Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Hw.no er omtrent som Black Knight, de stanser ikke mens leken er god og drar det alt for langt til "the point of no return".

 

Jeg har hørt at det er kapitalismens forbannelse :whistle:

 

Hei hardware.no

 

det nye Hardware ekstra synes jeg har ødelagt hele opplevelsen med nettsiden

 

Eg pleide å sitte i timevis hver dag å se igjennom tester på kabinetter og andre pc deler, men nå etter at ekstra ble lansert er det ikke mulighet til å lese gjennom en skjit. Eg får lest gjennom første sida så kommer det opp at man må ha hardware ekstra!!!

 

Her sitt eg under 18! har ikke visakort til å kunne lage meg hw ekstra. det gjør meg meget irritert.

 

Det er en god tanke men prøv no for guds skyld å lage noe som funker for alle, vær så snill.

 

Så vidt jeg har fått med meg er det mange yngre brukere, lurer bare på hvilke nettsteder de ender opp med når hw blir betalingsbasert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere sa at Ekstra-tjenesten skulle levere artikler utover det vanlige, men at ikke-betalende lesere skal få det samme som før.

 

Dette ser ikke ut til å stemme i praksis. Dere har hvert år hatt artikler om bildene dere ikke brukte på Computex, men i år er dette kun tilgjengelig for Ekstra-medlemmer. Dette stemmer ikke med det dere lovet oss!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere sa at Ekstra-tjenesten skulle levere artikler utover det vanlige, men at ikke-betalende lesere skal få det samme som før.Dette ser ikke ut til å stemme i praksis. Dere har hvert år hatt artikler om bildene dere ikke brukte på Computex, men i år er dette kun tilgjengelig for Ekstra-medlemmer. Dette stemmer ikke med det dere lovet oss!

 

Hei

 

Det kommer to bildegallerier til fra Computex. Disse vil ikke være Ekstra-saker.

Lenke til kommentar

La meg først begynne med å si at Hardware Ekstra er noe jeg kommer til å vurdere å abonnere på hvis innholdet viser seg å være interessant og ikke oversatt innhold man finner utenlandske teknologinettsteder.

 

Når det er sagt så ser jeg med bekymring på strategien flere og flere nettsider og nettaviser går mot. Vi er på vei mot at alle skal ha 20-50 kr av brukerne per måneden for såkalt ekstra- og plussinnhold. Det går nok helt fint for de aller fleste å betale for noen av disse sidene, men når det blir 10-20 sider som alle skal ha betalt så vil man måtte velge kun noen av dem.

 

Det jeg ser på andre sider og begynner å se spor av her er at det i praksis ikke er slik at kun stoff som tidligere ikke eksisterte og finansieres av månedkostnaden forbeholdes betalende lesere, men også stoff som tidligere var gratis. Dette senker verdien av hele nettstedet og kan skremme bort gratiskunder som har valgt å bruke sine penger på andre sider som interesserer dem mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her sitt eg under 18! har ikke visakort til å kunne lage meg hw ekstra. det gjør meg meget irritert.

 

Det er en god tanke men prøv no for guds skyld å lage noe som funker for alle, vær så snill.

 

Hei, jeg ser at dette med aldergrense og netthandel kan være et lite hinder. Vi har lagt opp til flere ulike betalingsformer for å gjøre det så praktisk som mulig, og slik at du kan velge en modell som passer deg. Dessverre har flere av disse i sine vilkår at du minst må være 18 år for å opprette konto/kundeforhold, og disse reglene er det vanskelig for oss å gjøre noe med.

 

En rekke banker tilbyr ungdomskort, men det ser ut som om disse er sperret for handel på Internett som standard. I enkelte banker har jeg hørt at det er mulig å søke om å oppheve denne "internettbegrensningen" dersom man har underskrift fra foreldre. Ikke det mest praktiske her i verden, men om man får opphevet begrensningen betyr det en enklere hverdag siden man kan gjøre andre kjøp på nettet også.

 

Både mobilbetaling (som vi vurderer å legge til) og PayPal har begge 18-årsgrense som gjør at konto må opprettes av foreldre dersom de skal kunne brukes når du er under 18.

 

Den enkleste og raskeste løsningen blir derfor å kjøpe VISA-gavekort av typen SpendOn. Dette kortet støtter alle VISA-utsalgssteder, inkludert kjøp på Internett.

