Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Hvordan kontrolleres at gratisalternativet ikke blir dårligere på bekostning av betalingsalternativet. På meg virker det sannsynlig at gratisalternativet vil lide, og signaleffekten ved å begynne å ta penger for noe som siden tidenes morgen har vært gratis er ikke god.

 

Jeg tipper dette vil gi en liten kortsiktig boost i økonomien, men et langsiktig tap, fordi veien vil bli mye kortere til konkurrentene deres, og spesielt den yngre garde ikke vil bli med på dette. Slik vil hardware.no sakte men sikkert tusle mot undergang.

 

Håper jeg tar feil, evnt. håper dere snur i tide.

 

Husk på en ting, brukerne på diskusjon.no står for halve verdien (antakelig mer) her på hardware.no. Hvilken plass har den faktoren fått i regnestykkene deres? Har dere forøvrig noen suksesshistorier å vise til hva betalings-hardware-nyheter angår?

Hei,

 

Kjerneleserne vi har på Hardware.no og ildsjelene vi har i forumet vårt betyr definitivt mye for oss. Når vi først startet prosessen med Hardware Ekstra gjorde vi med en gang klart at vi måtte ta med resultatene fra den redaksjonelle undersøkelsen vi kjørte, der vi så at mange aktive forummedlemmer deltok.

 

Bare dager etter at vi bestemte oss for at "nå skal vi få på plass Hardware Ekstra, som vi har snakket om i ti år", gikk vi ut og spurte om noen ville delta i en fokusgruppe om fremtidens Hardware (siden det var en fokusgruppe, kunne vi ikke si konkret hva det var snakk om). Der fikk vi inn rundt 15 påmeldinger, og vi kalte inn alle mann. Responsen som kom frem der, både på hva brukerne forventet av Ekstra-produktet og vanlige Hardware, la rammen for hvordan vi jobbet videre.

 

Det leder litt over til den siste setningen din, suksesshistorier. Sannheten er at betalingsløsninger på nett er så ungt at det eksisterer lite statistikk, og lite iallefall statistikk som er direkte relevant for et medium som oss - men det er noe. Lesergruppen vår er temmelig unik i en slik sammenheng, så vi har basert mye av arbeidet med Ekstra (og effekten på vanlige Hardware) på responsen fra våre lesere, sett i lys av suksesshistoriene rundt om i verden, som New York Times.

 

Derfor har vi fulgt nøye med på kommentarene både i denne tråden, i kommentarfeltene til Ekstra-sakene og i kommentarfeltene til de vanlige sakene, for å se hva dere mener.

 

Som vi har nevnt i et par andre kommentarer er Hardware Ekstra et produkt som blir til fortløpende. Vi har hatt saker på tvers av hele spekteret. Basert på kommentarene og all mulig annen statistikk - konverteringsrater, lesertall, tid brukt på nettstedet og mye mer, har vi lett etter tegn på hvor dette går.

 

Jeg kan også legge til at vi akkurat nå har 587 registreringer, der 74 av dem har kommet hittil i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker tanken bak Hardware Ekstra veldig godt, men det å ha eksklusive artikler syntes jeg er en uting, det å straffe å redusere kvaliteten på gratisinnholdet er ikke måten å gå frem på...

 

Alternativt kan jo ekstra sakene "slippes fri" med annonser senere etter en viss tid, da vil jo de som betaler for ekstra få nyhetene og sakene annonsefritt før de andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alternativt kan jo ekstra sakene "slippes fri" med annonser senere etter en viss tid, da vil jo de som betaler for ekstra få nyhetene og sakene annonsefritt før de andre.

 

Hei,

 

Vi var faktisk innom denne tanken et par ganger, men vi la den litt fra oss midtveis i prosessen. Det vi var litt redd for, noe vi også fikk innspill på fra fokusgruppen, var at de som er Ekstra-medlem raskt kunne føle at produktet ble "utvannet" om alle fikk tilgang til de relativt tidløse sakene etter en viss tid.

 

La oss si at dere er Ekstra-medlemmer, hvordan ville du følt det om vi åpnet saker opp - la oss si etter en måned eller to - som du da har betalt for?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg vil bli "ekstra medlem" etterhvert. Det er for å få bedre egen samvittighet mht. reklame & trackere (jeg blokkerer alt sånt, alltid).

 

Tre dager er en helt ok artikkel-frislipp tid etter min mening (dersom dere skal ha egne ekstra-artikler). Da får ikke-ekstra-folket lese greia før diskusjonen har dødd helt.

