Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Jeg påpekte det da det dere kjørte tulletesten vannkjøling rett fra krana og jeg påpeker det på nytt: Kom med mer _saklige og seriøse_ artikler - ikke fjortis og syttis morsomheter. Greit nok at det kan være morsomt men det er totalt ubrukelig i den virkelige verden. Lurer på hva reaksjonene ble om et av de seriøse bilbladene kom med artikler i samme gate : "Se bilen rulle på tre hjul og uten batteri"

 

Synes det der blir en veldig dårlig og dum sammenligning, men det er min mening. Så klart det er ikke en seriøs artikkel det med vannkjøling rett fra krana, men en litt annerledes og morsom artikkel. Jeg synes det var underholderne å lese om eksperimentet og det er jeg sikker på fler her synes. Synes det er bra at Hardware.no gjør det du kaller fjortis og syttis morsomheter en gang i blant og ser ikke problemet med et par ubrukelige artikler en gang i blant :) Merk deg at det er min mening.

 

En ting jeg håper dere i Mediehuset Tek kan komme med er video-klipp fra for eksempel Computex som er nå og diverse eksperiment, tester osv. Mener jeg leste at dere skulle begynne med det, men har enda ikke sett noe?

Endret av ChristofferRudi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Tilpass nettsidene til de av oss som sitter på høyere oppløsning enn 1900x1080?
Fungerer det da for mindre oppløsning ,- jeg har 1280 x 1024 ?

 

Angående 1280x1024 har jeg ikke noe godt svar. Jeg er nok i mindretall med 30" og 2560x1600 som medfører at hw siden tar opp ca 1/3 av bredden av skjermen ved fullskjerm. Det er plass til mer...

 

heiglot

Lenke til kommentar

Supert, godt innspill :) Det skal vi fikse!

 

Vi bør nok lage Tek.no annonsefri for Hardware Ekstra-brukere også, siden mange bruker den som startside. Spiller det inn til teknisk.

 

Hei,

Takk for både rask tilbakemelding og endring på tek.no, slikt er supert. Håper dere fortsetter slik.

 

Litt mer feedback, siden jeg ikke lengre er på jobb;

- det at dere fjerner reklame er nok til at jeg betaler de kronene dere vil ha (Nå kan jeg jo ha på adblock, med god samvittighet :) )

- Suverent at dere valgte å legge til paypal støtte. Det gjør ting enklere, betydelig enklere faktisk.

 

Når det gjelder "ekstra", så kan dere droppe disse sakene om de skal holde dinside/side2 kvalitet.

 

Hvorfor satser dere ikke litt på litt fagstoff (Nei, jeg er ingen fan av teknofil)? Hva med å lage noen workshops, hvor dere kan legge ut VDI'er, så folk kan teste ting selv? Det er både gratis og enkelt, for alle. Det vil koste dere under en arbeidsdag og lage en god guide til fks virtualbox. Tenk på alt dere kan bygge videre på dette? Både for de som liker sorte-skjermer, og de som liker blå-skjermer. Hva med noen enkle workshops/guider for hvordan man setter opp Apache/WAMP(ikke skytt meg)/IIS. Hva med litt enkle databaser, mssql/mysql/mongodb? Hvordan bygge opp en site? Sette opp en enkel filserver? Mye av det over er jo perfekte eksempler på hvordan man kan bruke VLAN og brannmurer. Kanskje man kan snakke litt om lastbalanserere også? Finnes så klart mer forbruker relaterte ting, som en mediaserver man kan streame fra?

 

