Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et par ting jeg lurer på ( irriterer meg) ang ekstra medlemskapet.

 

* Jeg må logge inn først på diskusjon.no og så på nytt når jeg f.eks tar turen over til gamer.no. På f.eks gamer.no så må jeg logge inn med min epost og den står klart å tydelig øverst på siden isteden for mitt nick.

Virker nesten som jeg har 2 forskjellige kontoer her, er det ikke mulig å få en felles konto. Ønsker ikke at min mail adresse skal vises på deres side da jeg logger inn på jobb og andre offentlige plasser.

 

* Det er en del snik annonser rundt om kring på forumet. F.eks når jeg var innom ipad tråden så var det annonser til prisguiden.no. Skulle ikke ekstra være annonse frit?

 

Valgte å svare her istedenfor å starte en ny post. Send meg gjerne en PM om det skulle være noe mer info dere trenger eller svar her.

 

Edit: En ting til, når jeg går fra gamer.no til amobil.no starter amobil.no siden først opp med all reklame før den blir fjernet og jeg logget inn et sekund seinere eller 2. Ment at det skal være slik eller?

Endret av MysticoN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: En ting til, når jeg går fra gamer.no til amobil.no starter amobil.no siden først opp med all reklame før den blir fjernet og jeg logget inn et sekund seinere eller 2. Ment at det skal være slik eller?

 

Akkurat denne har jeg lest om...ja, det er slik - om det skal være slik, vet jeg ikke. Det som skjer er at siden blir lastet på nytt hvis den detekterer at du er innlogget om ekstra-bruker (gjennom en cookie, antar jeg).

Lenke til kommentar

Så med andre ord, er man ekstra medlem så må man loade siden 2 ganger? Ikke det at åpne en tek side tar så mye ut av min datapakke, men dette er ikke bra når den allerede er brukt opp og jeg betaler for hver Mb.

 

Det er et interessant spørsmål...håper noen fra tech-avdelingen kan kommentere den.

 

 

En annen ting er denne:

 

 

 

...hvorfor skulle hva enn Tek's annonsører måtte ønske angå meg, når jeg ble Ekstra-bruker nettopp for å slippe alle former for spam og reklame - eller slik jeg ser på det: propaganda?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

...hvorfor skulle hva enn Tek's annonsører måtte ønske angå meg, når jeg ble Ekstra-bruker nettopp for å slippe alle former for spam og reklame - eller slik jeg ser på det: propaganda?

Hei

 

Den skal selvfølgelig ikke komme opp for Ekstra-medlemmer.

På skjermbildet ditt ser jeg at du har den vanlige forsiden for ikke-medlemmer. Kan det være at nettleseren din bruker en cachet versjon?

 

Kan du si noe om hvilken nettleser du bruker?

Lenke til kommentar

Hei

 

Den skal selvfølgelig ikke komme opp for Ekstra-medlemmer.

På skjermbildet ditt ser jeg at du har den vanlige forsiden for ikke-medlemmer. Kan det være at nettleseren din bruker en cachet versjon?

 

Kan du si noe om hvilken nettleser du bruker?

 

Jeg bruker Ff v.24 - jeg har satt alle ikke-hvitelistede cookies til å bli slettet ved programavslutning.

Jeg var innlogget som Ekstra-bruker (derfor den røde "sensureringen" av e-postadressen min øverst til høyre på bildet), og skjermdumpen var tatt etter automatisk page-reload.

 

Noen ganger kommer spørsmålet om spørreundersøkelse opp både før og etter at siden blir automatisk lastet på nytt (?) etter at det blir registrert at jeg er Ekstra-bruker.

 

Mulig relaterte add-ons er NoScript, Ghostery og AdBlock+ (selv om sistnevnte er disabled på hardware.no), som kanskje kan rote til noe av bakgrunnskoden/hindre siden i å leses skikkelig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan fungerer Tek's konkurranser nå...? Vi er flere i familien som ønsker å delta i adventskalenderen, men slik det fungerer nå, så er det stor forvirring om hvorvidt man får registert sine svar og epost (det er kun jeg som har en diskusjon.no-konto pr. nå).

 

Første gangen fikk jeg beskjed om "du deltar nå i denne konkurransen", uten hverken å få se igjennom svarene eller innfylt info, og etter det blir muligheten for de andre til å svare borte.

Vennligst la konkurransene støtte svar fra flere personer mens man fortsatt er innlogget på egen konto!

Lenke til kommentar

Hei

 

Det er ingen begrensning annet enn på e-post. Bare last artikkelen på nytt, så får du anledning til å svare på nytt.

 

(Ikke trykk F5, men gå inn på artikkelen på nytt ved å trykke enter i adresselinja)

Kan ikke dette misbrukes ganske drøyt?

 

Håper dere må ha en form for ID når dere gir ut premier, ellers er det sikkert en eller annen dude som tilfeldigvis har 70 søsken som ville være med på kalenderen. :p

Lenke til kommentar

Kan ikke dette misbrukes ganske drøyt?

 

Håper dere må ha en form for ID når dere gir ut premier, ellers er det sikkert en eller annen dude som tilfeldigvis har 70 søsken som ville være med på kalenderen. :p

 

Muligheten er der, hvis nevnte dude også har 70 forskjellige epost-adresser.

Men seriøst, hvem gidder å drive slik...?

 

Og det er ikke mer åpent for "misbruk" nå enn det var før.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

 

Muligheten er der, hvis nevnte dude også har 70 forskjellige epost-adresser.

Men seriøst, hvem gidder å drive slik...?

 

Og det er ikke mer åpent for "misbruk" nå enn det var før.

Tipper det er en eller flere som har "fritidsproblemer" som driver på slikt. Er jo noen gode premier i kalenderen.

 

Men at vinner på fremvise identifikasjon gjør jo ingenting :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Tek-nettverket har siden 2013 blitt dårligere og dårligere med det resultat at jeg ytterst sjeldent er innom sidene deres. Så jeg har altså gått fra å være fast leser (flere ganger daglig) av hw.no, gamer.no, overklokking.no, akam.no og ikke minst prisguide.no til å ikke besøke en eneste av deres sider.

 

Trist.

 

Edit: Sannhet med modifikasjoner. Jeg er innom tu.no og digi.no gjerne et par-tre ganger i uken. Men også disse sidene faller i kvalitet.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...