Lenke til kommentar

La oss si at dere er Ekstra-medlemmer, hvordan ville du følt det om vi åpnet saker opp - la oss si etter en måned eller to - som du da har betalt for?

Hadde ikke hatt noe imot det, synes det er en mye bedre løsning enn å låse artiklene slik. Ble egentlig litt skuffet når jeg fant ut at Ekstra-artiklene ble låst for alle andre. Jeg, som mange andre betaler for å støtte opp (og droppe reklamen), ikke å få artiklene for oss selv, uten å kunne dele med de andre. ;) Er enig med Tiltman, 3 dager er bedre. Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig, og for min del så handler det ofte like mye om diskusjonene rundt sakene som selve artikkelen og da er det synd om brorparten av de på diskusjon.no ikke engang får lest artikkelen.

 

Er dette en hardware.no greie, eller vil det bli en tek.no greie? Og hvordan ser man på det å være logget inn på enheter på arbeidsplasser på maskiner som er tilgjengelig for mange personer? Her jo faktisk på dødtiden på jobb jeg leser igjennom flest artikler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei,

 

Takk for tilbakemeldinger på dette med eventuell åpning en stund etter publisering!

 

Helt enig, og for min del så handler det ofte like mye om diskusjonene rundt sakene som selve artikkelen og da er det synd om brorparten av de på diskusjon.no ikke engang får lest artikkelen.

 

Er dette en hardware.no greie, eller vil det bli en tek.no greie? Og hvordan ser man på det å være logget inn på enheter på arbeidsplasser på maskiner som er tilgjengelig for mange personer? Her jo faktisk på dødtiden på jobb jeg leser igjennom flest artikler.

 

Hei,

 

Planen er å utvide dette til andre sider i nettverket vårt over tid, men nøyaktig når har vi ikke satt noen konkret plan for. Vi startet med Hardware.no fordi leserbasen er størst der, og en eller annen gang i løpet av året/neste år er tanken å utvide det til Gamer.no og Amobil.no - men vi har ikke satt noen konkrete tidsestimater der. Nøyaktig hvordan det pakkes inn for de som har Hardware Ekstra-medlemskap har vi ikke grublet så alt for mye på ennå :-)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Kjerneleserne vi har på Hardware.no og ildsjelene vi har i forumet vårt betyr definitivt mye for oss. Når vi først startet prosessen med Hardware Ekstra gjorde vi med en gang klart at vi måtte ta med resultatene fra den redaksjonelle undersøkelsen vi kjørte, der vi så at mange aktive forummedlemmer deltok.

 

Bare dager etter at vi bestemte oss for at "nå skal vi få på plass Hardware Ekstra, som vi har snakket om i ti år", gikk vi ut og spurte om noen ville delta i en fokusgruppe om fremtidens Hardware (siden det var en fokusgruppe, kunne vi ikke si konkret hva det var snakk om). Der fikk vi inn rundt 15 påmeldinger, og vi kalte inn alle mann. Responsen som kom frem der, både på hva brukerne forventet av Ekstra-produktet og vanlige Hardware, la rammen for hvordan vi jobbet videre.

Denne "fokusgruppen" dere brukte skulle vært kjølhalt fra Rotterdam til Dar-Es-Salaam. Hvordan i alle dager passer artikkelen 10 triks som gjør at du får mer ut av din bærbare i det konseptet som er beskrevet i løpet av tråden? Dere holder rett og slett de mest interesserte leserne deres for narr!

 

Jeg for min egen del tok valget for et par dager siden, det blir ikke noe Ekstra på meg. Og det synes jeg er synd. Jeg blir nok fremdeles fast leser, da det glimtvis kommer glimrende artikler på sidene deres, men aldri i verden om jeg blar opp for det latterlige nivået det nå legges opp til. Vis meg én artikkel som er "entusiastverdig".

Endret av WonderStivi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett hva der lover og lyver her så vil det oppstå klase skille her .

De som vet alt og de som er lite informert

Skal dere skape en krangel mellom dem når man diskuterer artikler

 

Det er ikke så mange som ser det men det oppfattes som tvungen betaling for å være et normal medlem.

 

ekstra medlemskap skulle jo gi noe ekstra uten om det vanlige.

i stede gar der la de som betaler være normal medlemmer og de som lar være å betale blir da b eller c medlemmer , elelr sagt på en annen måte : 2ndregrads medlemmer

 

jeg lure bare på om man ikke om noen år også blir kastet ut av diskusjon.no hvis man vil være med uten å betale ?