Grunnen til at jeg nevner det over, er at jeg tror mange unge mennesker ikke aner hva de går til når de velger IT relaterte fag. Ja, de kan modde ett spill ved å bytte ut noen filer. Dessverre så tror mange at de da er utlært, noe som er helt feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Den dagen jeg kan begynne å lese hardware tester som også fokuserer på fotografi/video/programmering og ikke bare spill (jada, det er noen grafer i testene som gjenspeiler dette, men 90 prosent av det som skrives gjenspeiler spilling eller filmtitting), da skal jeg gladelig betale en femtilapp i måneden, min inntil da, så blir det en snartur hos dere for å lese de mer vettuge kommentarene, også ut i den vide verden for mer grunnstoff på det jeg finner interesse i ... Jeg har f.eks. spurt dere gjentatte ganger om dere ikke kan teste noen dual xeon/amd løsninger med pro skjermkort, det har ikke vært noen form for respons ... samme med test og sammenligning av Workstations, aldri sett noe sånt her (hvis noen har en forholdsvis ny link så vil jeg være takknemlig). Det er greit at 98% av leserne her er spillentusiaster, men selv de vil vel finne det spennende å se hva et Workstation oppsett vil yte kontra en PC. Jeg er sikker på at produsentene av dual CPU hovedkort og proff utstyr vil være positive til dette også for å vise hva de faktisk kan og kanskje øke salget av dyrere proffe løsninger ... JEg vet i hvert fall at når jeg skal bytte redigeringsutstyr (jeg bygger selv) så må jeg gå alle andre steder enn hardware, og det synes jeg egentlig er litt dumt, for de fleste av dere skriver rimelig bra på generell basis (alle kan bomme litt i ny og ne, største problemet deres mht skriving er når dere stoler for mye på Google translate) ... Så en ny oppfordring (eller utfordring): gjør noen sammenligningstester mellom PC <-> WS Dual CPU hovedkort kontra single CPU (med og uten pro grafikkløsninger) ... Hvordan vil f.eks. ett av Asus topp dual cpu oppsett måle seg mot et i7 topp oppsett osv ... Hvordan vil en Tessla eller 7 måle seg i video/3D rendering kontra 3-7 konsumer skjermkort ... (kun eksempel ikke sikkert det går an å kjøre 7 skjermkort for alt jeg veit ... og derfor kunne det vært greit å vite når man driver med f.eks. rendering/bildebehandling ... hva som er praktisk nytte av det ene eller andre systemet) ...
Enig med posten over, ytelse mtp. rendering på f.eks GTX 780 og CUDA i Premiere, prosessorer og ytelse mtp. rendring, konvertering av bilder, sammensetting av gigapanoramaer, 3D oppgaver etc. Det løfter sidene deres ved å holde dere litt "seriøs" mtp. innholdet som kommer ut, da spill kun er underholdning, å få vite hva en maskin yter i arbeid etc. er for min del veldig greit å få en pekepinn på. Som dual Xenon kontra i7 3970X etc.
Hei,Takk for tilbakemeldingen.Typen tester du etterlyser er noe vi i lang tid har ønsket å gjøre mer av selv. Jeg er fullt klar over at vi har et lite hull i måten vi gjør tester på her, fordi vi rett og slett ikke berører dette temaet. Vi ga det et lite forsøk i GeForce Titan-testen, men det vare bare én test på en håndfull skjermkort - altså ikke en slik stortest du søker.Den korte sannheten er at Hardware i all tid har hatt et forbrukerfokus (om et veldig nerdete ett), og som du sier er det langt flere av leserne våre som trigger på spill-retningen, fremfor dataprosessering. Det har i sin tur ledet til at slike saker har veldig lav respons, og de har ikke figurert spesielt stort i undersøkelsene våre heller.Men det betyr ikke at sakene er mindre viktige, og vi ser at dette jevnt og trutt blir etterlyst. Jeg viste nettopp innlegget ditt til en kollega her, som ble gira med en gang. Med Hardware Ekstra er målet at vi får kapasiteten til å lage nettopp slike saker. Jeg tør ikke love en konkret dato nå, men jeg har lagt den inn i to-do-listen vår :-)

 

Takk, sier jeg da :-)

 

Og hvis dere ønsker ett 604 kort som referanse så skal jeg kunne hoste opp ett iwill med ett par xeon 2.8

eller dere kan få låne (hvis dere er forsiktig) min gamle dual Pentium 200 Mhz (asus P5 kort) ... kjører Windows 2000! hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor satser dere ikke litt på litt fagstoff (Nei, jeg er ingen fan av teknofil)? Hva med å lage noen workshops, hvor dere kan legge ut VDI'er, så folk kan teste ting selv? Det er både gratis og enkelt, for alle. Det vil koste dere under en arbeidsdag og lage en god guide til fks virtualbox. Tenk på alt dere kan bygge videre på dette? Både for de som liker sorte-skjermer, og de som liker blå-skjermer. Hva med noen enkle workshops/guider for hvordan man setter opp Apache/WAMP(ikke skytt meg)/IIS. Hva med litt enkle databaser, mssql/mysql/mongodb? Hvordan bygge opp en site? Sette opp en enkel filserver? Mye av det over er jo perfekte eksempler på hvordan man kan bruke VLAN og brannmurer. Kanskje man kan snakke litt om lastbalanserere også? Finnes så klart mer forbruker relaterte ting, som en mediaserver man kan streame fra?

