Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det vær journalistikk ut fra egen jobb så hadde det vær greit .

Men kopiere andre og så kalle det for eget arbeid . hvorfor skal man betal for det ?

 

Problemet er jo at dere tar baktaling for ting som har vært gratis , i stedet for gjør som dere har lovet .

Her har dere lovet å finne på noe helt nytt

 

Der har heller ikke helt innsett hvorfor man blokkerer for reklame

Selv om man sier at det er fordi reklame er for dominerende og intens , til dels plagsom så innser dere det ikke.

jeg valgte addblockker fordi reklamene på nettsidene generelt ble for dominerende

 

Hardware.no lå da å vippet på grensen min , og jeg tror ikke at det er blir noe bedre de siste årene heller.

 

Så hvem sin skyld vil du si at det er ?

Siden mit inntrykt er at reklamen lastes ned først og nesten blokkerer nettlinjen for de med treg linje

Videre er der en del med begrensninger hvor mye de kan laste ned før hastigheten strupes enda mere

Skal man ikke ta hensyn til dem ?

 

Eller mener du at det er riktig at de skal tvinges til betale mere en andra bare for slippe reklamen og hastighetsbegresningen ?

 

Er det ikke nokk at oppdateringene til Windows alene tar hele datakvoten ?

Lenke til kommentar

jeg har en link i nettleseren meins som heter "siste saker fra hardware.no"

Dette skiller ikke mellom saken som er ekstra og de vanlige

Samtidig kan det være vanskelig vite hvilken av artiklene man velge av gratis kvoten fra ekstra

Jeg har heller ikke sett at de er merket med "ekstra" i denne oversikten

det hadde vært en stor fordel slik at man slipper å velge en ekstra artikkel ufrivillig og bruke opp kvoten uten å være klar over det

 

Hei,

 

Det er to separate feeder for dette. Den gamle vil ikke ha ekstrasaker, men den nye vil også inkludere ekstrasaker. For ordens skyld er linkene som følger

 

Uten ekstrasaker: http://www.hardware.no/feeds/general.xml

Med ekstrasaker: http://www.hardware.no/feeds/general.xml?sub

Lenke til kommentar

Vi bare si at jeg grunnet dårlig browser bruker opplevelse på tablet som er primær enhet om dagen kommer til å opte out sv dette.

Løsningen med å skjule reklame medfører dobbel og trippel rendinger på skjermen og man ser annonser litt og bredde justerer seg inn/ut flere ganger og blir nesten sjøsjuk.

Det er de annonsene som henger på høyresiden først på sider som har skylden tror jeg.

Jeg kunne likeså godt ha de annonsene der hele tiden.

Tablet jeg bruker er Samsung Galaxy Note 10.1 4G med Android 4.1.2 og innebygd browser , chrome og dolphin for tab. Og broswer i landscape modus.

 

Hei

 

Takk for tilbakemeldingen.

Dette skal være fikset nå. Problemet var faktisk ikke annonser, men Facebook-boksen nederst på siden. For en liten tid tilbake gjorde Facebook noen endringer, slik at den ved innlasting ble så bred at den stakk utenfor sidebredden.

Jeg har nå satt en fast bredde på denne boksen hos oss, slik at den aldri går utover sidebredden.

Lenke til kommentar

 

 

Hei

 

Takk for tilbakemeldingen.

Dette skal være fikset nå. Problemet var faktisk ikke annonser, men Facebook-boksen nederst på siden. For en liten tid tilbake gjorde Facebook noen endringer, slik at den ved innlasting ble så bred at den stakk utenfor sidebredden.

Jeg har nå satt en fast bredde på denne boksen hos oss, slik at den aldri går utover sidebredden.

 

Hei , takk for at dere kikket på det.

Virker som det du rettet med facebook boksen var problemet ja , det skjer ikke nå.

Har testet default browseren , chrome og dolphin browser for tab.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempe greier. Veit ikke helt hvordan du kan få sett problemet jeg opplever? Ingen på kontoret som kjører eldre ver av ios da? Kan hende jeg tar feil av ios ver til dama. Er på jobb så får ikke sjekket dette nå

Hei

 

Jeg har nå endret litt på innloggingen på mobil.

