Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg byttet DNS til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 og laster ned Driveclub med 20-30 MB pr sekund, altså rundt regnet godt over 200 Mbit.

Så ille er det ikke, selv om jeg kun bruker 1/5 av nettlinja...

 

Det funker _kanskje_, ikke alltid. Har min i Google DNS siden jeg oppdaget at det kunne funke. PSN har stått i standby mode siden klokken 16 med Google DNS og har klart å laste ned hele 6 GB på 9 timer. Ja, man kan sikkert gi skylden på linja (25/25 linje), men PSN skal ha 99% av skylden. Det er ingen vits å se etter sideløsninger osv., nå må Sony ta tak i problemet her. Snart glir dette over til å bli ren fanboy-forsvaring.

Lenke til kommentar

For de som sliter med treg nedlasting, prøv å teste Internet tilgangen opp til flere ganger via menyen med Google sin DNS som er nevnt over, gikk fra 3 timer til 4 minutter på ett forsøk her ihvertfall. 

 

Det pleier jeg også å gjøre. Når jeg har dårlig download speed så tar jeg nettverkstest, deretter sjekker download speed igjen. Hvis jeg ikke ser noe bedre resultat gjør jeg det samme om igjen, helt til download estimering går ned fra mange timer til minutter. Bruker også google DNS. Via denne metoden så laster jeg ned det meste innen rimelig tid.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Skiftet til Google-DNS for noen uker siden uten noe særlig effekt. Dobbeltsjekket nettopp nummerne, og de stemte, men etterpå gikk nedlastingsfarten i været. Tror det har mye med å gjøre at man får en ny tilkobling når man endrer innstillinger, og at man kan være mer eller mindre heldig med den.

Lenke til kommentar

Hehehe, for meg er dette mest et luksusproblem, da jeg uansett bare har 12 Mbit maks, og for et par år siden bare 4Mbit. >_< Enda en grunn til at jeg er glad i fysiske disker. :p

 

Har ikke lastet ned mye i det siste, så usikker på hvilken fart jeg har, men slik som i de bildene, at det tar 99+ timer er jo grusomt, må jo være en feil et eller annet sted. :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd 8.8.8.8 osv uten hell desverre. Prøvde også kabel uten nevneverdig økning med alle mulige DNS'er. Gikk ned den kvelden og henta meg en pils og kom opp igjen så hadde plutselig hastigheten økt tifold med Sony sin. Og så gikk den ned til 3kb/mnd igjen.. Og så opp. Ble tilslutt ferdig, da, men dette er tragisk.

 

Det spekuleres i at Sony struper datatrafikk som er store-relatert for å prioritere pvp-trafikken, men hvem vet? En ting er sikkert: dette må de for pokker fikse snart!

Lenke til kommentar

Hehehe, for meg er dette mest et luksusproblem, da jeg uansett bare har 12 Mbit maks, og for et par år siden bare 4Mbit. >_< Enda en grunn til at jeg er glad i fysiske disker. :p

 

Har ikke lastet ned mye i det siste, så usikker på hvilken fart jeg har, men slik som i de bildene, at det tar 99+ timer er jo grusomt, må jo være en feil et eller annet sted. :ohmy:

Problem for deg er at Elder Scrolls Online f.eks får 15gb patcher som du MÅ laste ned for å få fortsette å spille, selv om du har fysisk kopi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...