 

Veldig mange gode eksempler du kommer med der på ting ihvertfall jeg gjerne kunne tenkt meg å lest/lært en del om! Håper virkelig dette blir tatt videre til vurdering.

Lenke til kommentar

Kommer til å se hvordan det er den første måneden for å se om det blir betaling, ikke umulig:) Men da har jeg noen ønsker/tips:

*Det må fungere utmerket på nettbrett/mobil.

*En "les senere" knapp og annen funksjonalitet som gjør brukeropplevelsen bedre hadde vært flott. Burde gå fint nå som det er blitt innlogging.

*Ønsker mer programmvare tester og guider. Som for eksempel en grundig test av programmet "tune up". Men det er kanskje for mye å be om på en "hardware" side.

*Samme tilbud for gamer og amobil

*Flere artikler om linux, kanskje en test/sammenligning mellom de mest populære distroene

*Fortsett med dekning av IT relatert politikk

Lenke til kommentar

Til dere som sier dere gjerne kan betale for å slippe unna reklamen, men ikke for ekstra artikler... WAT? Med Hardware ekstra så slipper dere reklamen, og får lese noen ekstra artikler i tillegg. Det er ikke som om det er en seperat gratis-side og en premium-side hvor det er ingen reklamen men kun ekstra artikler. Forstår ikke logikken :/

 

Kommer til å se hvordan det er den første måneden for å se om det blir betaling, ikke umulig:) Men da har jeg noen ønsker/tips:*Det må fungere utmerket på nettbrett/mobil.*En "les senere" knapp og annen funksjonalitet som gjør brukeropplevelsen bedre hadde vært flott. Burde gå fint nå som det er blitt innlogging.*Ønsker mer programmvare tester og guider. Som for eksempel en grundig test av programmet "tune up". Men det er kanskje for mye å be om på en "hardware" side.*Samme tilbud for gamer og amobil*Flere artikler om linux, kanskje en test/sammenligning mellom de mest populære distroene*Fortsett med dekning av IT relatert politikk

 

"les senere" er vel allerede implementert av alle moderne nettlesere idag enten offisielt eller via plugins? Fordelen med disse er jo at de også fungerer for andre nettsider, så ser ikke helt vitsen med at hardware skal ha en egen spesial-løsning for dette...

 

Linux-testene vil fortsatt være gratis, og jeg håper at jeg iløpet av noen måneder har vært innom de store distroene slik at en sammenligning egentlig ikke er nødvendig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra tiltak!

Er uenig i mye av kritikken her, synes det virker som om de fleste som har noe kritisk å komme med i utgangspunktet er negativt innstilt.

 

Og alle dere som sier at det bare er å bruke AdBlock; Skjønner dere ikke at måten hardware.no (frem til nå) tjener penger på er ved å vise reklame? Det vitner om dårlig økonomisk forståelse og samvittighet når dere legger igjen et kort svar her og forventer at det er løsningen på alle problemer.

 

Håper å få se flere artikler om Linux, og gjerne også reportasjer fra produsenter som da dere var hos Nvidia, det var skikkelig interessant!

 

Foreslår også at dere legger til muligheten for å laste opp eget stylesheet, det kunne vært kult!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er trist å lese at de fleste her har ikke forståelse for at bruken av Ad-block faktisk fører til en ond sirkel :

 

Ad-Block : Mindre reklameinntekter : Mindre penger til å betale ansatte : Mindre Ansatte : Mindre Artikler : Enda Mindre reklameinntekter pga fallende lesertall osv...

 

Greit nok, jeg sitter på en ræva mobil internett tilkobling med maks 8gb per måned, så fort jeg bikjer over grensen går alt enda saktere men jeg har per dags dato valgt å kutte ut bruken av Ad-block nettopp pga den negative trenden den tilfører.

 

Bruken av annonse blokkere har jo allerede ført til at flere profilerte websider har måttet lete etter flere inntjeningsmuligheter for å kunne fortsette med å gi oss den kvaliteten vi ønsker og man ser jo hva dette har ført til hos VG og andre aktører.

 

Og ja, det finnes mange nok gode sider der ute, men er det ikke litt gøy å kunne skryte av at vi har vår egen Norske nettside som har entusiaster som oss selv som prøver å skrive interessante og spennende artikler til oss? Personlig er jeg av den meningen at for å gjøre seg opp en mening bør man lese flere tester nettopp fordi det ofte forekommer bias eller fordi det kan være at websiden må skrive en positiv omtale for å få tilgang til produktene fra feks spillprodusenten ( IGN + Ubisoft / EA ) .