Opplever du fremdeles problemer?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å komme med noen tilbakemeldinger på tjenesten og HW.no og hvorfor jeg ikke kommer til å benytte meg av den i første omgang.

 

1. Som profesjonell i IT-bransjen er hw.no, og Tek-nettverket generelt, en svært dårlig kilde til nyheter. Jeg har derimot foreståelse for at dere er konsumentrettet, men denne Extra satsningen deres er en gylden mulighet til å trekke lesere fra det profesjonelle miljøet. Da må derimot nivået mange ganger opp og være relevante (og tidsriktige) saker. På nåværende tidspunkt fremstår både Extra og vanlige artikler som agurk-nytt, og evt lesing av artiklene i arbeidstid blir for å evt drepe noen minutter mens en venter på en eller annen prosess. Det finnes pr i dag svært få gode kilde for bransje-nyheter i Norge, her har dere en god mulighet til å komme dere inn på markedet, men da må det gjøres skikkelig.

 

2. Som en relativt stor konsument av elektronikk er hw.no, og Tek-nettverket generelt, en ok kilde. Det meste fremstår som enten copy-paste-and-translate eller "this is so crazy" artikler. Dette er helt greit for underholdningens del og for å følge med på overfladiske trender, men som en konsument og fast kunde hos f.eks. komplett.no er jeg ute etter mer. Skal jeg handle noe utover det nyeste 780-kortet til Nvidia finnes det ingen alternativer til et google-søk (og i de fleste tilfellene er dette mer givende) som stort sett ender opp hos en utenlandsk side. Og selv 780-kort testene bærer et preg av "få det ut så vi får generert klikk" artikler, kontra mer grundige tester. Jeg må stille meg spørrende til hvor lenge hw.no tror at konsumenter aksepterer synkende kvalitet før de finner en annen "butikk", bare se hvordan det har gått med iT-avisen. Som konsument og oppegående teknolog/nettsurfer er også artikler som begynner med "Se hvordan ..." og "Slik ..." relativt uinteressante. (Jeg vil legge til at Gamer redaksjonen jevn over holder et god nivå, selv om spilltestene bærer et preg av terning-inflasjon)

 

3. Jeg savner flere valgmuligheter for varighet av et Extra abonnement. Jeg foretrekker personlig heller å betale 400 kr for ett år enn et lite beløp pr måned, da det er mer ryddig enn å ha masse små transaksjoner i nettbank/paypal.

 

4. Som et lite forslag til Extra artiklene bør dere se på muligheter for å publisere freelance/kommentar artikler, kanskje med en slags royalty ordning. Da vil dere kunne gi store og små i bransjen spalteplass til noe som kan være interessante og utdypende artikler utover agurk-nytt.

 

5. Jeg ser at jeg ikke er den eneste som finner reklame-strategien til norske nettredaksjoner kontra-produktivt. Som en relativt fersk web-designer av den nye skolen er brukeropplevelsen for meg alfa-omega, og på de sidene jeg rår over praktiserer jeg unobtrusive reklame. Dvs ikke svære og glorete flash-bannere (obtrusive reklame) der det strengt tatt bare skulle vært en minimalistisk bakgrunn, men heller flere og mindre reklameområder fordelt utover siden, gjerne så skjult for brukeren som mulig. Dette fører til en mer ryddig nettside, en bedre brukeropplevelse og mindre bruk av ad-block (ihverfall som følge av irritasjon). Reklameinntekter øker man ved å produsere innhold med høyere kvalitet og større tempo (i den rekkefølgen).

 

6. TL;DR: Nivået må opp mange hakk, agurk kjøper jeg i butikken.

 

Legger også til at jeg heller ikke abonnerer på noen av betalingstjenestene til de andre norske redaksjonene, da jeg ikke finner innholdet verdt å betale for. Jeg har ingenting imot å finansiere redaksjoner ved å se på reklame, selv om de fleste redaksjoner har misforstått forholdet mellom klikk og artikkel-kvalitet. Kanskje annonsører bør begynne å betale for tid en bruker benytter på en artikkel. Blir reklame dyttet opp i fjeset på meg blir det som med reklamen som daglig fyller opp postkassa; rett i papir-returen.