 

I tillegg må jeg jo selvsagt nevne BitCoin-mining. Med en Bitcoin-wallet og utgravde Bitcoins omgår du også aldergrense-problematikken, samtidig som du får mulighet til å lære deg masse nytt om denne digitale valutaen :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott tiltak i å introdusere en tjeneste der jeg kan bli kvitt reklame. Jeg har ingen problemer med å støtte dere med 29 kr månen, men av prinsipp er jeg i mot sider som krever at du er betalende medlem for å se visse artikler, spesielt når det er en artikkel som jeg kunne lese gratis på andre sider gratis, og kommer derfor ikke til å kjøpe ekstra. Kan også se for meg at jeg kommer til å gå vekk fra å lese artikler fra HW.no pga dette. Ikke at det er så mange artikler som det frister å lese uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den enkleste og raskeste løsningen blir derfor å kjøpe VISA-gavekort av typen SpendOn. Dette kortet støtter alle VISA-utsalgssteder, inkludert kjøp på Internett.

 

I tillegg må jeg jo selvsagt nevne BitCoin-mining. Med en Bitcoin-wallet og utgravde Bitcoins omgår du også aldergrense-problematikken, samtidig som du får mulighet til å lære deg masse nytt om denne digitale valutaen :-(

 

Nei, nei og nei

Første punkt ; dere legger opp til kjøpepress i en gruppe under 18 eller 16 år for den saks skyld...

 

Andre punkt, les gjerne den grundige analysen om Bitcoin-mining hos Tomshardware Den gir et mer nyansert bilde på hva som trenges og realismen systemet. Fools gold?

Lenke til kommentar

Nei, nei og nei

Første punkt ; dere legger opp til kjøpepress i en gruppe under 18 eller 16 år for den saks skyld...

 

Andre punkt, les gjerne den grundige analysen om Bitcoin-mining hos Tomshardware Den gir et mer nyansert bilde på hva som trenges og realismen systemet. Fools gold?

 

Det finnes masse produkter som "legger opp til kjøpepress" for ikke-myndige, i den forstand at de appellerer til ikke-myndige.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når konseptet heter "ekstra" så må dere også ta dere i akt og tilby noe ekstra ,ikke betaling for de gode artikler som før var gratis for da mister dere medlemmene.

 

Akkurat nå er det et viss antall medlemmer her men det er mest på grunn av diskusjonene

 

jeg har i fler år abonnert på bladet pcwoerld Norge , som har andre konseptet flere ganger.

Nå ser det ut som de kutter ut bruken av papir og man for tilbud om å abonnere Computerworld i stedet

eller så har man både hjemmpc og komputerfor alle som er gode alternativer til Hardware

Så skjerp dere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har i fler år abonnert på bladet pcwoerld Norge , som har andre konseptet flere ganger.

Nå ser det ut som de kutter ut bruken av papir og man for tilbud om å abonnere Computerworld i stedet

eller så har man både hjemmpc og komputerfor alle som er gode alternativer til Hardware

 

Selv startet jeg med å abonnere på britiske PC-Format siden PCworld gjerne hadde litt mer bedriftsfokus enn min interesse og hjemmepc ol. ble for enkle. Hardware har heldigvis vært mer entusiastrettet enn sistnevnte

Lenke til kommentar

Selv startet jeg med å abonnere på britiske PC-Format siden PCworld gjerne hadde litt mer bedriftsfokus enn min interesse og hjemmepc ol. ble for enkle. Hardware har heldigvis vært mer entusiastrettet enn sistnevnte

jeg har kjøpt et par utgaver av pcformat i kiosken men prisen var ikke så snill med innholdet som etter mit syn bestod av omtrent 50% reklame.

eksister bladet enda ?

Lenke til kommentar

Spørsmål:

 

Tenkte å skru av adblock i dag, for å sjekke hvordan ting så ut. Og det er ikke så ille nå som det var en periode, så kune godt tenke meg å vise reklame.

 

Men (og det er et stor men) selv om jeg skrur av Ad-block, så dreper likevel privacyfix, ghostery, donottrackme og lignende browsertillegg reklamene. Jeg kan godt se reklame, men finner meg ikke i å bli tracket på samtlige sider jeg besøker.

 

er det noen vei utenom dette? Eller kommer tracking som en del av reklamen?

 

post-49061-0-71354400-1371553540_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei, det er dessverre ikke tilstrekkelig å bare skru av adblock for at annonsene skal vises hvis du har andre blokkerende nettlesertillegg installert. Nettannonser selges i hovedsak visningsbasert og baserer seg derfor på at visningene kan telles for at de skal vises. Om du bruker nettlesertillegg som stopper kallene mot annonseserverne vil de dermed fungere som annonseblokker.