 

Og så litt tilbakemelding til redaksjonen :

 

*Personlig savner jeg faktisk bedre grafer i mange av testene og en bedre måte å sammenligne resultater på , selvsagt så kan det være vanskelig å sammenligne feks skjermkort siden både driverne og nyere utgaver presser stadig vekk ytelsen opp, men ved å bruke en markering på grafene bør det la seg gjøre å oppdatere driverne oftere ved testene som blir gjort og kanskje kun sammenligne med de nyeste kortene fra andre aktører.

 

En slik markering holder sannsynligvis med å merke med driverversjonen som er brukt (eller link til spesifikasjonene som var brukt)

 

Litt seint nå så får heller komme med flere tilbakemeldinger når jeg er mer opplagt (eller rettere sagt, når tvillingene gir meg litt mer hvile :p ).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjempe konsept, kommer garantert til å prøve dette, men for meg er det også viktig med en god brukeropplevlse på nettbrett og telefon.

 

Jeg er helt enig med deg. Mobilversjon og god brukeropplevelse på nettbrett er kjempeviktig. Er det noen spesielle funksjoner eller forbedringer du sikter til, eller er det generell tilrettelegging du tenker på? Har du eksempler på nettsider som du mener gir en ekstra god brukeropplevelse på nett?

 

Jeg vil ha en liten badge ved siden av kommentarene mine. Som betalende medlem. Badge of honour, of course.

 

Badge skal bli :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er tydeligvis et paradigmeskifte mot at tjenester på nettet skal betales for. Det er vel i prinsippet greit. Det er bare det at jeg er innom så mye av forskjellige sider at jeg vil ikke ha penger til "brød" om jeg skal betale "bare" kroner 29 på alle plasser. Om luka stenges med "teasere" som henviser til plussstoff, så vender jeg meg heller mot de øvrige utenlandske steder.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

*Det må fungere utmerket på nettbrett/mobil.

 

Vi ser at dette er noe mange er opptatt av. Er det noen spesielle funksjoner du ønsker, evt er det eksempler på sider som løser dette bra i dag?

 

*En "les senere" knapp og annen funksjonalitet som gjør brukeropplevelsen bedre hadde vært flott. Burde gå fint nå som det er blitt innlogging.

 

God idé, den noterer vi. :)

 

*Ønsker mer programmvare tester og guider. Som for eksempel en grundig test av programmet "tune up". Men det er kanskje for mye å be om på en "hardware" side.

 

Vi planlegger å dekke programvare også. Den redaksjonelle profilen til Ekstra er noe som som blir til mens vi går, basert på lesertall og tilbakemeldinger fra Ekstra-brukerne.

 

*Samme tilbud for gamer og amobil

 

Dette er helt klart noe vi kommer til å gjøre etterhvert, både enkeltvis per site og i en samlepakke for de som ønsker det. Men hovedfokus nå er å få Hardware Ekstra så bra som mulig.

 

*Flere artikler om linux, kanskje en test/sammenligning mellom de mest populære distroene

*Fortsett med dekning av IT relatert politikk

 

Dette skal vi helt klart fortsette med, både for vanlige og Ekstra-brukere.

 

Takk for mange gode innspill! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er av prinsipp imot premiuminnhold på nyhetssider, og ønsker ikke noe ala VG+.

 

Bruker uansett adblock for å få en renere og mer oversiktlig side, men skjønner at dette fjerner deres inntekter. Vil derfor betale for tjenesten, men ikke pga. ekstra innhold, kun for å slippe reklamen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er av prinsipp imot premiuminnhold på nyhetssider, og ønsker ikke noe ala VG+.

 

Bruker uansett adblock for å få en renere og mer oversiktlig side, men skjønner at dette fjerner deres inntekter. Vil derfor betale for tjenesten, men ikke pga. ekstra innhold, kun for å slippe reklamen.

 

Du kan jo støtte Hardware.no uten å betale en krone for det, fjern Ad-block for hardware sidene og du kan ha litt bedre samvittighet.

Ønsker du helt reklamefrie sider og litt "ekstra" så er det jo ikke så ille hva man betaler for det, ca 2 x 0.5l med Cola kjøpt på 7-eleven / Bunnpris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...