Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I beskrivelsen til begge spillene så står det "Download the demo now to play 2 hours of X." Men det står også lengre oppe at det er "Full Game." Det er kanskje slik at man laster ned hele spillet, også etter to timer så man man kjøpe og laste ned nøkkel for å låse opp resten.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om jeg skal le eller grine. Har ikke fått brukt headset de siste par mnd eller noe. Vært veldig usikker på om det var headset'et eller kontrolleren det var noe galt med. Fungerte bedre på telefonen (Skype) enn på konsollen, men en del skurring da jeg koblet headset'et til telefonen, og det virket som at det var noe galt siden jeg plutselig fikk inn talemeldinger (en dame som begynte å snakke engelsk og skulle fortelle meg at noen har sendt meg en melding, aner ikke hva slags app det er engang) fra en annen app og det kommer opp en beskjed hvor det står "anbefalte apper har stoppet" så fort jeg kobler headset'et til telefonen. Jeg er ikke inne på en app engang, men får kanskje anta at det er en feilmelding for Skype.

 

Endte opp med å kjøpe nytt headset, det gamle var uansett ganske jalla. Klarte å kjøpe feil type headset. Ble et med to kabler, så nå har jeg også kjøpt et mellomledd slik at jeg får koblet til i den ene inngangen i kontrolleren. Kablene passet og alt virket ok. Men null respons på konsollen da jeg koblet til headset'et. Da skal det jo komme opp en melding om at det er koblet til et headset eller noe. Kobler fra og kobler til igjen, skrur litt og prøver meg fram. Innimellom kommer det opp en melding på konsollen. "Mikrofonen din har byttet til hodesettet koblet til kontrolleren". Men rett etterpå kommer det opp en melding hvor det står "Det er ikke lenger en mikrofon du kan bruke".

 

Har prøvd å koble det nye headset'et til telefonen også, og da kommer den samme meldingen om at anbefalte apper har stoppet, sånn helt ut av det blå. Har en Galaxy S4.

 

Noen som vet noe om hvordan jeg får løst dette? Er så ufattelig lei nå, både av å kjøpe ting som ikke fungerer og å ikke ha headset (noe som mange forventer at man har når man spiller på lag online). Er det noe jeg kan gjøre i innstillingene eller noe?

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

litt vanskelig å svare siden du aldri nevner hvilke headsett det er snakk om

 

bruker selv ett TB-px4 headsett og har ingen problemer i det hele tatt

 

Er Creative HS-450 jeg har kjøpt nå. Det gamle er Trust GXT 330. Bryr meg ikke noe særlig om lydkvalitet, vil bare at det skal fungere og ikke skurre. Ikke så keen på å kjøpe enda et headset nå for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Står da ingen steder at det skal være kompatibelt, så derfor kan forekomme susing. Hvorfor ikke kjøpe et headset som det STÅR skal fungere sammen med PS4?

 

Trust-headset'et var en gave, og de spurte i butikken om det var kompatibelt med PS4 før de kjøpte. Jeg har bare trodd at et headset er et headset, så lenge kabelen går inn i kontrolleren. Kjøpte dette Creative-headset'et fordi jeg har hørt om merket og fordi det stod Windows Live Messenger og Skype på det.

 

Det handler ikke bare om susing, men at det ikke er liv i headset'et overhodet. Konsollen har til og med problemer med å fange opp at et headset er koblet til.

Lenke til kommentar

 

Står da ingen steder at det skal være kompatibelt, så derfor kan forekomme susing. Hvorfor ikke kjøpe et headset som det STÅR skal fungere sammen med PS4?

 

Trust-headset'et var en gave, og de spurte i butikken om det var kompatibelt med PS4 før de kjøpte. Jeg har bare trodd at et headset er et headset, så lenge kabelen går inn i kontrolleren. Kjøpte dette Creative-headset'et fordi jeg har hørt om merket og fordi det stod Windows Live Messenger og Skype på det.

 

Det handler ikke bare om susing, men at det ikke er liv i headset'et overhodet. Konsollen har til og med problemer med å fange opp at et headset er koblet til.

 

creative headsettet virker nokk bare med pc etter hva nfo. på hjemmesida deres sier, men trust headsettet skal fungere...

 

Prøv å gå til settings, devices og deretter audio devices på din ps4 etter du har koblet til trust headsettet...

så kan du prøve og endre litt på innstillingene der inne mens det er tilkobla, (du skal kunne finne headsettet i Input og Output Device)

 

viss du ikke finner utav det så vet jeg desverre ikke

 

men du bør alltid sjekke om ett headsett er kompatibelt med en konsoll, mobil, pc osv siden det er flere som kun virker på pc og evt bare på konsoll eller kun tlf

Endret av Leffi78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også hatt problemer med å koble kablet headsett til PS4 kontrolleren, kan ikke skyve pluggen helt inn for da registreres den ikke, må være bare nesten helt inn. Sikkert noe feil i koblingen. Synes det var så irriterende at jeg kjøpte trådløst headsett istedet, Turtle Beach Elite 800, og det angrer jeg ikke et sekund på. Beste headsett jeg har prøvd.

 

Ellers er det eneste rådet jeg har samme som nevnt tidligere, å rote litt rundt i instillinger og se om det hjelper. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Står da ingen steder at det skal være kompatibelt, så derfor kan forekomme susing. Hvorfor ikke kjøpe et headset som det STÅR skal fungere sammen med PS4?

 

Trust-headset'et var en gave, og de spurte i butikken om det var kompatibelt med PS4 før de kjøpte. Jeg har bare trodd at et headset er et headset, så lenge kabelen går inn i kontrolleren. Kjøpte dette Creative-headset'et fordi jeg har hørt om merket og fordi det stod Windows Live Messenger og Skype på det.

 

Det handler ikke bare om susing, men at det ikke er liv i headset'et overhodet. Konsollen har til og med problemer med å fange opp at et headset er koblet til.

 

creative headsettet virker nokk bare med pc etter hva nfo. på hjemmesida deres sier, men trust headsettet skal fungere...

 

Prøv å gå til settings, devices og deretter audio devices på din ps4 etter du har koblet til trust headsettet...

så kan du prøve og endre litt på innstillingene der inne mens det er tilkobla, (du skal kunne finne headsettet i Input og Output Device)

 

viss du ikke finner utav det så vet jeg desverre ikke

 

men du bør alltid sjekke om ett headsett er kompatibelt med en konsoll, mobil, pc osv siden det er flere som kun virker på pc og evt bare på konsoll eller kun tlf

 

 

Ok, takk for hjelpen. Jeg var bare ikke klar over dette, det virker jo veldig merkelig. Viss fare for at jeg må kjøpe enda et headset, for jeg har ikke helt troen på Trust-headset'et.

Lenke til kommentar

Leaving PS Plus:

 

 

7th July: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (PS4)

7th July: Skulls of the Shogun: Bone-A-Fide Edition (PS4)

7th July: Call of Juarez: Gunslinger (PS3)

7th July: Cloudberry Kingdom (PS3)

7th July: Futuridium (PS4/PS Vita)

7th July: Super Exploding Zoo (PS4/PS Vita)

 

 

Entering PS Plus:

 

 

7th July: Rocket League (PS4)

7th July: Styx Master of Shadows (PS4)

7th July: rain (PS3)

7th July: Mousecraft (PS4/PS3/PS Vita)

7th July: Geometry Wars 3: Dimensions Evolved (PS Vita)

7th July: Entwined (PS4/PS Vita)

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...