Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det kommet noen nye (eller gamle) spill som man kan spille med en 7 åring? Bør være mulig med splitt screen eller andre ting hvor jeg kan hjelpe til. Vi har spilt Trine 2 en del, men begynner å bli ganske lei av det spillet etterhvert :p

 

Hun er ikke så glad i slåssingen i Trine, så skrur bare kontrolleren av, og hjelper til i puzzle delen.

Lenke til kommentar

Har det kommet noen nye (eller gamle) spill som man kan spille med en 7 åring? Bør være mulig med splitt screen eller andre ting hvor jeg kan hjelpe til. Vi har spilt Trine 2 en del, men begynner å bli ganske lei av det spillet etterhvert :p

 

Hun er ikke så glad i slåssingen i Trine, så skrur bare kontrolleren av, og hjelper til i puzzle delen.

Det første som slår meg er Little Big Planet 3. Det er et 2D/3D plattformspill som passer både voksne og barn. I tillegg til hovedhistorien, så kan man lage sine egne verdener fra bunnen av. Det er ingen grenser for hva man kan gjøre i level editoren. Man kan også spille verdener som andre spillere har lastet opp.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

 

Har det kommet noen nye (eller gamle) spill som man kan spille med en 7 åring? Bør være mulig med splitt screen eller andre ting hvor jeg kan hjelpe til. Vi har spilt Trine 2 en del, men begynner å bli ganske lei av det spillet etterhvert :p

 

Hun er ikke så glad i slåssingen i Trine, så skrur bare kontrolleren av, og hjelper til i puzzle delen.

Det første som slår meg er Little Big Planet 3. Det er et 2D/3D plattformspill som passer både voksne og barn. I tillegg til hovedhistorien, så kan man lage sine egne verdener fra bunnen av. Det er ingen grenser for hva man kan gjøre i level editoren. Man kan også spille verdener som andre spillere har lastet opp.

 

Ja, tenkt på det, men hun syntes det så vanskelig ut når vi så GP. Regner med det er ganske variert vanskelighetsgrad på brettene, og hun kan hoppe inn og ut av gamet når det blir vanskelig?

:)

Lenke til kommentar

Ja, tenkt på det, men hun syntes det så vanskelig ut når vi så GP. Regner med det er ganske variert vanskelighetsgrad på brettene, og hun kan hoppe inn og ut av gamet når det blir vanskelig?

:)

 

 Ja, og ja. Som forventet så er brettene enkle i starten, og blir gradvis vanskeligere og mer kompliserte. Jeg tror nok at LBP3 er det vanskeligste spillet i serien, og toeren er det enkleste. Hvis du har en PS3, og det ikke er veldig viktig å bygge svært kompliserte ting i level-editoren, så ville jeg nok heller gått for LBP2.

 

Som du kanskje har sett i gameplay-videoer, så er det noe nytt i LBP3, slik som hub-verdener. Det er 3 slike i spillet, og alle disse er praktisk talt uten faremomenter. Der er det gjemt kostymer, dingser og penger som kan brukes på å låse opp enda flere kostymer i butikkene. LBP3 skiller seg litt ut fra de andre to spillene ved å ha 3 ekstra karakterer man kan spille som, alle med unike egenskaper, og 4 ekstra verktøy som Sackboy/girl kan bruke. I LBP1/2 så kan man løpe, hoppe, gripe tak i ting, og bruke grappling hook. I det nye kan man også bruke lommelykt, boost-sko som lar deg fly veldig korte perioder, hjelm som lar deg bruke skinner, også har du et verktøy som blåser ut, eller suger inn luft som kan brukes på forskjellige vis for å manipulere verdenen. Alle disse nye karakterene og verktøyene blir introdusert med brett som er designet for å lære spilleren hvilke funksjoner de har, og hvordan de skal brukes.

 

Det er altså veldig brukervennlig, men også litt mer komplisert denne gangen. Om det nødvendigvis blir problematisk for din datter er vanskelig å si. Barn pleier å lære nye ting relativt fort, men du kjenner din datter best. Skulle det bli for vrient, så kan du rett og slett bare dra ifra henne. Kameraet vil forsøke å holde alle spillerne på skjermen samtidig, men hvis noen havner utenfor, så har de 3 eller 5 sekunder på å komme seg tilbake på skjermen. Hvis det ikke skjer, så vil karakteren poppe og forsvinne, også kommer den tilbake så fort en av de resterende spillerne kommer til en checkpoint. Alternativt så kan man skru av kontrollen for å logge ut. Når man skrur på kontrollen igjen, så kommer spilleren tilbake via en aktivert checkpoint.

 

 

Lenke til kommentar

...

Yes. Det kan virke som det passer midt i blinken. Kom også over Skylanders Trap Team. Ser det har fått gode anmeldelser og jeg liker det jeg har sett. Noen her som har erfaring med dette spillet? Eneste er vel alle figurene man kan kjøpe, men noen få hvis det er gøy skal ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

 

 

...

Yes. Det kan virke som det passer midt i blinken. Kom også over Skylanders Trap Team. Ser det har fått gode anmeldelser og jeg liker det jeg har sett. Noen her som har erfaring med dette spillet? Eneste er vel alle figurene man kan kjøpe, men noen få hvis det er gøy skal ikke være noe problem.

Jeg er selv 29 år og digger skylanders. For min del holdt det mer enn nok med selve startpakken. Har også kjøpt en expansion (light element med et ekstra oppdrag). Har vært innom både swap force og trap team og rundet historiemodus på begge. Har ikke kjøpt inn så mye ekstra figurer så har ikke fått åpnet alle portalene, men du klarer fint å spille spillet med de figurene som følger med.

 

Har store planer om å prøve ut Lego dimensions også. Og muligens også Disney infinity 3.0 (dog jeg rundet 2.0 og satt igjen med blandede følelser).

Lenke til kommentar

Ja. Så også Disney infinity, men likte ikke grafikken og animasjonene så dårlige ut. Er heller ikke avhengig av å spille som iron man eller noen av de andre. Liker kreativiteten i skylanders. Blir nok å kjøpe dette i morgen og hvis vi liker det er det bare greit å kjøpe litt ekstra stuff for å få mer.

Takk for hjelpen dere (Y)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...