 

Det finnes kanskje tilsvarende muligheter for å hviteliste adresser og domener i nettlesertilleggene som det gjør i adblock? Fra skjermbildet du viser ser det ut til at du vil oppnå dette ved å åpne for AdTech.

 

Det kan også være verdt å nevne at vi ser på andre løsninger for dette med tracking. Etter at Hardware Ekstra har gitt brukerne mulighet til å skru av annonsene har vi også fått spørsmål om vi kan legge inn et valg for å skru av all tracking. Dette har vi begynt å kikke på, og vi håper at det ikke tar så lang tid før dere som ønsker kan surfe på Hardware helt fritt for tracking. Planen er å legge til denne funksjonen som et valg inne på profilsiden på Hardware Ekstra.

Lenke til kommentar

Det finnes kanskje tilsvarende muligheter for å hviteliste adresser og domener i nettlesertilleggene som det gjør i adblock? Fra skjermbildet du viser ser det ut til at du vil oppnå dette ved å åpne for AdTech.

Og det er noe jeg ikke vil gjøre. Er ikke så interessert i at de tracker hvilke sider jeg besøker :)

 

Det kan også være verdt å nevne at vi ser på andre løsninger for dette med tracking. Etter at Hardware Ekstra har gitt brukerne mulighet til å skru av annonsene har vi også fått spørsmål om vi kan legge inn et valg for å skru av all tracking. Dette har vi begynt å kikke på, og vi håper at det ikke tar så lang tid før dere som ønsker kan surfe på Hardware helt fritt for tracking. Planen er å legge til denne funksjonen som et valg inne på profilsiden på Hardware Ekstra.

Bra at dere ser på dette med tracking, men spørsmålet blir jo da: hvorfor ikke for alle?

Slik jeg ser det så tjener dere ingenting på å stoppe tracking bare for betalende medlemmer, da tracking skjer i forbindelse med ads, og betalende medlemmer får jo ikke ads. Jeg får selv 100% av lønnen min fra reklame, og jeg skjønner at det er vanskelig å dra inn penger på en norsk nettside, så jeg har egenltig lyst til å bidra, men ikke på bekostning av privatlivet. Så dere er hjertelig velkommen til å finne på en lur løsning som ikke tracker meg, men som fremdeles lar meg se reklamer og tilbud :)

 

Om denne muligheten er tilgjengelig for meg som ønsker å være gratismedlem, men som misliker at ukjennte selskaper sammler inn data om mine internettvaner, så har jeg ingen problem med å se ads på HW.no, så lenge det er moderate mengder (og relevant reklame*)

 

*Nå er det jo kansje litt søkt å be om relevant reklame, og samtidig kreve at jeg ikke blir tracket. Men av erfaring så vet jeg at de adsa jeg responderer best på, er type tilbud fra komplett.no og lignende norske, og teknorelaterte greier. Dette burde det ikke være noe problem å få til uten at Ghostery og privacyfix begynner å ule :)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Hvordan kontrolleres at gratisalternativet ikke blir dårligere på bekostning av betalingsalternativet. På meg virker det sannsynlig at gratisalternativet vil lide, og signaleffekten ved å begynne å ta penger for noe som siden tidenes morgen har vært gratis er ikke god.

 

Jeg tipper dette vil gi en liten kortsiktig boost i økonomien, men et langsiktig tap, fordi veien vil bli mye kortere til konkurrentene deres, og spesielt den yngre garde ikke vil bli med på dette. Slik vil hardware.no sakte men sikkert tusle mot undergang.

 

Håper jeg tar feil, evnt. håper dere snur i tide.

 

Husk på en ting, brukerne på diskusjon.no står for halve verdien (antakelig mer) her på hardware.no. Hvilken plass har den faktoren fått i regnestykkene deres? Har dere forøvrig noen suksesshistorier å vise til hva betalings-hardware-nyheter angår?

Lenke til kommentar

Jeg tipper dette vil gi en liten kortsiktig boost i økonomien, men et langsiktig tap, fordi veien vil bli mye kortere til konkurrentene deres, og spesielt den yngre garde ikke vil bli med på dette. Slik vil hardware.no sakte men sikkert tusle mot undergang.

Dette er jo en helt genial observsjon.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...