett dusin representative spill og bytter de testrigg så retester de samtlige utgåtte kort for å finne sammenligningsgrunnlag for brukernes eksisterende utstyr.

 

Jeg har sett et tilfelle der et internasjonale nettsted ville finne skaleringen for prosessorer med et gitt grafikkort. Ved lansering av Haswell tok de seg bryet med å reteste flere titalls eldre prosessorer for et detaljert grunnlag for sammenligning. Når man tester 1 grafikkort mot 2 grafikkort mot 3 grafikkort, mot 4 grafikkort på flere platformer med håndfull prosessorsokler og med forskjellige prosessorer nok til å fylle en skuff, kan man begynne å snakke om kvalitetstest som går hinsides i dybden. I tilegg skriver de utfyllende om maskinvaren på en måte som gjør at leseren nærmest blir flau over hvor lite han kan eller hvor overfladisk forståelse han har av maskinvaren. De analyserer bruksverdien i forhold til tidligere utstyr til stor nytte for leserne. Dette er hva jeg forbinder med kvalitet.

 

Artiklene skal gjerne være så omfattende eller avansert at man faller av under veis og må ta en pause for research for å i det heletatt skjønne hva det skrives om, samtidig som man kan hoppe videre i testen/artikkelen til de selvforklarende punktene. Hvis man ikke blir utfordret eller har mulighet til å lære noe av det man leser har det lite eller ingen nytte. Det finnes selvfølgelig folk som kan mer enn andre, men de fleste har mer å lære eller nytte av å få ting satt i et annet perspektiv enn de er vant med fra før. Når man leser en god artikkel skal man nermest få følelsen av at noen tenner en lampe for seg etter at man ha tilbrakt årevis i stummende mørke.

 

Mens andre tar seg bryet på flere uker med å teste opp igjen tidligere prosessorer og grafikkort, smører Hardware.no bokstavelit talt ketchup og tannkrem på prosessoren eller ødelegger rett og slett hele prosessoren i et forsøk på å få av varmesprederen. Dere er et nettsted for maskinvare, ikke en humorportal.

Endret av BadCat
  • Liker 9
Lenke til kommentar

1 Hvordan skal dere bedre kvaliteten på artiklene dere tar betalt for?

2 Skal dere senke kvaliteten på gratis artiklene? Hvordan? (Spørsmålet er ikke sarkastisk ment.)

3 Blir det mere diskusjon av at gode artikler kun blir lest av et mindretall?

4 Har dere ambisjoner om å gjøre nettstedet deres mindre attraktivt? (Spørsmålet er litt sarkastisk ment.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan jeg fortelle at ja, vi har planer om å ta Ekstra-modellen med ekstra journalister og annonsefritt nettsted videre til de andre nettstedene. Og ja, det vil være en meget hyggelig kvantumsrabatt :) Men hovedfokuset vårt nå er å gjøre Hardware Ekstra så bra som mulig.

 

Vi holder for øvrig på å fjerne annonsene fra Tek.no for Ekstra-brukere nå, samt å få lagt inn Ekstra-sakene på forsiden, slik at man fortsatt kan bruke Tek.no som startside.

 

Dette høres meget bra ut.

Håper det blir en smidig overgang til "TEK-ekstra" abonnement for de av oss som nå går inn på HW-Ekstra

Lenke til kommentar

Ja dere leverer et av de få nettproduktene jeg faktisk kunne tenke meg å betale for! IT-avisen var jo en god blekke i gamle dager, men er jo en skygge av seg selv. Dere har faktisk utviklet dere mye de siste åra. Så jo, jeg signer meg opp og på dette. Det bør dog føre til at dere ved juleltider har utviklet dere ennå mer redaksjonelt og innholdsmessig.

Endret av Mazeking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er direkte løgn. Eller så er du blind.

 

VIlka artiklar på framsidan är egenproduserade sedan extra kom menar du? Är inte alla artiklar på framsidan av hardware.no bara en vidarelänking från en eller annan sida?

 

Det är ju precis så det kommer se ut. Förstår du inte det är det DU som är blind och/eller naiv. No offense meant.

Lenke til kommentar

Dette er direkte løgn. Eller så er du blind.

Jeg tenkte da på egenproduserte artikler, ikke "saksede" saker fra andre sider på under 300 ord.

 

Det er mange kortere nyhetsinnslag på et par paragrafer, men såvidt jeg kan se er det ikke noen artikler som er blitt produsert for lesere uten premium. Det nærmeste jeg har funnet av egenproduserte artikler etter innføringen av premium er http://www.hardware.no/artikler/ma-vaere-det-blankeste-kabinettet-vi-har-sett/134136 , noe som er en kort produktoppsummering på under 300 ord.

 

Hvis du kan linke meg til en artikkel produsert for allmenheten etter innføring av "premium" jeg har gått glipp av så gjerne gjør dette. Da skal du få lov til å kalle meg blind, for løgner er jeg ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser absolutt ingen grunn til å betale ekstra for "premium"-innhold, kvaliteten tilsier ikke at dette er verdt å betale ekstra for. Leser også helst engelsk, bla.a. for å unngå uttrykk som "strømming", og nettsider som anandtech, tomshardware, xbitlabs, techspot etc. gjør det enda mindre attraktivt. Hardware er blitt kommersialisert, ikke drevet av entusiaster slik den var tidligere.

 

Uansett, blir spennende å se om dette har livets rett :)

Endret av enl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...