Endret av TechTiger
  • Liker 8
Lenke til kommentar

SNIP

 

Hei TechTiger,

 

Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Mye av tanken bak ekstrasatsningen er nettopp å heve kvaliteten på stoffet vi lager, og vi har fortsatt et godt potensial for å bli bedre. Det sies vel at det største rommet er rommet for forbedringer. Det gjelder nok oss også. Samtidig føler jeg flere av ekstrasakene også viser at vi er på vei til å heve kvaliteten.

 

I forhold til å kunne betale alt på en gang så er det et godt innspill. Skal se om det er mulig å få inn.

 

En freelans-modell der vi deler inntektene er også en spennende tanke. Skal definitivt se mer på mulighetene der.

 

 

Takk igjen for gode tilbakemeldinger. Det setter vi stor pris på. Har du andre forslag så må du gjerne sende dem til meg på per (A) tek.no.

 

Mvh,

 

Per Øivind

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3. Jeg savner flere valgmuligheter for varighet av et Extra abonnement. Jeg foretrekker personlig heller å betale 400 kr for ett år enn et lite beløp pr måned, da det er mer ryddig enn å ha masse små transaksjoner i nettbank/paypal.

 

Hei.

 

Nå kan du velge om du vil kjøpe tilgang i ett år for 299,- eller om du vil betale 29,- per måned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Note from merchant

Vi beklager at vi ved en feil har trukket penger for ditt Hardware Ekstra-medlemskap til tross for at du har avsluttet dette hos oss. Pengene blir nå tilbakeført. Du vil ikke bli trukket neste måned. Med vennlig hilsen Hardware.no " (Paypal)

 

blip i koden ? :)

 

Jeg lurer på en ting, og svaret vil være avgjørende for om jeg betaler dere for ekstra tilgang for ett år eller ikke: Hvilke konkrete planer har dere for fremtidens ekstra artikler? Hva slags type artikler kommer det til å være?

Lenke til kommentar

"Note from merchant

Vi beklager at vi ved en feil har trukket penger for ditt Hardware Ekstra-medlemskap til tross for at du har avsluttet dette hos oss. Pengene blir nå tilbakeført. Du vil ikke bli trukket neste måned. Med vennlig hilsen Hardware.no " (Paypal)

 

blip i koden ? :)

 

Jepp, PayPal har sin egen håndtering av løpende medlemskap som gjør at vi må synkronisere profilendringer både fra og til PayPal fra vår egen kundedatabase. Her hadde det sneket seg inn en glipp som gjorde at de som har avsluttet medlemskapet i vårt system og som bruker Paypal ikke ble stoppet.

 

Vi beklager virkelig at noen ble feilaktig trukket for et avsluttet medlemskap. Feilen rettes opp nå, og pengene tilbakeføres til de brukerne det gjelder. Ingen skal derfor merke noe som helst til feilen utenom at det i historikken i PayPal vil være et trekk på kr. 29,- som vi har refundert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på en ting, og svaret vil være avgjørende for om jeg betaler dere for ekstra tilgang for ett år eller ikke: Hvilke konkrete planer har dere for fremtidens ekstra artikler? Hva slags type artikler kommer det til å være?

 

Hei,

 

Den første måneden har det blitt publisert et bredt spekter av saker, både saker som har tatt oss utrolig lang tid å lage med skikkelig dybde, og de mer lettbeinte sakene, som tar kort tid ,men som samtidig tilbyr lærdom og kanskje en dose galskap. Vi har fått gode muligheter til å se hvordan reaksjonene har vært på de fleste artikkel-formene vi har sett for oss: Både tilbakemeldinger i artikkelkommentarene, lesertall, konvertering til medlemskap og mer.

 

Alt dette tilsier foreløpig at det er sakene med litt ekstra lærdom, gjerne lærdom som har eksistert lenge men ligget uoppdaget for mange, som trigger best på alle mulige måter. Vi vil derfor legge mer fokus på de unike, lærerike, spennende og morsomme sakene som har fått gode tilbakemeldinger i kommentartrådene.

 

Jeg kan også legge til at vi for tiden planlegger flere store turer der vi sender journalistene våre til forskjellige verdenshjørner for å sanke de spennende sakene. Vi var nylig i Taiwan, og der har vi fortsatt noe stoff liggende, samtidig som vi planlegger helt andre former for turer til både USA og rundt i Europa.

Endret av Nilsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei Nilsen,

takk for svaret.