Endret av den andre elgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en annen idè:

Hva om de som blokkerer reklame ikke får opp bilder på siden?

På den måten blir de "straffet" og whitelister kanskje hw.no?

 

Om ikke, får de uansett ikke med seg bildene. De får jo teksten, men bildene er jo halve opplevelsen.

Ellers er jeg et gammelt medlem selv, men min historikk og aktivitet har vert stadig dalende.. Det tror jeg man kan si om mange, det er ikke det at jeg har blitt mindre teknisk interessert, tvert i mot!

 

Hw.no har ikke levert på lenge, dere er alt for trege og skriver for overfladisk.

Før google+ var det vanskeligere å få med seg alt av nyheter og slikt, men nå er det bare et spørsmål om å bygge opp de riktige kretsene med teknologi-guruene internasjonalt. Hvordan skal en statisk nettside konkurrere med det?

 

Dere prøver å innta avisformen, men selv avisen er jo nesten død... Analog modell av internett vil neppe fungere så bra, tror jeg..

 

 

----

 

 

Og forresten, jeg brukte min "gratis artikkel" (uten at jeg visste det) på den "så mye strøm bruker din pc". Men det var jo en latterlig artikkel med en latterlig dårlig kalkulator. Den hadde jo bare et par generiske valg og så ble det sagt at "det kan avvike" (eller noe i den dur).

 

Jada, jeg vet alt om virkningsgrad, jeg vet at energi ikke kan forsvinne, etc. (fysikk), samt jeg vet en god del om forskjellig maskinvare som ULV-prosessorer, m.m. Jeg hadde sett for meg en kul kalkulator med fancy grafer... Ikke en dårlig nedtrekksliste med 3 valg eller hva enn det var. (husker ikke helt og jeg får vel ikke lov å se det på nytt)

Endret av Olavxxx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en annen idè:

Hva om de som blokkerer reklame ikke får opp bilder på siden?

På den måten blir de "straffet" og whitelister kanskje hw.no?

 

Om ikke, får de uansett ikke med seg bildene. De får jo teksten, men bildene er jo halve opplevelsen.

Ellers er jeg et gammelt medlem selv, men min historikk og aktivitet har vert stadig dalende.. Det tror jeg man kan si om mange, det er ikke det at jeg har blitt mindre teknisk interessert, tvert i mot!

 

Hw.no har ikke levert på lenge, dere er alt for trege og skriver for overfladisk.

Før google+ var det vanskeligere å få med seg alt av nyheter og slikt, men nå er det bare et spørsmål om å bygge opp de riktige kretsene med teknologi-guruene internasjonalt. Hvordan skal en statisk nettside konkurrere med det?

 

Dere prøver å innta avisformen, men selv avisen er jo nesten død... Analog modell av internett vil neppe fungere så bra, tror jeg..

 

 

----

 

 

Og forresten, jeg brukte min "gratis artikkel" (uten at jeg visste det) på den "så mye strøm bruker din pc". Men det var jo en latterlig artikkel med en latterlig dårlig kalkulator. Den hadde jo bare et par generiske valg og så ble det sagt at "det kan avvike" (eller noe i den dur).

 

Jada, jeg vet alt om virkningsgrad, jeg vet at energi ikke kan forsvinne, etc. (fysikk), samt jeg vet en god del om forskjellig maskinvare som ULV-prosessorer, m.m. Jeg hadde sett for meg en kul kalkulator med fancy grafer... Ikke en dårlig nedtrekksliste med 3 valg eller hva enn det var. (husker ikke helt og jeg får vel ikke lov å se det på nytt)

Har ikke satt meg inn i G+, hvordan fungerer dette nettavis-opplegget? Hvordan setter jeg opp teknologi-feeden?

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg inn i G+, hvordan fungerer dette nettavis-opplegget? Hvordan setter jeg opp teknologi-feeden?

Du finner grupper og sirkler som du abonnerer på.

Det tar litt tid å bygge seg opp, samt å tilpasse strømmene. Men etter en stund tenker du at facebook er noe drit (primært uinteressante ting på FB).

 

G+ med litt innsats, så kan du få feed på hva som helst. Om du koder PHP, HTML5, eller om du liker android, etc. så finner du mange aktive som sprer MYE info. Blir det for mye fra en kant, setter du pause på notifications.

 

ps. husk å slå av epost-notifications :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...