 

Men, en ting jeg ikke har sett at det har blitt svart på her inne, som flere har spurt om. Hvorfor satser dere ikke litt på faglig stoff? Det er tydeligvis etterspørsel etter det. Kompetansen som en del personer innehar her på forumet gir dere en unik mulighet til å lage meget gode artikler, som skiller seg ut fra andre sider. For hva jeg veit, så innehar mange av dere i tek.no nettverket også kunnskap som aldri kommer frem. Jeg har gitt flere eksempler på slike artikler tidligere i denne tråden. Det mener jeg å huske at det var andre som gjorde også (ikke skyt meg om jeg husker feil, uten å sjekke) :)

 

Mulig det er risikabelt å satse på slikt innhold, men nå som dere faktisk prøver dere på noe ekstra, så hadde det vært spennende å se om dere fikk noe ekstra til å gå rundt, og helst med ett + tegn i boka.

 

Grunnen til at jeg ikke uten videre betaler 300,- i året (i realiteten, så er denne summen særs liten for en person med en gjennomsnittslønn her i Norge, faktisk så liten som 0.07 % av en årslønn), er at jeg har særs dårlig erfaring med andre medier som har prøvd seg på dette. Tull og fjas er jeg ikke villig til å betale for, men det er mulig at jeg ikke er i en gruppe som tilhører satsingsområdet deres.

 

Men, for all del, jeg tror dere treffer ett vidt spekter med lesere slik som Ekstra er i dag, og det skaper grønne tall. Så sånn sett, keep up the good work :)

Lenke til kommentar

Hei Nilsen,

takk for svaret.

 

Men, en ting jeg ikke har sett at det har blitt svart på her inne, som flere har spurt om. Hvorfor satser dere ikke litt på faglig stoff? Det er tydeligvis etterspørsel etter det. Kompetansen som en del personer innehar her på forumet gir dere en unik mulighet til å lage meget gode artikler, som skiller seg ut fra andre sider. For hva jeg veit, så innehar mange av dere i tek.no nettverket også kunnskap som aldri kommer frem. Jeg har gitt flere eksempler på slike artikler tidligere i denne tråden. Det mener jeg å huske at det var andre som gjorde også (ikke skyt meg om jeg husker feil, uten å sjekke) :)

 

Mulig det er risikabelt å satse på slikt innhold, men nå som dere faktisk prøver dere på noe ekstra, så hadde det vært spennende å se om dere fikk noe ekstra til å gå rundt, og helst med ett + tegn i boka.

 

Grunnen til at jeg ikke uten videre betaler 300,- i året (i realiteten, så er denne summen særs liten for en person med en gjennomsnittslønn her i Norge, faktisk så liten som 0.07 % av en årslønn), er at jeg har særs dårlig erfaring med andre medier som har prøvd seg på dette. Tull og fjas er jeg ikke villig til å betale for, men det er mulig at jeg ikke er i en gruppe som tilhører satsingsområdet deres.

 

Men, for all del, jeg tror dere treffer ett vidt spekter med lesere slik som Ekstra er i dag, og det skaper grønne tall. Så sånn sett, keep up the good work :)

 

Hei,

 

Dette er noe vi ønsker mye mer av på Ekstra, men det tar litt ekstra tid å dra det i gang på det nivået vi ser dere etterlyser. Det er ikke bare-bare å hente ut kunnskapen selv om den ligger der, men vi jobber med det. Det er litt tricky å få balansen mellom noe som er godt faglig stoff, men som samtidig er lesbart :-) Jeg har notert ned hvert eneste forslag i denne forumtråden, og alle andre tilbakemeldinger, i en enorm ønskeliste. Hver mandag har vi et redaksjonsmøte der vi bestemmer hvilke syv-åtte saker som skal produseres den kommende uken, og da plukker vi fra denne listen.

Lenke til kommentar
Hvorfor har jeg ikke eksta taggen her på forumet?

 

Av en eller annen grunn hadde din forumkonto ikke fått riktig sekundærgruppe her i forumet når du registrerte Hardware Ekstra. Jeg har fikset dette nå, og om du går inn i "Kontrollpanel" i forumprofilen din vil du nå finne en egen seksjon som heter "Hardware Ekstra" hvor du kan skru på Ekstra-ikonet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...